آتشک، م. (1388). کارایی داخلی دوره ابتدایی استانهای کشور. اندیشههای نوین تربیتی، 5 (3)، 96-55.
اسدپور، ا. (1397). بررسی روابط میان آموزشوپرورش، پژوهش و توسعه اقتصادی. پژوهش در نظامهای آموزشی، 12، 885-899.
آقازاده، ا. (1390). آموزشوپرورش تطبیقی. چاپ یازدهم. تهران: سمت.
آقازاده، ا. و آرمند، م. (1392). تاریخ آموزشوپرورش ایران با تأکید بر تحوّلات تربیتی دوره معاصر. تهران: سمت.
رمضانی، گ.، مهنی، ا. و عزیزی، ن. (1397). چالشهای آموزش بزرگسالان و راهکارهایی جهت بهبود: پژوهش زمینهای مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، 8 (29)، 134-115.
رون، ا. (1390). میزان رعایت معیارهای عام در انتخاب و سازماندهی محتوای کتابهای درسی دوره ابتدایی نظام آموزشوپرورش ایران. مطالعات برنامه درسی ایران، 6 (22)، 116-97.
سمیعزاده، ح.، زاهد بابلان، ع.، معینی کیا، م. و خالقخواه، ع. (1399). تدوین الگوی مناسب کیفیت اجرای نظام آموزشی 3-3-6 در دوره اوّل متوسطه استان کهگیلویه و بویراحمد. پژوهش در نظامهای آموزشی، 14، 192-179.
سمیعی درونه، ر. (1394). اصول و اهداف آموزشوپرورش ابتدایی. کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی، دوره 2: صص: 726-718.
سیف، ع.ا. (1395). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش. ویراست 7. تهران: دوران.
صافی، ا. (1393). آموزشوپرورش ابتدایی، دوره اوّل و دوم متوسطه. چاپ پانزدهم، ویرایش چهارم. تهران: سمت.
صالحی، ک.، بازرگان، ع.، صادقی، ن. و شکوهی یکتا، م. (1394). تحلیل پدیدارشناسانه ادراک و تجربه زیسته معلمان مدارس ابتدایی از نقاط ضعف و قوت برنامه ارزشیابی توصیفی. پژوهش در نظامهای آموزشی، 9 (31)، 68-19.
صباغیان، ز. و اکبری، س. (1395). مبانی آموزش بزرگسالان. تهران: سمت.
علاقهبند، ع. (1390). مقدمات مدیریت آموزشی. ویراست ششم. تهران: نشر روان.
فراهانی، ع.، نصراصفهانی، ا. و شریف، م. (1391). ارزیابی شیوههای انتخاب معلّمان ابتدایی در نظام آموزشوپرورش کشور. فناوری آموزش، 6 (4)، 234-223.
کرامتی، ا.، رحیمی، م. و افرا، ر. (1400). شناسایی چالشها و راهکارهای ارزشیابی مؤثر از یادگیری دانشآموزان دوره ابتدایی در نرمافزار شاد توسط نومعلّمان. آموزش و ارزشیابی، 14 (56)، 102-69.
محمودی، ف.، عبدالله زاده، م.ت. و منصورزاده، م. (1395). کاربرد ارزشیابی فرایندی در مدارس ابتدایی (مطالعه موردی آموزشوپرورش منطقه ممقان). آموزش و ارزشیابی، 9 (34)، 62-51.
Aatashak, M. (2009). The internal efficiency of elementary schools in different Iranian provinces. Quarterly Journal of New Thoughts on Education, 5 (3), 55-96. [In Persian]
Aghazadeh, A. (2011). Comparative education. 11th edition. Tehran: samt. [In Persian]
Aghazadeh, A., & Armand, M (2013). History of education in Iran (with a focus on the contemporary education developments). Tehran: Samt. [In Persian]
Alaghehband, A. (2011). The basics of educational management. 6th edition. Tehran: Rovan Publishing House. [In Persian]
Asadpour, A. A. (2018). The study of the relationship between education, research and econom development. Journal of Research in Educational Science, 12 (Special Issue), 885-899. [In Persian]
Farahani, A,R., Nasr Isfahani, A.R., & Sharif, S.M. (2012). Study Methods of Elementary School Teachers Selection in Education System. Technology of Education Journal. 6 (4), 223-234. [In Persian]
Keramati, E., Rahimi, M., & Afra, R. (2022). Investigating the Challenges and Solutions for Doing an Effective Evaluation of Primary School Students by New Teachers in Shad Software. Journal of Instructio and Evaluation, 14 (56), 69-102. [In Persian]
Maher, F., Aghaei, A., Borj Ali, A., & Rouhani, A. (2007). D escriptive evaluation with the traditional system based on the classroom atmosphere, emotional characteristics and the level of creativity of elementary school students. Knowledge and research in educational sciences, 14 (14), 71-92. [In Persian]
Mahmoudi, F., Abdolazadeh, M. T., & Mansourzadeh, M. (2015). The application of process evaluation in primary schools (a case study of education in Mamqan region). Education and Evaluation (Educational
Ramezani, G., Mehni, O., & Azizi, N. (2018). The Challenges of the Adult Education and Solutions for Improvement: Grounded theory. Journal Strategic studies of public policy, 8 (29), 115-134. [In Persian].
Ravan, A. (2011). Study of the criteria for selection and organization the content of textbooks at primary stage in Iran Educational system. Journal of Curriculum Studies, 6 (22), 97-116. [In Persian].
Sabbaghian, Z., & Akbari, S. (2016). The Foundation of adult education. Tehran: Samt. [In Persian].
Safi, A. (2014). Primary School, The 1st & 2nd Grades of Secondary School. 4th Edition: Completely Revised. Tehran: samt. [In Persian].
Saif, A.A. (2017). Modern Educational Psychology: Psychology of learning and instruction. Seventh Edition, Tehran: Dowran. [In Persian].
Salehi, K., Bazargan, A., Sadeghi, N., & Shokuhi Yekta, M. (2015). Phenomenological analysis of the perception and experience of elementary school teachers' lives of the weaknesses and strengths of the appraisal-
Samizade, H., zahed babelan, A., Moinkia, M., & Khaleghkhah, A. (2020). Developing an Appropriate Quality Model for Implementation of the Educational System of 3-3-6 First High School in Kohgiluyeh and Boyerahmad Province. Journal of research in educational science, 14, 179-192. [In Persian]
Samie Daroneh, R. (2015). Principles and objectives of primary education. Second National Conference on Psychology and Educational Sciences Of Azad University Islamic, 2, 718-726. [In Persian]
Sheikhi, M. (1383). Adult education is a vital necessity of this century. Cooperative and Agriculture Quarterly,152, 42. http://ketabdarivait.blogfa.com/ post/23(access date: 11 November 2022). [In Persian]