فصلنامه علمی " پژوهش در نظام ‏های آموزشی" با هدف ارائه آخرین و تازه ترین نظریات و یافته‌های آموزشی و به منظور تبادل افکار و اندیشه‌ها در راستای نیازهای گوناگون فردی و اجتماعی به نشر مقالات، تحقیقات علمی و کاربردی، افکار و اندیشه‌های صاحبنظران آموزش مبادرت می‌نماید. در جهت افق برنامه 1404 مبنی بر تلاش در جهت رشد و توسعه علمی کشور و همسو با تأکید بر اتخاذ راهبردهای پژوهش - محور در برنامه پنجم توسعه کشور، سعی در بررسی موضوعات و چالش‏ های نظام آموزشی کشور و ارائه راه‎‍ حل‏های مناسب؛ نشر نظریه ‎ها، یافته‎ ها، الگوها و دستاوردهای نظری و کاربردی در زمینه دانش‏ های مرتبط با آموزش‎ بر پایه روش ‏های پژوهشی معتبر و توسعه شبکه تعاملی میان محققان داخل و خارج از کشور می‏کند. 

این مجله علمی در سال 1384 با همت متخصصان حوزه روان‏شناسی و علوم تربیتی، صاحب امتیاز علمی پژوهشی شد و اولین شماره آن در تاریخ تابستان 1386 منتشر شد. این مجله به صورت فصلنامه، در سال 4 شماره منتشر می شود. نشریه مبلغ 200,000 تومان جهت داوری مقالات و مبلغ 1,300,000 تومان جهت پذیرش و چاپ دریافت می کند.

در این فصلنامه مقالات پژوهشی اصیل (Original Research Article) و مروری (Review Article) و نامه به سر دبیر (Short Article) در حیطه‌های زیر بررسی می‌شود:

  • سیاستگذاری، برنامه­ ریزی و مدیریت آموزشی
  • روان‌شناسی آموزشی و یادگیری
  • سنجش و ارزیابی، اعتبارسنجی، ممیزی و تضمین کیفیت آموزش­
  • مطالعات تطبیقی در نظامهای آموزشی
  • نوآوری‏های آموزشی و درسی در نظام های آموزشی
  • آینده پژوهی و آینده نگاری آموزش
  • شیوه های آموزش مناسب
  • انگیزش و یادگیری
  • جنبه‌های اخلاقی، ارزشی و اجتماعی مرتبط با آموزش
  • آموزش از دور، آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی
  • آموزش مبتنی بر نیاز های جامعه
  • ارزشیابی برنامه­های آموزشی و روش­های مناسب آزمون و اندازه گیری آموزش
  • آموزش مداوم ، مدیریت آموزشی، تکنولوژی آموزشی و برنامه­ریزی درسی
  • فنون و روش‌های نوین آموزش و یادگیری

 

شناسنامه فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی

  • ·         کشور محل چاپ : ایران
  • ·         شروع انتشار : بهار 1386
  • ·         ناشر: ایران کهن
  • ·         فرمت:  چاپی و الکترونیکی
  • ·         شاپای چاپی: 1324-2383
  • ·         قابل دسترسی از: magiran.com, noormags.ir, sid.ir,
  •                                       ,civilica.com, isc.gov.ir, ensani.ir, google scholar  
  • ·         ضریب تأثیر (ISC): 0/452 
  • ·         درصد پذیرش مقالات: 14%
  • ·         وضعیت چاپ: چاپی و الکترونیکی
  • ·         نوبت‌های چاپ: فصلنامه
  • ·         دسترسی قبلی: بلی
  • ·         زبان مجله: فارسی (چکیده انگلیسی)
  • ·         حوزه  تخصصی: برنامه ریزی درسی، اندازه گیری و سنجش آموزشی، فاکتورهای فردی در آموزش و ...
  • ·         هزینه چاپ مقاله: بلی
  • ·         نوع مجله: علمی
  • ·         دسترسی رایگان و آزاد به مقالات: بلی
  • ·         نمایه شده: بلی
  • ·         نوع  داوری: داوری بسته و حداقل 2 داور
  • .         زمان بررسی اولیه: حداکثر 10 روز
  • ·         زمان داوری: حداقل 9 هفته
  • ·         ایمیل مجله: info@jiera.ir
  • ·         ایمیل پشتیبان مجله: jres.ir@gmail.com

" دسترسی به مقالات این سایت آزاد است  "

 

نمودار جغرافیایی نویسندگان نشریه

نشریه مبلغ 100,000 تومان جهت داوری مقالات دریافت می‌کند؛ اما تمام مراحل چاپ مقاله از سوی دانشگاه علّامه طباطبائی پشتیبانی مالی می‌شود.