هدف عمده نشریه پژوهش در نظام های آموزشی فراهم نمودن محیط فکری برای پژوهشگران ملّی و بین المللی به منظور به بحث گذاشتن آخرین یافته های خود در ارتباط با آموزش و نظام های آموزشی است. از این رو، امید است که این نشریه وضعیت این رشته را در ایران و جهان بهبود بخشیده و راه حل هایی برای مسائل نظری و عملی پیش روی این رشته ارائه دهد. به منظور نیل به این هدف، ما پژوهشگران را تشویق می کنیم که مقالات معتبر و چاپ نشده خود را برای چاپ به این نشریه ارسال نمایند.
این نشریه مقالات معتبر در حوزه های ذیل را به چاپ می رساند:
- سیاستگذاری، برنامه ریزی و مدیریت آموزشی
- روانشناسی آموزشی و یادگیری
- سنجش و ارزیابی، اعتبارسنجی، ممیزی و تضمین کیفیت آموزش
- مطالعات تطبیقی در نظامهای آموزشی
- نوآوریهای آموزشی و درسی در نظام های آموزشی
- آینده پژوهی و آینده نگاری آموزش
- شیوه های آموزش مناسب
- انگیزش و یادگیری
- جنبههای اخلاقی، ارزشی و اجتماعی مرتبط با آموزش
- آموزش از دور، آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی
- آموزش مبتنی بر نیاز های جامعه
- ارزشیابی برنامههای آموزشی و روشهای مناسب آزمون و اندازه گیری آموزش
- آموزش مداوم ، مدیریت آموزشی، تکنولوژی آموزشی و برنامهریزی درسی
- فنون و روشهای نوین آموزش و یادگیری