هدف اصلی نشریه «پژوهش در نظام های آموزشی» فراهم نمودن محیط فکری برای پژوهشگران ایرانی و خارجی به منظور به بحث گذاشتن آخرین یافتههای خود در ارتباط با آموزش و نظامهای آموزشی است. از اینرو، امید است که این نشریه وضعیت این رشته را در ایران و جهان بهبود بخشیده و راهحلهایی برای مسائل نظری و عملی پیش روی این رشته ارائه دهد. به منظور نیل به این هدف، ما پژوهشگران را تشویق میکنیم که مقالات اصیل و چاپ نشده خود را برای چاپ به این نشریه ارسال نمایند. این نشریه مقالات پژوهشی اصیل و مروری در حوزههای زیر را بررسی و در صورت پذیرش توسط داوران منتشر میکند:
- سیاستگذاری، برنامهریزی و مدیریت آموزشی
- روانشناسی آموزشی و یادگیری
- سنجش و ارزیابی، اعتبارسنجی، ممیزی و تضمین کیفیت آموزش
- مطالعات تطبیقی در نظامهای آموزشی
- نوآوریهای آموزشی و درسی در نظام های آموزشی
- آیندهپژوهی و آیندهنگاری آموزش
- شیوههای آموزش مناسب
- انگیزش و یادگیری
- جنبههای اخلاقی، ارزشی و اجتماعی مرتبط با آموزش
- آموزش از دور، آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی
- آموزش مبتنی بر نیاز های جامعه
- ارزشیابی برنامههای آموزشی و روشهای مناسب آزمون و اندازهگیری آموزش
- آموزش مداوم ، مدیریت آموزشی، تکنولوژی آموزشی و برنامهریزی درسی
- فنون و روشهای نوین آموزش و یادگیری