افکاری ف. (1393). نقد و بررسی رویکردهای تربیت اخلاقی در دوره ابتدایی در کتابهای درسی بخوانیم، بنویسم، قرآن، هدیههای آسمان، تعلیمات اجتماعی و طراحی الگوی برنامهدرسی، پایانامه دکترای تخصصی، دانشگاه علامه طباطبایی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
باقری خ. (1386). نو عملگرایی و فلسفه تعلیم و تربیت، تهران: دانشگاه تهران.
خسروی ز، باقری خ. (1387). راهنمای درونی کردن ارزشهای اخلاقی از طریق برنامهدرسی، فصلنامه مطالعات برنامهدرسی؛ 8(3): 105-81.
رحیمی ح، شکاری ع، فربا م. (1393). آسیبشناسی تربیت اخلاقی از منظر برنامهدرسی پنهان، فصلنامه علمی- ترویجی اخلاق؛ 15(4): 204-177.
سلحشور ا. (1390). حدود و ثغور تربیت اخلاقی، تربیت معنوی و تربیت دینی، فصلنامه علمی- پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی؛ 2(2): 41.
سلیمانپور ج. (1388). مهارتهای تدریس نوین، تهران: نشر احسن.
شاملی ع ع، ملکی ح، کاظمی ح ر. (1390). برنامهدرسی برای نیل به ترتیب اخلاقی، تهران، فصلنامه اسلام و پژوهشهای تربیتی؛ 2(3): 17.
فرمهینی فراهانیم، میرزا محمدیم ح، امیرسالاری ع. (1388). بررسی تربیت اخلاقی از منظر امام صادق (ع)، مجله دانشور؛ (16): 65-39.
کریمزاده ک. (1387). بررسی مقایسهای رابطه شاخصههای تربیت اخلاقی با مولفههای ادراک خود در نوجوانان عادی و دارای مشکل، فصلنامه تربیت اسلامی؛ 6(3): 160-123.
منصورم. (1378). روانشناسی ژنتیک (تحول روانی از تولد تا پیری)، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت).
Baghgoli H. (2010). Criticism on the religious Education methods Mashhad: Publication of astan ghods razavi.
Beyens U, Yu H, Han T, Zhang L, Zhou X. (2015). The strength of a remorseful heart: Psychological and neural basis of how apology emolliates reactive aggression and promotes forgiveness. Frontiers in psychology; 6(2): 16111634-.
Blair R J R. (2007). The amygdala and ventromedial prefrontal cortex in morality and psychopathy. Trends in Cognitive Sciences; 11(9): 387–392.
Bostyn D H, Roets A. (2017). Trust, trolleys and social dilemmas: A replication study. Journal of Experimental Psychology: General; 146(5): 1–7.
Buckholtz J W. (2015). Social norms, self-control, and the value of antisocial behavior. Current Opinion in Behavioral Sciences; 3(2): 122–129.
Chi- Ming Lee A. (2004). Changes and challenges for moral education in Taiwan. Journal of moral education; 33(4): 575 – 595.
Everett J A, Faber N S, Savulescu J, Crockett M J. (2018). The costs of being consequentialist: Social inference from instrumental harm and impartial beneficence. Journal of Experimental Social Psychology; 79: 200–216.
Everett J A, Pizarro D A, Crockett M J. (2016). Inference of trustworthiness from intuitive moral judgments. Journal of Experimental Psychology: General; 145(6): 772–787.
Giner-Sorolla R, Chapman H A. (2017). Beyond purity: Moral disgust toward bad character. Psychological Science; 28(1): 80–91.
Graham J R. (2011). The MMPI-2: Assessing personality and psychopathology (5th ed). New York: Oxford University Press.
Han H, Kim J, Jeong C, Cohen G L. (2017). Attainable and relevant moral exemplars are more effective than extraordinary exemplars in promoting voluntary service engagement. Frontiers in Psychology; 8: 283.
Helzer E G, Critcher C R. (2018). What do we evaluate when we evaluate moral character? In K. Gray, & J. Graham (Eds), Atlas of moral psychology (pp. 99–107). New York, NY: The Guilford Press.
Kerjcie R V, Morgan D W. (1976) Determining sample size for Research Activities, Educational and Psychological Measurement; 30: 607 –610.
Sanger M, Osguthorpe R. (2005). Making sense of approaches to moral education. Journal of moral education; 34(1): 57–71.
Yu H, Gao X, Zhou Y, Zhou X. (2018). Decomposing gratitude: Representation and integration of cognitive antecedents of gratitude in the brain. Journal of Neuroscience; 38: 4886–4898.