الهامپور، ف.، گنجی، ح. و ابوالمعالی، خ. (1397). مقایسه رابطه پیشرفت تحصیل با درگیری تحصیلی، سرسختی و ادراک محیط کلاس بین دانشآموزان دختر و پسر. مجله پیشرفتهای نوین در علوم رفتاری، 3(18)، 26-40.
بنتهام، س. (2005). روانشناسی تربیتی. ترجمة اسماعیل بیابانگرد. (1384). تهران: رشد.
رستگار خالد، ا. (1389). تفاوتهای جنسیتی در انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشجویان، فصلنامه شورای فرهنگی اجتماعی زنان، 13(50)، 82-124.
رضایی، ا. و سیف، ع. ا. (1384). نقش باورهای انگیزشی، راهبردهای یادگیری و جنسیت در عملکرد تحصیلی. فصلنامه تعلیم و تربیت، 84، 44-86.
عمادی، س. ر.؛ فرشچی، ف. (1394). تحلیل همبستگی مشغولیت تحصیلی دانشجویان با دستاوردهای تحصیلی آنها، مجله مطالعات برنامهریزی آموزشی، 8، 115-134.
عقیقی بیدگلی، ا. و تمنایی فر، م. ر. (1394). تفاوتها جنسیتی در خودکارآمدی تحصیلی پیشرفت تحصیلی در دانشجویان، سومین کنفرانس ملی روانشناسی و علوم رفتاری، تهران.
غلامعلی لواسانی، م.، خضری آذر، ه. و امانی ساری بگلو، ج. (1390). تفاوتهای جنسیتی در خودکارآمدی، اهداف پیشرفت، ارزش تکلیف، درگیری شناختی و پیشرفت ریاضی. مجله مطالعات اجتماعی- روانشناختی زنان، 9(1)، 7-31.
قائد رحمتی، م.، اسدی، م. و شیرعلیپور، ا. (1392). مقایسه فراگیران دختر و پسر در فراتحلیل خودکارآمدی. فصلنامه آموزشی و ارزشیابی، 6(22)، 87-97.
معصومی، م. م.، حسینزاده لطفی، ف.، شاهورانی، ا. و رشیدیان، ز. (1386). بررسی علل افت تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه شهر خرمآباد در درس ریاضی. مجله ریاضیات کاربردی واحد لاهیجان، 4(14)، 75-88.
References
Anderman, L. H. & Anderman, E. M. (1999). Social predictors of change instudents achievement goal orientations. Contemporary Educational Psychology, 25, 21-37.
Appleton, J. J., Christenson, S. L., Kim, D., & Reschly, A. L. (2006). Measuring cognitive and psychological engagement: Validation of the Student Engagement Instrument. Journal of school psychology, 44(5), 427-445.
Bayata, S. & Meamar, A (2016). Preadictive Achievment cognitive and meta- cognitive Aspects procedia- Social and Behavioral Scences, 217 (February), 169-176.
Casuso-Holgado, M. J., Cuesta-Vargas, A. I., Moreno-Morales, N., Labajos-Manzanares, M. T., Barón-López, F. J., & Vega-Cuesta, M. (2013). The association between academic engagement and achievement in health sciences students. BMC Medical Education, 13(1), 33.
Dinger, F. C., Dickhauser, O., Spinath, B. & Steinmayr, R. (2013), Antecedent and consequences of students achievement goals: A mediation analysis. Learning and Individual Differences, 28, 90-101.
Elliot, A. J. & Dweck, C. S. (2005). Competence as the core of achievement motivation. In A. J. Elliot & C. S. Dweck (Eds), Handbook of competence and motivation. New York: Guilford.
Lam, S. F., Jimerson, S., Shin, H., Cefai, C., Veiga, F. H., Hatzichristou, C., ... & Basnett, J. (2016). Cultural universality and specificity of student engagement in school: The results of an international study from 12 countries. British Journal of Educational Psychology, 86(1), 137-153.
Lietaert, S., Roorda, D., Laevers, F., Verschueren, K., & De Fraine, B. (2017). The gender gap. British Journal of Educational Psychology, 85(4), 498–518.
Mazlan, I., Abdul Rahim, M. R., & Sharina, S. A. (2019). The impact of self-efficacy (online measure) on students ’grade pointscores, International Journal of Asian Social Science, 9(3), 271-275.
Pajares, F. & Miller, D. (1994). Role of self-efficacy and self- Concept Beliefs in Mathematical problem solving: A path Analysis. Journal of educational psychology, 86, 193-203.
Skinner, E. A., & Pitzer, J. R. (2012). Developmental of Student Engagement. Coping. And Every Resilience. In S. L. Christenson, A. L. Resechly & C. Wylie (Eds), Handbook of Research in student Engagement. New York: Springer.
Sirin, S. R., & Rogers-Sirin, L. (2005). Components of school engagement among African American adolescents. Applied Developmental Science, 9(1), 5-13.
Villant, G. E. (2003). Mental health. American Journal of psychiatry, 16, 1384-1374.
Wilcox, G., McQuay, J., Blackstaffe, A., Perry, R. & Hawe, P. (2018). Twenty percent of the variance between students in academic engagement is explained by grade level, gender family affluence, anxiety, and social support. School Psychology Forum, 10(4), 397-409.