احتشامزاده، پ.؛ احدی، ح.؛ عنایتی، م. و حیدری، ع. (1389). ساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش بخشودگی بینفردی. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 16(4)، 443-455.
بوربا، م. (2010). پرورش هوش اخلاقی در فرزندان، ترجمه فیروزه کاووسی، 1390، تهران، رشد.
سیف، س. و بهاری، ف. (1383). رابطه بین بخشودگی و سلامت روانی همسران، فصلنامه مطالعات روانشناختی، 1(1)، 9-18.
درتاج، ف.؛ مصائبی، ا. و اسدزاده، ح. (1388). تأثیر آموزش مدیریت خشم بر پرخاشگری و سازگاری اجتماعی دانشآموزان 15-12 ساله. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 3(12)، 62-72.
رضایی، س.؛ خدابخشیکولایی، آ. و تقوایی، د. (1394). اثربخشی نقاشی درمانی بر کاهش اضطراب و پرخاشگری دانشآموزان دبستانی پسر دارای اختلالات برونیسازی شده. نشریه پرستاری کودکان، 2(2)، 10-19.
سمدز، ل. ب. (1996). بخشودن و رها کردن. ترجمه: مریم ظهیر. تهران، آسیم.
سیف، س. و بهاری، ف. (1380). استانداردسازی و هنجاریابی مقیاس سنجش بخشودگی در خانوادههای ایرانی. گزارش طرح تحقیقاتی، پژوهشکده زنان دانشگاه الزهرا.
سیف، س. و بهاری، ف. (1383). رابطه بین بخشودگی و سلامت روان همسران. مطالعات روانشناختی دانشگاه الزهرا (س)، 1(1)، 9-18.
سیمون، س. (1385). بخشودن. ترجمه مهدی قراچهداغی، تهران، درسا.
صادقی، ا. (1395). اخلاق حرفهای در مدیریت سلامت زمینهساز رعایت حقوق بیمار. مجله اخلاق پزشکی، 4(13)، 14-26.
صفارینیا، م.؛ محمدی، ن. و افشار، ح. (1395). نقش بخشودگی بینفردی در تابآوری و شدت درد بیماران مبتلا به درد مزمن. مجله اصول بهداشت روانی، 18(4)، 212- 219.
صنعتنگار، س.؛ حسنآبادی، ح. و اصغرینکاح، م. (1391). اثربخشی قصهدرمانی گروهی بر کاهش ناامیدی و تنهایی کودکان دختر مراکز شبه خانواده. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 6 (24)، 7-23.
کرمی، م. ح. (1386). منشور اخلاق آرمانی در خمسه امیر خسرو دهلوی. مجله زبان و ادبیات فارسی. 5(8)، 89-118.
گلپرور، م. (1389). بررسی نقش اخلاق تحصیلی، عدالت و بیعدالتی آموزشی با تعهد و فریبکاری علمی در دانشجویان. فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی، 5(4)، 25-42.
گلمحمدیان، م. (1393). مقایسه مؤلفههای هوش اخلاقی در زنان سازگار و ناسازگار، اولین همایش روانشناسی خانواده. انجمن روانشناسی خانواده. دانشگاه شهید چمران اهواز.
مرتضایی، ش.؛ قاسمیپیربلوطی، م. و احمدی، ر. (1392). بررسی رابطه بین هوش هیجانی، هوش اخلاقی و قانونمداری دانشآموزان شهرستان شهرکرد. فصلنامه دانش انتظامی چهارمحال و بختیاری. 1(3)، 1-21.
وزیری، ش. و لطفیکاشانی، ف. (1392). آموزش مهارتهای کنترل خشم: مهارتهای بنیادی مدرسه در زندگی. فصلنامه تعلیم و تربیت، 28(3)، 93-111.
یاسمینژاد، پ. (1393). تأثیر آموزش هوش اخلاقی بر مسئولیتپذیری، همدلی هیجانی، اخلاق تحصیلی و بخشودگی بینفردی دانشآموزان دختر پایه سوم مقطع متوسطه. پایاننامه دکتری در رشته روانشناسی تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز.
Bao, Z., Zhang, W., Lai, X., Sun, W., & Wang, Y. (2015). Parental attachment and Chinese adolescents' delinquency: The mediating role of moral disengagement. Journal of Adolescence, 11(4), 37-47.
Dewar, G., Burke, A. L. J., Winefield, H., & Strelan, P. (2012). Forgiveness, psychological distress and chronic pain: have we missed something? Anaesth Intensive Care, 40 (3), 536.
Baskin, T., & Enirght, R. (2004). Intervention studies on forgiveness: a Meta – analysis. Journal of counseling Development, 82(1), 79-12.
Borba, M. (2005). The step-by-step plan to building moral intelligence. Jossey-Bass Publishers, 8-10.
Clarken, H. (2009). Moral intelligence in the schools, Paper presented at the annual meeting of the Michigan Academy of Sciences, Arts and Letters Wayne State University.
Enright, R. D., & Coyle, C. T. (1998). Researching the Process Model of Forgiveness within Psychological Interventions. in F. D. Finch metal. 2004. Forgiveness and Conflict Resolution in Marriage. Journal of Family Psychology. 18 (1), 72-81.
Enright, R. D., & Coyle, T. (1998). Researching the process model of forgiveness within psychological interventions. In E.L.Worthington (Ed.). Dimensions of forgiveness, Psychological research and theological, 139-161.
Frank, A. W. (2014). Narrative ethics as dialogical story‐telling. Hastings Center Report, 44(1), 16-20
Friedberg, G. P., Adonis, M. N., Vonbergen, H. A., & Ferkauf,S. S. (2005). Short communication: September 11th related stress and trauma in New Yorkers. Journal of stress and Health, 21, 53-60.
Gini, G., Pozzoli, T., & Hymel, S. (2014). Moral disengagement among children and youth: A meta‐ analytic review of links to aggressive behavior. Aggressive behavior, 40(1), 56-68.
Gross,J. J. (2002). Emotion regulation: Affective, cognitive, and social consequences. Psychophysiology, 39, 281-291.
Hargrave, T. D. (1994). Families and forgiveness: Healing intergenerational wounds. New York: Brunner/Mazel.
Hargrave, T., & Sells, J. (1998). Forgiveness: Theoretical and Empirical Review. 20, 21-36.
Hargrave,T. D., & Sells, G. N. (1997). The development of a forgiveness scale. Journal of marital and Family Therapy, 23, 41-63.
Hargrave, T. D. (1994). Families and forgiveness: Healing intergenerational wounds. New York: Brunner/mazel.
IsmaeliTarzi, Z., Hashashtifar, M., & Ismaelitarzi, H. (2012). Investigating ting the relationship between moral intelligence and the managers, creditability. Morality in sciences and technology quarterly periodical, 70-84.
Karimi, M., Salehi, M., & Gholtash, A. (2014). The Relationship between professional Ethics and moral Intelligence with organizational behavior citizenship in female High school teachers.Reef Resources Assessment and management technical paper. 40.
Lennick, D., & Kiel, F. (2005). Moral intelligence the key to enhancing business performance and leadership success, Wharton school publishing, an imprint of Pearson Education, 18(33), 29- 45.
Maltby, J., Wood, A. M., Day, l., & Kon, T. W. A. (2008). Personality predictors of levels of forgiveness two and half years after the transgression. Journal of Research in Personality, 42, 1088-1094.
McCullough, M. E., Worthington, J. R., E. L., & Rachal, K. (1997). Interpersonal forgiveness in close relationships. Journal of Personality and Social Psychology, 73, 321-336.
McCollough, M. E., Bellah, C. G., Kilpatrick, S. D., & Johnson, J. l. (2001). Vengefulness: Relationships with forgiveness, rumination. well-being and the big five Personality and Social Psychology Bulletin, 27, 601-610.
McCullough, M. E., Rache, K. C., Sandage, S. J., Worthington, E. L., Brown, S. W., & Hight, T. L. (1998). Interpersonal forgiving in close relationships II: Theoretical elaboration and measurement. Journal Personality Social Psychology,75(6), 1586-603.
Neto, F. (2007). Forgiveness, personality and gratitude. Personality and Individual pifferences, 43, 2313-2323.
North, J.(1998). The Ideal of Forgiveness: A Philosopher's Exploration. in R. D. Enright & Exploring forgiveensess, 15- 34.
Saiedi, S. (2013). Investigating the relationship between moral intelligence and extending citizenship behaviors among Tehran´s citizens. M.A.thesis.Tehran university.
Thompson, L.Y., Snyder, C. R., Hoffman, L., Michael, S.T., Rasmussen, H.N., & Billings, L.S. (2005). Dispositional forgiveness of self, other and situations. Journal of Personality. 73, 316-60.
Rahimi, G. R. (2012). Investigating the effect of the employees, moral intelligence on their occupational success in Islamic Azad university, region 13,National conference of values and moralities in management. Bo nab Islamic Azad university.
Ross, S. R., Kendall, A. C., Matters, K. G., Wrobel, T. A., & Rye, M. S. (2004). A person logical examination of self and other forgiveness in the five factor model. Journal of personality Assessment, 82, 707-214.
Worthington, E. L., & Wade, N. G. (1998). The Psychology of Forgiveness and Implications for Clinical Practice. Journal of Social and Clinical Psychology. 18, 385-416.
Worthington, E, L., Sandage, S. J., & Berry, J. W. (2000). Group- interventions to promoteforgiveness.In M. E. Mccullough, K. I. PARGAMENT, & C. E. thoresen (Eds.), forgiveness: theory,research, and practice (pp.228-253). New York: Guilford.
Zdenk, B., & Schochor, D. (2007). Developing moral literacy in classroom, Journal of Educational of Administer Action, 45(4), 514-32.