اجتهادی، م.؛ قورچیان، نا. ق.؛ جعفری، پ. و شفیعزاده، ح. (1390). شناسایی ابعاد و مؤلفههای بهسازی اعضای هیأت علمی. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 62، 21-46.
پورکریمی، ج. (1389). الگوی توسعه حرفهای اعضای هیأت علمی سازمانهای پژوهش مورد: جهاد دانشگاهی، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع ، 6 (2)، 155-141.
سلاجقه، آ. و صفری، ث. (1394). رابطه اخلاق حرفهای با عملکرد استادان دانشگاه. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 3، 110-103.
سلیمی، ق.؛ حیدری، ا. و کشاورزی، ف. (1394). شایستگیهای اعضای هیأت علمی جهت تحقق رسالت دانشگاهی؛ تأملی بر ادراکات و انتظارات دانشجویان دکتری. دو فصلنامه نوآوریو ارزشآفرینی، 7، 103-85.
عارفی، م.؛ قهرمانی، م. و حاجی خواجه لو، ص. ر. (1395). ارزیابی معیارهای مؤثر بر شایسته یابی و شایسته گزینی اعضای هیأت علمی دانشگاه از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی. فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، 34، 38-25.
قلی فر، ا.، حجازی؛ س. ی. و حسینی، س. م. (1389). تحلیل عاملی مهارتهای حرفهای لازم برای موفقیت شغلی از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشکدههای کشاورزی ایران. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 57، 141-125.
قنبری، س.؛ اردلان، م.؛ بهشتی راد، ر. و سلطانزاده و. (1394). اخلاق حرفهای اعضای هیأت علمی و رابطه آن با کیفیت آموزش عالی، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 2، 49-39.
کریمی، ص. و نصر، ا. (1392). روشهای تجزیهوتحلیل دادههای مصاحبه. عیار پژوهش در علوم انسانی، 7، 93-71.
محمدی، ر. (1395). ارائه مدل مفهومی صلاحیتهای حرفهای ارزشیابان و مدیران کیفیت در نظام آموزش عالی. فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، 35، 99-61.
معروفی، ی. (1392). عوامل تهدیدکننده گرایش دستیابی به کیفیت برتر آموزش در آموزشگران، مندرج در درآمدی بر آموزشگری در آموزش عالی: بهسوی عضو هیأت علمی آموزش پژوه، مهر محمدی و همکاران، تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
مهرمحمدی، م. (1392). تبیینی نه عنصری از کیفیت: یادگیری کفایتهای تدریس، مندرج در درآمدی بر آموزشگری در آموزش عالی: بهسوی عضو هیأت علمی آموزش پژوه، مهر محمدی و همکاران، تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
Alqiawi, D. A. & Ezzeldin, S. M. (2015). Suggested model for developing and Aassessing competence of prospective teachers in faculties of education, World Journal of Education, 5(6), 65-73
Baker, L., Leslir, K., Panisko, D., Walsg, A., Wong, A. Stubbs, B., & Mylopoulos, M. (2018). Exploring Faculty Developers’ Experiences to inform our understanding of competence in faculty development, Academic Medicine,93(2), 265-273.
Blaskova, M., Blasko, R., Matuska, E., & Rosak-Szyrocka, J. (2015). Development of key competences of university teachers and managers, Procedia - Social and Behavioral Sciences,182, 187 – 196
Blaskova, M. B., Blasko, R. & Kucharcikova, A. (2014). Competences and competence model of university teacher, Precedia- Social and Behavioural Science, 159, 457-462.
Krishnaveni, R. & Anitha, J. (2007) Educators’ professional characteristics, Quality Assurance in Education,15 (2), 149-161.
Li, M & Zhao, Y. (2013). Exploring learning & teaching in higher education, New York: Springer
Lozano, J. F., Boni, A., Peris, J., & Hueso, A. (2012). Competencies in higher education: A critical analysis from the capabilities approach. Journal of Philosophy of Education, 46(1), 132-147.
Mihaela, P. L. (2015), Dimensions of teaching staff professional competences, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 180, 924 – 929
Rampai, N. & Sopeerak, S (2011). The development model of knowledge management via web based learning to enhance pre- service teachers competence. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10 (3), 249-254.
Roscoe, J. (2010). Continuing professional development in higher education. Human Resource Development International, 5(1), 3-9.
Stritter, F. T., Bland C. J. & Youngblood, P. L. (1991). Determining essential faculty competencies, Teaching and Learning in Medicine, 3:4, 232-238.
Velasco, p. J., Learreta, B., Kober,C. & Tan, I. (2014). Faculty perspective on competency development in higher education: An international study, Higher Learning Research Communications,4(4)