البرزی، شهلا و دیبا سیف. (1381). رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری و برخی از عوامل جمعیتی با پیشرفت تحصیلی گروهی دانشجویان علوم انسانی در درس آمار. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، شماره اول، 73-82.
سیف، دیبا؛ لطیفیان، مرتضی. (1383). بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای خودنظم دهی دانشجویان در درس ریاضی. مجلۀ روانشناسی ، 8(32)، 404-420.
دیره، عزت؛ بنی جمالی، شکوهالسادات. (1388). بررسی سهم عوامل انگیزشی بر استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی در فرایند یادگیری. مطالعات روان شناختی ، 5(3):47-62.
رضایی، اکبر؛ سیف، علی اکبر. (1384). نقش باورهای انگیزشی، راهبردهای یادگیری و جنسیت در عملکرد تحصیل. فصلنامۀ تعلیم و تربیت، شماره 84، 58-83.
عابدینی، یاسمین؛ باقریان، رضا؛ کدخدایی، محبوبهالسادات. (1389). بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای شناختی - فراشناختی با پیشرفت تحصیلی: آزمون مدل های رقیب. فصلنامه تازههای علوم شناختی، 12(3)، 34-48.
محمدی، رضا؛ فتحآبادی، جلیل؛ یادگارزاده، غلامرضا؛ میرزامحمدی، محمد حسن؛ پرند، کورش. (1386). ارزشیابی کیفیت در آموزش عالی: مفاهیم، اصول، روشها و معیارها. تهران: مرکز انتشارات سازمان سنجش آموزش کشور.
هومن، حیدرعلی. (1387). مدلیابی معادلات ساختاری با کاربرد نرمافزار لیزرل. تهران: سمت.
Artino, A. R. (2008). A conceptual model of self- regulation online. Academic Exchange Quartery. 12(4): 41—54.
Beno, B. A. (2004). The role of student learning outcomes in accreditation quality review. New Direction for community colleges, 126, 65—72.
Campbell, M. M. (2007). Motivational systems theory and the academic performance of college students. Journal of College Teaching & Learning, 4(7), 78 – 85.
ChanLin, L. (2009). Applying motivational analysis in a Web-based course. Innovations in Education and Teaching International, 46(1), 91-103.
Duncan, T. G., & McKeachie, W. J. (2005). The Making of the motivated strategies for learning questionnaire. Educational Psychologist, 40(2), 117 — 128.
Dungun, B., & Curry, K. J. (2006). Motivation and learning strategies of students in distance education. Journal of the Mississippi Academic of Sciences, 9(2), 22—28.
Ergul, H. (2004). Relationship between student characteristics and academic achievement in distance education and application on students of Anadolu University. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 5(2), 49—63.
Farajollah, M. & MoeniKia, M. (2010). The comparative study of students support services of Payame Noor University of Iran, Allama Iqbal Open University of Pakistan and United Kingdom Open University. World Applied Sciences Journal, 9 (5), 494—498.
Forgas, J. P. (2000). Feeling thinking: Summary and integration. In J. P. Forgas (Ed.), Feeling and thinking, the role of affect in social cognition. (pp. 387-406) New York: Cambridge, University Press.
Keegan, D. (1990). Foundations of distance education. (2nd edition). New York: Routledge.
Keller, J., & Suzuki, K. (2004). Learner motivation and E-learning design: a multinationally validated process. Learning, Media and Technology, 29(3), 229 — 239.
Kosnin, A. M. (2007). Self- regulated learning and academic achievement in Malaysian undergraduates. International Education Journal, 8(1), 221—228.
Latanich, G., Nonis, S. A. & Hudson, G. I. (2001). A profile of today's distance learners: An investigation of demographic and individual difference variables of distance and non-distance learners. Journal of Marketing For Higher Education, 11(3), 1 — 16
Lee, J. K. (2008). The effects of regulated learning strategies and system satisfaction regarding learner,s performance. Information and Management, 40, 133-146.
Lee, John Chi-kin, Yin, H., & Zhang, Z. (2010). Adaptation and Analysis of Motivated Strategies for Learning Questionnaire in the Chinese Setting, International Journal of Testing, 10(2), 149 — 165.
Linnenbrink, E. A., & Pintrich, P. R. (2002). Motivation as an enabler for academic