امین بیدختی، ع.، پرداختچی، م.، و علی یاری، س. (1401). بررسی معیارهای صلاحیت حرفهای معلمان. نشریه پژوهش در نظامهای آموزشی، 16(56)، 34-47.
بیرنگ خجسته پور، پ.، درتاج، ف.، قائمی، ف.، و جمهری، ف. (1401). نقش واسطهای انگیزش شغلی در رابطه بین راهکارهای مقابله با استرس با شایستگیهای اجتماعی_هیجانی در معلمان ابتدایی. نشریه پژوهش در نظامهای آموزشی، 16(59)، 21-32.
تدین، پ. (1394). بررسی میزان استقلال کاری درک شده معلمان شهر سنندج. پایاننامه کارشناسی ارشد. گروه علوم تربیتی. دانشگاه کردستان.
پدید، م. (1396). ارزیابی عملکرد معلمان از نظریه تا عمل، کنگره بینالمللی بهبود مدیریت و نظام آموزشی ایران.
پورسجادی، س. (1392). رابطه عدالت سازمانی و اعتماد سازمانی با فرسودگی شغلی معلمان مقطع ابتدایی شهر بیرجند. پایاننامه کارشناسی ارشد. گروه علوم تربیتی. دانشگاه بیرجند.
رئیسی سرمیچی، ر.، و ناستی زاده، ن. (1401). اثر خشونت معلم بر تحصیلگریزی، خوشبینی تحصیلی و سرزندگی تحصیلی دانشآموزان. نشریه پژوهش در نظامهای آموزشی، 16(57)، 23-34.
سیف، ع. (1395). اندازهگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی، ویراست ششم. تهران: سمت.
عبداللهی، ب.، دادجوی توکلی، ع.، و یوسلیانی، غ. (1393). شناسایی و اعتبارسنجی شایستگیهای حرفهای معلمان اثربخش، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 49(13)، 25-48.
یمینی، م.، مهدیان، ح.، و رحمتی، ف. (1400). نقش میانجی انگیزش تحصیلی در رابطه بین باورهای هوشی و خودارزشمندی در میان دانش آموزان دختر. نشریه پژوهش در نظامهای آموزشی، 15(54)، 126-136.
Abdollahi, B., Dadjo, A., & Yousaliani, G. (2014). Identify and validate the professional competencies of effective teachers. Quarterly of Educational Innovation, 3(49), 25-48. [In Persian]
Ajibola, K. S., Mukula, E., Ajibola, K. S., Mukula, E., & Orwa, G. (2019). Performance appraisal as determinant of employee work engagement. International journal of human resources and procurement, 8(2), 45-58.
Al-Shara, I. (2015). Learning and teaching between enjoyment and boredom as realized by the students: a survey from the educational field. European Scientific Journal, 11(19).
Aminbidokhti, A., Pardakhtchi, M., & Aliyari, S. (2022). Investigating the criteria of teachers professional qualification. Journal of Research in Educational Systems, 16(56), 34-47. [In Persian]
Aybas, M., Acar, A. c. (2017). The effect of human resource management practices on employers work engagement and the Mediating and moderating role of positive psychological capital. International review of management and market , 7(1), 363-372.
Berang Khojastepor, P., Dortaj, F., Ghaemi, F., & Jamhari, F. (1401). The mediating role of career motivation in the relationship between stress coping strategies and social-emotional competence in primary teachers, Journal of Research in Educational Systems, 16(59), 21-34. [In Persian]
Bozic, B., Siebert, S., & Martin, G. (2019). A strategic action fields perspective on organizational trust repair. European Management Journal, 37(1), 58-66.
Kengatharan, N. (2020). The effects of teacher autonomy, student behavior and student engagement on teacher job satisfaction. Educational Sciences: Theory & Practice, 20(4), 1-15.
Kivipõld, K., Türk, K., & Kivipõld, L. (2020). Performance appraisal, justice and organizational effectiveness: a comparison between two universities. International Journal of Productivity and Performance Management, 70(1), 87-108. DOI:10.1108/IJPPM_05_2019_0229
Michos, K., Cantieni, A., Schmid, R., Müller, L., & Petko, D. (2022). Examining the relationship between internship experiences, teaching enthusiasm, and teacher self-efficacy when using a mobile portfolio app. Teaching and Teacher Education, 109, 103570., 1-13.
Juliana, J., Murniati, M., & Bahrun, B. (2022). Management of Teacher Performance Appraisal in Madrasah. AL-ISHLAH: Jurnal Pendidikan, 14(1), 649-658.
Padid, M., (2017). Teacher performance appraisal from theory to practice, International congress of improvement management and educational system in iran. [In Persian]
Porsajjadi, S. (2013). Relationship between organizational justice and organizational trust with job burnout among primary school teachers in Birjand city, Masters’ thesis, educational science department,Birgand university. [In Persian]
Khan, M. Q., Mahmood, K., & Rifaqat, M. (2022). Analysis of Performance Appraisal System of Teachers at Secondary Level in Azad Jammu and Kashmir. International Research Journal of Education and Innovation, 3(1), 239-249.
Raiisi Sarmichi, R., & Nastizade, N. (2022). The effect of teacher violence on academic avoidance, academic optimism and academic vitality of students, Journal of Research in Educational Systems,1 6(57), 23-34. [In Persian]
Saif, A. (2016). Measurement, assessment, educational evaluation. 6, Tehran:samt. [In Persian]
Searle, R. H., & Dietz, G. (2012). Trust and HRM: Current insights and future directions. Human resource management journal, 22(4), 333-342.
Simon, G. (2018). An emprirical analysis of predictor influence machanisms of HRM practices and corporate sustainability on employee engagement. International journal of human resource studies, 8(2), 95-128.
Tadaiion, P. (2015). Investigating the extent of job autonomy perceived among sanandaj city teachers, Masters’ thesis, educational science department, Kordestan university. [In Persian]
Tentama, F., Dewi, L., & Meilani, E. R. (2020). The role of work discipline and autonomy on employee performance: A case of private university in Indonesia. International Journal of Scienctific and Technological Research, 9(1), 4152-4157.
Verburg, R. M., Nienaber, A. M., Searle, R. H., Weibel, A., Den Hartog, D. N., & Rupp, D. E. (2018). The role of organizational control systems in employees’ organizational trust and performance outcomes. Group & organization management, 43(2), 179-206.
Yamini, M., Mahdian, H., & Rahmati, F. (2021). The mediating role of academic motivation in the relationship betweenin intelligence beliefs and self-worth among female school. Journal of Research in Educational Systems, 15(54), 126-136. [In Persian]