احمدیمقدم، ح. (1399). بررسیدیدگاههای-اندیشمندان حوزه تعلیم و تربیت در خصوص توسعه حرفهای معلمان. مطالعات راهبردی علوم انسانی و اسلامی، 3 (25)، 107-130.
امین بیدختی، ع. ا.، پرداختچی، م.ح.، و علی یاری، سعادت. (1401). بررسی معیارهای صلاحیت حرفهای معلمان (مطالعه موردی). پژوهش در نظامهای آموزشی، 16 (56)، 34-47.
ایرانزاده، س.، و باباییهروی، س. (1399). توانمندسازی کارکنان در سازمانهای نوین. تبریز: انتشارات فروزش.
آسیمه، م.، سلسله گر، ا.، و شریفزاده، مریم. (1398). نقش دورههای آموزش مجازی ضمن خدمت در توانمندسازی شغلی کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس. مجله پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، 12(47)، 25 -34.
بزازجزایری، س.ا. (1393). آموزش کارکنان بهعنوان ضرورتی شناختهشده در سازمانهای اداری و صنعتی. تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی.
تلخابی، م.، رحمتی، ز.، و مرادی، ع. (1399). توسعه حرفه معلمان و تغییر مفهومی از طریق محیط دانشسازی. مجله روانشناسی شناختی، 8 (1)، 53-66.
جهانبین، ف. س. (1397). بررسی تأثیر دورههای آموزش ضمن خدمت در توانمندسازی-روانشناختی دبیران زبان انگلیسی مقطع متوسطه اول شهرستان بویراحمد. مطالعات علوم اجتماعی، 4 (2)، 67-57.
حاتمی، س.، سبحانی، ی.، و بیرامیایگدر، ج. (1394). تأثیر ساختار سازمانی بر توانمندسازی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان. مدیریت ورزشی، 7 (4)، 533-546.
حیدرینژاد، ص.، بهرامی، م.، و ازمشا، ط. (1391). بررسی تأثیر دورههای آموزش ضمن خدمت بر توانمندسازی دبیران تربیتبدنی. پژوهشهای کاربردی مدیریت و علوم زیستی در ورزش، 2، 81-88.
خطیبزاده، ا.، رضایت، غ.ح.، و حسینپور، ر. (1398). الگوی توسعه شایستگی فرماندهان و مدیران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران. فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 11 (3)، 9-35.
ربیعیمندجین، م.ر.، و قدسآقچهکند، ز. (1395). بررسی رابطه توانمندسازی روانشناختی کارکنان و بهبود سطح ارتقاء عملکرد آنها در شهرداری منطقه 18. مدیریت شهری، 44، 549-561.
رحیمی، ف. (1401). رابطه رضایت از آموزش ضمن خدمت معلمان و عملکرد شغلی با میانجیگری توسعه حرفهای معلمان منطقه بهارستان. رویکردی نو در علوم تربیتی، 4 (1)، 51-62.
سادات حسینیان، ب.، نیلی، م. ر.، و شریفیان، ف. (1399). بررسی تطبیقی ابعاد برنامههای توسعه حرفهای معلمان ابتدایی در ایران و کشورهای منتخب. پژوهش در نظامهای آموزشی، 14 (49)، 73-90.
سلاجقه، ا.، و صفری، س. (1394). رابطه اخلاق حرفهای با عملکرد اساتید دانشگاه. فصلنامه اخلاق در علم و فناوری، 10 (3)، 103-110.
سیف، س.، کدیور، پ.، کرمی نوری، ر.، و لطفآبادی، ح. (1399). روانشناسی رشد (1). تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)
طاهرپور کلانتری، م.، و پورشافعی، ه. (1400). الگوی جاری توسعه حرفهای معلمان ابتدایی استان خراسان جنوبی: رویکرد مبتنی بر نظریه داده بنیاد. مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی، 14 (2) (پیاپی 27)، 284 – 259.
طاهرخانی، م.، و حمیدی، ن. (1399). ارزیابی اثربخشی دورههای آموزش ضمن خدمت در افزایش توانمندی کارکنان. مجله مدیریت توسعه و تحول، 12 (41)، 36-21.
طاهری، م.، نظری، ن.، و غیاثی، سعید. (1395). فرهنگ یادگیری سازمانی، اثربخشی مدیریتی و توانمندسازی روا نشناختی: پیشبینی کنندههای یادگیری در محیط کار. مطالعات آموزش و یادگیری (مجله علوم اجتماعی و انسانی سابق)، 8 (2)، 19-36.
عبداللهی، ش. (1399). بررسی رابطه توسعه حرفه-ای معلمان با استفاده از سبکهای مدیریت کلاس. کنفرانس بینالمللی مدیریت، علوم انسانی و رفتاری در ایران و جهان اسلام، کرج.
عربی، ح. (1394). سیاستهای کلی نظام. کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام.
علیمحمدی، غ.ع.، جباری، ن.، و نیازآذری، ک. (1397). توانمندسازی حرفهای معلمان در چشمانداز آینده و ارائه مدل. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 17 (67)، 7-32.
غنی لو، م.ر.، عباسی، ح.، و حیدرزاده، و. (1395). نقش آموزش ضمن خدمت در توسعه حرفهای معلمان. کنفرانس جهانی روانشناسی و علوم تربیتی، حقوق و علوم اجتماعی در آغاز هزاره سوم.
کدیور، پ. (1398). روانشناسی آموزشی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
کلانتری خاندانی، ع.، و فرخی، م.ح. (1395). نگاهی به توسعه حرفهای معلمان فکور و تبیین درس پژوهی و فعالیت یادگیری. راهبردهای نوین تربیتمعلمان، 2 (3)، 73-96.
گلشاهی، ب.، و نهروزیان، ع. (1401). مدل ساختاری شایستگیهای تأثیرگذار در توانمندسازی حرفهای فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران. آموزش علوم دریایی، ۹ (۱)، ۱۸۶-۲۰۲
مصباحی، م.، توفیقی، ش.، و عباسزاده، ع. (1390). تعیین رویکرد توسعه منابع انسانی در مدیریت پرستاری. پژوهش پرستاری، 6 (20)، 17-29.
مصطفایی، ن.، علایی، ش.، عصمتی نیا، م.، و کریمی، ژ. (1399). بررسی رابطه آموزشهای ضمن خدمت الکترونیکی با توسعه حرفهای معلمان. اولین کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در فرایندهای تعلیم و تربیت، 4 (6)، 65-111.
وزیری اقدم، ز.، مکی آل آقا، ب.ا.، و اعتماد اهری، ع. ا. (1399). طراحی برنامه درسی مبتنی بر توسعه پایدار، توسعه حرفهای و تربیت شهروندی و اعتبارسنجی آن از دیدگاه متخصصان. پژوهش در نظامهای آموزشی، 14 (49)، 124-111.
Andersen, H. V., & Pitkänen, K. (2019). Empowering educators by developing professional practice in digital fabrication and design thinking. International Journal of Child-Computer Interaction, 21,1-16.
Bates,A.W. (2015).Teaching in a digital age.open Educational Resources. 6.https:// teachonline. ca.
Dilekli, Y. & Tezci, E. (2016). The relationship among teachers’ classroom practices for teaching thinking skills, teachers’ self-efficacy towards teaching thinking skills and teachers’ teaching styles. Thinking Skills and Creativity, 21, 144-151.
Fischer, C., Fishman, B., Dede, C., Eisenkraft, A., Frumin, K., Foster, B & McCoy, A. (2018).Investigating elationships between school context, teacher professional development, teaching practices, and student achievement in response to a nationwide science reform. Teaching and Teacher Education, 72,107-121.
Gkonou, C., Olivero, M. M., & Oxford, R. L. (2021). Empowering Language Teachers to Be Influential Peacebuilders: Knowledge, Competencies and Activities. In Peacebuilding in Language Education (pp. 29-42). Multilingual Matters.
Ha, Shiaw Tong, May Chiun, Loa, Yin Chai, Wang. (2016). Relationship between Knowledge Management and Organizational Performance: A Test on SMEs in Malaysia. Social and Behavioral Sciences, 224,184-189.
Harris, D. N., & Sass, T. R. (2011). Teacher Training, Teacher Quality and Student Achievement. Journal of Public Economics, 95 (1), 798–812.
Hirsh, S. (2009). A new definition. Journal of Education for Sustainable Development, 30 (4), 10-16.
Howard-Jones, Paul A., Jay, Tim,. Galeano, Laura. (2020). Professional Development on the Science of Learning and teachers’ Performative Thinking—A Pilot Study. Professional Development and Performativity,14 (3), 267-278.
Huang, Y. T., Liu, H., & Huang, L. (2021). How transformational and contingent reward leaderships influence university faculty's organizational commitment: the mediating effect of psychological empowerment. Studies in higher education, 46 (11),2473-2490.
Huda, M., & Teh, K. S. M. (2018). Empowering professional and ethical competence on reflective teaching practice in digital era. In Mentorship Strategies in Teacher Education (pp.136-152). IGI Global.
Kincal, R. Y., Yazgan, A. D., & Kartal, O. Y. (2016, November). The Effect of Lesson Study Approach upon Critical Thinking Skills Development: An Investigation into Arabic Language Pre-service Teachers. In E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education (pp. 406-414). Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
Nurjayanti, A. M., Syarifuddin, R. T. U., Awaru, A. O. T., & Equatora, M. A. (2021). Social Competence and Compensation for Employee Performance through Public Services in the Office of Women’s Empowerment, Child Protection. Population Control, and Family Planning. 11th Annual International Conference on Industrial Engineering and Operations Management Singapore,7412-7419.
Osman, D. J., & Warner, J. R. (2020). Measuring teacher motivation: The missing link between professional development and practice. Teaching and Teacher Education, 92, 103064
Page, M., Pool, L., Crick, M., & Leahy, R. (2020). Empowerment of learning and knowledge: Appreciating professional development for registered nurses in aged residential care. Nurse education in practice, 43, 102-203.
Porter-O’Grady, T., & Clavelle, J. T. (2020). The Structural Framework for Nursing Professional Governance: Foundation for Empowerment. Nurse Leader, 18 (2),181-189.
Sancar, R., Atal D., & Deryakulu, D., (2021). A new framework for teachers’ professional development, Teaching and Teacher Education, 101,1-12.
Skeff, B. (2019). The Personal Development Planning Cycle. Journal of Development First. 2019; 1 (4),12-13.
Abdollahi, Sh. (2020). A Study of the Relationship between Teachers' Professional Development Using Classroom Management Styles. International Conference on Management, Humanities and Behavior in Iran and the Islamic World, Karaj. [In Persian]
Ahmadi Moghadam, H. (2020). Investigating the views of thinkers in the field of education regarding the professional development of teachers. Strategic Studies in Humanities and Islamic Sciences,3 (25),107-130. [In Persian]
Alimohammadi, Gh., Jabari, N., & Niazazri, K. (2018). Professional empowerment of teachers in the future perspective and presentation of the model. Educational Innovation Quarterly, 17 (67), 7-32. [In Persian]
Amin Bidakhti, A.A., Pardachi, M. H., & Aliyari, S. (2022). Examination of teachers' professional qualification criteria (case study). Research in educational systems,16 (56), 34-47. [In Persian]
Arabi, H. (2015). General policies of the system. The Supervisory Commission of the Expediency Council Secretariat. [In Persian]
Asimeh, Mahboubeh; Selseggar, Amir and Sharifzadeh, Maryam. (2020). The role of in-service virtual training courses in job empowerment of Fars Jihad Agricultural Organization staff, Journal of Agricultural Extension and Education Research, 12 (47), 25-34. [In Persian]
Bezazjazairi, Syed Ahmed. (2014). Employee training as a recognized necessity in administrative and industrial organizations. Tehran: Center for Public Administration Education. [In Persian]
Ghani Lu, Mohammad Reza; Abbasi, Hassan and Heidarzadeh, Waliullah (2016). The role of in-service training in teacher professional development, World Conference on Psychology and Educational Sciences. Law and Social Sciences at the beginning of the third millennium. [In Persian]
Golshahi, B., & Nehruzian, A. (2022). The structural model of effective competencies in the professional empowerment of commanders of the Islamic Republic of Iran Army. Marine Science Education, 9 (1), 186-202. [In Persian]
Hatami, S., Sobhani, Y., & Bayrami-Igdar, J. (2015). The effect of organizational structure on the empowerment of employees of the General Department of Sports and Youth of Lorestan province. Sports Management, 7 (4), 533-546. [In Persian]
Heydari-Nejad, S., Bahrami, M., & Azmsha, T. (2013). Investigating the effect of in-service training courses on the empowerment of physical education teachers. Applied researches of management and biological sciences in sports, 2, 81-88. [In Persian]
Iranzadeh, Sara and Babaei Heravi, Sima. (2020). Empowering employees in new organizations. Tabriz: Forozesh Publications. [In Persian]
Jahanbin, F.S. (2019). Investigating the effect of in-service training courses on the psychological empowerment of English language teachers in the first secondary school of Boyer-Ahmad city. Social Science Studies, 4 (2), 67-57. [In Persian]
Kadivar, P. (2014). Educational Psychology. Tehran: Organization for the Study and Compilation of University Humanities Books (Position). [In Persian]
Kalantarikhandani, E., & Farrokhi, M.H. (2015). A look at the professional development of teachers of thought and the explanation of lesson research and learning activities. New strategies for teacher training, 2 (3), 73-96. [In Persian]
Khatibzadeh, A., Rezait, G., & Hossein-Pour, R. (2019). Competency development model of commanders and managers of Iran's Islamic Revolutionary Guard Corps. Human Resource Management Research Quarterly, 11 (3), 35-9.
Mesbahi, M., Tofighi, Sh., & Abbas Zadeh, A. (2012). Determining Approach to Human Resource Development in Nursing Management. Nursing Research, 6 (20), 17-29. [Persian]
Mostafaei, N., Alaei, Sh., Esmatinia, M., & Karimi, J. (2020). Investigating the Relationship between In-Service Training and Teacher Professional Development. First National Conference on Applied Research in Education Processes,4 (6), 65-111. [In Persian]
Rabiei Mandjin, M.R., & Qods-Aghche-Kand, Z. (2016). Investigating the relationship between psychological empowerment of employees and improving the level of their performance in the municipality of Region 18. Urban Management, 44, 549-561. [In Persian]
Rahimi, Fereshte. (2022). The relationship between teachers' satisfaction with in-service training and job performance with the mediation of teachers' professional development in Baharestan region. A new approach in educational sciences, 4 (1), 51-62.
Sadat Hosseinian, B., Nili, M. R., & Sharifian, F. (2020). A comparative study of the dimensions of the professional development programs of elementary teachers in Iran and selected countries. Research in educational systems,14 (49), 73-90.
Seif, S., Kadivar, P., Karami Nouri, R., & Lotfa Ayadi, H. (2014). Developmental Psychology (1). Tehran: Organization for the Study and Compilation of University Humanities Books (Position). [In Persian]
Selajqa, A., & Safari, S. (2015). The relationship between professional ethics and the performance of university professors. Ethics in Science and Technology Quarterly, 10 (3),103-110. [In Persian]
Taheri, M., Nazari, N., & Ghiathi, S. (2016). Organizational learning culture, managerial effectiveness and psychological empowerment: predictors of learning in the workplace. Teaching and learning studies (former journal of social and human sciences), 8 (2), 12-19. [In Persian]
Taherkhani, M., & Hamidi, N. (2019). Evaluating the effectiveness of in-service training courses in increasing employee empowerment. Journal of Development and Transformation Management, 12 (41), 36-21. [In Persian]
Tahirpur Kalantari, Masoud and Pourshafi, Hadi. (2022). The current pattern of professional development of elementary teachers in South Khorasan province: an approach based on foundational data theory. Management and planning in educational systems,14 (2) (series 27), 284-259. [In Persian]
Talkhabi, M., Rahmati, Z., & Moradi, A. (2020). Teachers' career development and conceptual change through knowledge creation environment. Journal of Cognitive Psychology, 8 (1), 53-66. [In Persian]
Waziri Aghdam, Z., Makki Al-Agha, B. & Etemad Ahri, A. (2020). Curriculum design based on sustainable development, professional development and citizenship education and its validation from the perspective of experts. Research in educational systems,14 (49), 111-124. [In Persian]