حاجلو، ن.، رسولزاده، ب. و جعفری، ر. (1396). بررسی نقش مؤلفههای وابستگی به موبایل در پیشبینی متغیرهای سرمایه اجتماعی، سرمایه روانشناختی و راهبردهای کنار آمدن در دانشجویان. فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشنامه تربیتی، 12(49)، 98-81.
حمیدی بیناباج، م. و اعراب شیبانی، خ. (1395). بررسی نقش پیشبینی کننده سرمایه روانشناختی و انگیزش شغلی در ارتقا بهرهوری کارکنان (مطالعه موردی: شرکت زغالسنگ طبس). مدیریت بهرهوری، 10(39)، 149-125.
خدایی، ل. و انتصار فومنی، غ. ح. (1395). رابطه سبکهای اسنادی و سبک کنارآمدن با استرس با شایستگی و سرمایه روانشناختی زنان سرپرست خانوار شهر زنجان. مجله ایدههای نوین روانشناسی، 1(1)، 50-39.
زندمقدم، ا.، طاهری، م. و بلوری، م. (1400). طراحی مدل شایستگی برای مدرسان زبان انگلیسی برای اهداف دانشگاهی با تأکید بر بینالمللی سازی آموزش عالی. مجله مسائل در آموزش زبان انگلیسی، 10(1)، 146-105.
سجودی، ع.، نیازی، م. و مزروعی، ا. (1399). آیندهپژوهی انگیزه شغلی معلمان با استفاده از روش تحلیل لایهای علّی. مجله راهبردهای نوین تربیتمعلمان، 10(1)، 149-138.
کریمی مزیدی، ا. ر.، رضازاده برفویی، ح. و مرتضوی، س. (1393). اثر سرمایه روانشناختی کارکنان سازمان بر بهزیستی هیجانی و روانشناختی آنها؛ نقش میانجی هیجانات مثبت، استرس و دلواپسی. پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی، 3(3)، 110-89.
گل پرور، م. و میرزایی، ز. (1395). الگوی ساختاری تأثیر سرمایه روانشناختی بر موفقیت مسیر شغلی با توجه به نقش میانجی تعهد و رضایت. پژوهشنامه روانشناسی مثبت، 2(2)، 94-81.
Alhija, F. (2015). Induction seminars as professional learning communities for beginning teachers. Asia-Pacific journal of teacher education, 43 (1), 36-48.
Bastari, A., Eliyana, A., & Wijayanti, T. (2020). Effects of transformational leadership styles on job performance with job motivation as mediation: A study in a state-owned enterprise. Management Science Letters, 10 (12), 2883-2888.
Bjekić, D., Vučetić, M., & Zlatić, L. (2014). Teacher work motivation context of in-service education changes. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 557-562.
Bonneville-Roussy, A., Evans, P., Verner-Filion, J., Vallerand, R. J., & Bouffard, T. (2017). Motivation and coping with the stress of assessment: Gender differences in outcomes for university students. Contemporary Educational Psychology, 48, 28-42.
Chaaban, Y., & Du, X. (2017). Novice teachers' job satisfaction and coping strategies: Overcoming contextual challenges at Qatari government schools. Teaching and Teacher Education, 67, 340-350.
Chi, T. P., Tu, T. N., & Minh, T. P. (2020). Assessment of information technology use competence for teachers: Identifying and applying the information technology competence framework in online teaching. Journal of Technical Education and Training, 12 (1).
Domitrovich, C. E., Durlak, J. A., Staley, K. C., & Weissberg, R. P. (2017). Social‐emotional competence: An essential factor for promoting positive adjustment and reducing risk in school children. Child development, 88 (2), 408-416.
Gaudioso, F., Turel, O., & Galimberti, C. (2017). The mediating roles of strain facets and coping strategies in translating techno-stressors into adverse job outcomes. Computers in Human Behavior, 69, 189-196.
Groth, N., Schnyder, N., Kaess, M., Markovic, A., Rietschel, L., Moser, S., ... & Schmidt, S. J. (2019). Coping as a mediator between locus of control, competence beliefs, and mental health: A systematic review and structural equation modelling meta-analysis. Behaviour Research and Therapy, 121, 103442.
Herman, K. C., Reinke, W. M., & Eddy, C. L. (2020). Advances in understanding and intervening in teacher stress and coping: The Coping-Competence-Context Theory. Journal of School Psychology, 78, 69-74.
Kaiser, G., & König, J. (2019). Competence measurement in (mathematics) teacher education and beyond: Implications for policy. Higher Education Policy, 32 (4), 597-615.
Kamardeen, I. (2013). Motivation-driven learning and teaching model for construction education. Australasian Journal of Construction Economics and Building, The, 13 (1), 36-49.
Lam, S. F., Cheng, R. W. Y., & Choy, H. C. (2010). School support and teacher motivation to implement project-based learning. Learning and instruction, 20 (6), 487-497.
Lazarus, R. S., & Folkman, S. (1984). Stress, appraisal and coping. New York:
Springer.Morris, P., Mattera, S., Castells, N., Bangser, M., Bierman, K., & Raver, C. C. (2014). Impact findings from the Head Start CARES demonstration: National evaluation of three approaches to improving preschoolers’ social and emotional competence. Available at SSRN 2477974.
Ouellette, R. R., Frazier, S. L., Shernoff, E. S., Cappella, E., Mehta, T. G., Maríñez-Lora, A., ... & Atkins, M. S. (2017). Teacher Job Stress and Satisfaction in Urban Schools: Disentangling Individual, Classroom, and Organizational Level Influences. Behavior Therapy.
Pogere, E. F., López-Sangil, M. C., García-Senorán, M. M., & González, A. (2019). Teachers’ job stressors and coping strategies: Their structural relationships with emotional exhaustion and autonomy support. Teaching and Teacher Education, 85, 269-280.
Ramesh, P., & Krishnan, P. (2020). Professional competence of teachers in Indian higher agricultural education. Current Science, 118 (3), 356.
Recepoğlu, E. (2014). Analyzing job motivation level of high school teachers in Turkey. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 2220-2225.
Rivaldo, Y. (2021). Leadership and motivation to performance through job satisfaction of hotel employees at D'Merlion Batam. The Winners, 22 (1), 25-30.
Russell, B. S., Lee, J. O., Spieker, S., & Oxford, M. L. (2016). Parenting and preschool self-regulation as predictors of social emotional competence in 1st grade. Journal of Research in Childhood Education, 30 (2), 153-169.
Troesch, L. M., & Bauer, C. E. (2017). Second career teachers: Job satisfaction, job stress, and the role of self-efficacy. Teaching and Teacher Education, 67, 389-398.