ابراهیم پورکومله، س. (1399). تجربه ارزشیابی توصیفی در شبکه دانشآموزی شاد در بحران کووید 19. همایش ملی تبادل تجربیات دانشگاهها و مراکز آموزشی در اجرای آموزشهای الکترونیکی در بحران کووید 19. دانشگاه خواجهنصیرالدین طوسی، 21-23 مرداد.
اشرفی، س.، منتظر، غ.، و فرازکیش، م. (1399). سنجش علاقه و انگیزه دانشآموزان ایرانی نسبت به آموزش الکترونیکی در دوران همهگیری کووید 19. همایش ملی تبادل تجربیات دانشگاهها و مراکز آموزشی در اجرای آموزشهای الکترونیکی در بحران کووید 19. دانشگاه خواجهنصیرالدین طوسی، 21-23 مرداد.
البرزی، م.، محمدی، م.، ناصری، ر.، صفری، م.، و غفاری. ف. (1400). تجارب معلمان دوره ابتدایی از چالش های تغییر آموزش سنتی به آموزش مجازی در دوران شیوع ویروس کرونا. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، 10(3)، 1-19.
البرزی، م.، و خوشبخت، ف. (1399). تجربه زیسته دانشجویان از آموزشهای الکترونیکی دانشگاه، در دوران بحران کرونا. همایش ملی تبادل تجربیات دانشگاهها و مراکز آموزشی در اجرای آموزشهای الکترونیکی در بحران کووید 19. دانشگاه خواجهنصیرالدین طوسی، 21-23 مرداد.
باقری بنجار، ع.، و رحیمی، م. (1391). بررسی رابطه میزان احساس تعلق اجتماعی شهروندان با میزان مشارکت اجتماعی, فرهنگی و سیاسی آنان (شهروندان مناطق 3 و 12 شهر تهران). مطالعات جامعهشناختی شهر، 5، 18-33.
زاهد بابلان، ع.، مصلح گرمی، م.، امجدی حور، ج.، و سلطانی، ا. (1400). شناسایی شاخصهای آموزشی در دوران کرونا. پژوهش در نظامهای آموزشی، 15(5)، 41-50.
زندی، ط.، حاتمی، ج.، فردانش، ه.، و طلایی، ا. (1396). ترکیب عوامل انگیزهی و کنترل ارادی در آموزش الکترونیکی و تأثیر آن بر یادگیری و انگیزه دانشجویان. تدریس پژوهی، 5(3)، 109-129.
حمیدی زاده، ک. (1400). بررسی آموزش در کلاسهای چند پایه در همهگیری بیماری کرونا: مطالعه موردی در استان مرکزی. پژوهش در نظامهای آموزشی، 15(55)، 120-132.
خضری، م.، وحدانی، م.، و محمد پور، ع. (1399). مطالعه نقش آموزش مجازی در روابط بین فردی ادراکشده دانشآموزان نسبت به معلمان. پژوهشهای مشاوره، 76(19)، 112-129.
طالبی، ه.، منشئی، غ. ر.، کجباف، م. ب.، و عاشوری، ج. (1393). مقایسه اثربخشی روشهای آموزشی مبتنی بر وب، یادگیری مشارکتی و سنتی بر انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی درس زیستشناسی. مجله میانرشتهای آموزش مجازی در علوم پزشکی، 2(5)، 25-34.
نجفی نژاد مشیری، ف.، و تجربه کار، م. (1399). اثربخشی آموزش مجازی با استفاده از الگوی طراحی آموزشی به روش چندرسانهای بر بار شناختی، یادگیری و انگیزه تحصیلی دانشآموزان پایه ششم ابتدایی. رویکردهای نوین آموزشی، 15(1)، 157-176.
Adell, J., Bellver, A. J., & Bellver, C. (2010). Ambientes virtuais de aprendizagem e padrões de e-learning. In C. Coll & C. Monereo, Psicologia da educação virtual: Aprender e ensinar com as tecnologias da informação e comunicação (N. Freitas, Trans., pp. 245-267). Porto Alegre, RS: Artmed.
Attride-Stirling, J. (2001). Thematic Networks: An Analytic Tool for Qualitative Research. Qualitative Research, 1, 385-405. http://dx.https://doi.org/10.1177/ 146879410100100307
Brenner, C.A. (2022). Self-regulated learning, self-determination theory and teacher candidates’ development of competency-based teaching practices. Smart Learn. Environment , 9, 3-12.
Cifuentes-Faura, J., & Al-Rahmi, W. M. (2022). Online Learning, Mobile Learning, and Social Media Technologies: An Empirical Study on Constructivism Theory during the COVID-19 Pandemic. Sustainability, 14, 11134. https://doi.org/ 10.3390/ su141811134
Einhorn, E. (2021). Remote students are most stressed than their peers in the classroom, study shows. NBC News. February 15. https://www.nbcnews.com /news/education/remote-students-are-mor
Fisher, C. (2021). An Exploratory Study on the Sense of Community Factors in an Online Graduate Courses that Contribute to Educational Satisfaction. A Dissertation Submitted in Hofstra University, Hempstead, New York.
Gerth, D. A. (2013). Descriptive study of the factors affecting the degree of education that fourth, fifth and sixth grade virtual education students understand a sense of virtual community. PhD thesis submitted to the Faculty of Neumann University.
Gusttian, S., (2020). Students’ Motivation In Online Learning During Covid-19 Pandemic Era: A Case Study. Holistics Journal, 12(2), p-ISSN 2085-4021 | e-ISSN 2657-1897 23
Huang, Y.; Wang, S. (2022). How to motivate student engagement in emergency online learning? Evidence from the COVID-19 situation.
Higher Educa
tion. https://doi:
10.1007/s10734-022-00880-2.
Huber, S. G., & Helm, C. (2020). COVID-19 and schooling: evaluation, assessment and accountability in times of crises—reacting quickly to explore key issues for policy, practice and research with the school barometer. Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 32(2), 237-270.
Lee, S. J. & Huang, K. (2018). Online Interactions and Social Presence in Online Learning. Journal of Interactive Learning Research, 29 (1), 113-128.
Luster Preze, M. (2020). Sense of belonging from a distance. Dissertation in Portland State University.
Jan, S. K., Vlachopoulos, P., & Parsell, M. (2019). Social network analysis and learning communities in higher education online learning: A systematic literature review. Learning, 23(1), 249–264
Malinauskas, R. K., & Pozeriene, J. (2020). Academic Motivation Among Traditional and Online University Students. Lithuanian Sports University, Lithuania. European Journal of Contemporary Education, 9(3), 103-117.
Mishra, L., Gupta, T., & Shree, A. (2020). Online teaching-learning in higher education during lockdown period of COVID-19 pandemic. International Journal of Educational Research Open, 1, 100012-100020.
Molnar, A., Miron, G., Elgeberi, N., Barbour, M. K., Huerta, L., Shafer, S. R., & Rice, J. K. (2019). Virtual Schools in the US 2019. National Education Policy Center.
Preto, P. R., Oliveira, K. L. & Beluce, A.C. (2015). Students Motivation for learning in virtual environments. Jan-Apr. 25(60), 105-113.
Rice, M. F. (2022). Advances in Cognitive Presence: Introduction to OLJ Special Issue, 0nline learning, 26(1), 1-360.
Rosli, M. S., Saleh, N. R., Ali, A. Z., & Suaibah, A. B. (2022). Self-Determination Theory and Online Learning in University: Advancements, Future Direction and Research Gaps. Sustainability ,14, 1-21.
Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2002). Overview of self-determination theory: An organismic-dialectical perspective. Handbook of self-determination research (pp. 3–33). University of Rochester Press.
She, l., Ma, M. Jan, A,. Sharifnia, H., & Rahmatpour, P. (2021). Online learning satisfaction durin in covid-19 pandemuc: among Chinese university students. Frontiers in Psychology, 12, 1-12.
Tayebinik, M. & Puteh, M. (2012). Sense of Community: How Important is This Quality in Blended Courses. Proceeding of the International Conference on Education and Management Innovation, Singapore.
Wighting, J., Liu, J. & Rovai, A. P. (2008). Distinguishing the sense of community And motivational characteristics Between online and traditional College Student. The Quarterly Review of Distance Education, 9(3), 285–295.
Zaccoletti, S., Camacho, A., Correia, N., Aguiar, C., Mason, L., Alves, R. A., Daniel, J. R. (2020).
Parents’ Perceptions of Student Academic Motivation During the COVID-19 Lockdown: A Cross-Country Comparison.
Frontiers in psychology, 1-13.
https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.592670
Zhao, L., Ao,Y., Wang, Y., &Wang, T. (2022) Impact of Home-Based Learning Experience During COVID-19 on Future Intentions to Study Online: A Chinese University Perspective. Front. Psychol. 13, 862965.https:// doi: 10.3389/fpsyg.2022.862965