بازرگان، ع. (1387). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته: رویکردهای متداول در علوم رفتاری. تهران: دیدار.
پورعابدی، م، ضرابی، و، سجادی نائینی، ح.، رضی، ز. (1395). طراحی مدل شایستگی چند بعدی مدیران و کارکنان. فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 2، 27-52.
درگاهی، ح.، علیپور فلاحپسند، م.، حیدری قرهباغ، ه. (1389). ارائه مدل شایستگی در توسعه منابع انسانی. راهبرد، 23، 91-113.
دیانتی، م.، عرفانی، م. (1388). شایستگی: مفاهیم و کاربردها. تدبیر، 206، 14-19.
سازمان مدیریت صنعتی (1382). گزارش طرح نیازسنجی آموزشی مدیران بر اساس شایستگیها.
سوداگر، ح.، یزدانپناه، ز.، آل طه، س.، منصورکیانی، ع. (1393). بررسی رابطه بین شایستگی و رشد حرفهای در کارکنان اداره کل محیط زیست خراسانی شمالی. فصلنامه پژوهشنامه تربیتی، 40، 85-98.
گمینیان، و. (1382). توانمندسازی در آموزش و پرورش. فصلنامهمدیریتدرآموزشوپرورش. شماره 36، 111-120.
هوشیار، و.، رحیمنیا، ف. (1392). ارائه مدل شایستگی مدیران شعب در سیستم بانکی. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول، 13، 55-68.
Barton H, Barton L. )2011 (trust and psychological empowerment in the Russian work context"; Human Resource Management Review; 21(3).
Campion M A, Fink A A, Ruggeberg B J, Carr, L, Phillips G M, Odman R.B. (2011). Doing competencies well: Best practices in competency modeling. Personnel Psychology; 64(1): 225-262.
Cardy R L, Selvarajan, T T. (2015). Competencies: Alternative frameworks for competitive advantage. Business Horizons; 49: 235-245.
Chung- Herrara B G, Enz C A., Lankau M J. (2003). “Grooming future hospitality leaders: A Competencies model”. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly; 44(3): 17-25.
Clark J, Armit K. (2012). “Leadership competency for doctors: a framework”, Leadership in Health Aervices;” Vol. 23 No. 2, pp. 115-129.
Cochran G. (2013). Developing a Competency Model for a 21th Century Extension Organization, Ohio State University, a doctor of dissertation; 83: 179-193.
Cooper K. (2014). “Effective Competency Modeling abd Reporting”. AMACOM. New York. NY.
Cornett P A, Parsons M L. (2009)." Developing leaders through the healthy workplace intervention"; Perioperative Nursing Clinics; 4(1).
Crawford L N, Anat H. (2014). Competencies for managing change, International journal of project management; 28 (4): 45-83.
Dimitriades Z. (2004)"Individual, job, organizational and contextual correlates of employment empowerment: Some greek evidence ";Electronic Journal of Business Ethics and Organization Studies; 9(2): 20-29.
Draganidis F, Mentzas G. (2016). Competency Based Management: A Review of Systems and Approaches, Information Management & Computer Security; 14(1): 51 - 46.
Gaminian V. (2004). EmpowermentinEducation. Journal of management in Education. Numbers of 25 & 26.
Quinn R E, Spreitzer G M. (1997);"The road to empowerment: Seven questions every leader should consider organizational dynamics", Journal of quality management; 26)10(: 19-28.
Rothwell W J. (1994). Effective succession planning: Ensuring leadership continuity and building talent from within. New York: American Management Association.
Rodriguez D P. (2000). Developing competency models to promote integrated human resource practices. Human Resource Management; 41(3): 309-324.
Sanchez J C, Levine E. (2009). What is (or should be) the difference between competency modeling and traditional job analysis? Human Resource Management Review; 19: 53-63.
UNIDO. (2002). UNIDO Competencies.
Yates S M. (2009);" Professional competencies: Perspectives and challenges for the tertiary sector"; International Perspectives on Competence in the Workplace: Implications for Research, Policy and Practice, DOI 10.1007/978-1-4020-8754-7_5, 2009.
Yuvaraj D. (2011). A Study on the Brand Choice Decisions of Consumers With Reference to Cosmetics. Indian Journal of Applied Research; 4: 91-95. 10.15373/2249555X/June2014/28.