ابراهیمی قوام، ص.، و حسینزاده یوسفی، غ. (1386). نظریه ساختارگرایی و کاربرد آن در آموزش. فصلنامه مدارس کارآمد، 4، 33-24.
احمدی، آ.، و همکاران (1392). کتاب معلم (راهنمای تدریس) علوم تجربی سوم دبستان. تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزشوپرورش.
بخشعلیزاده، ش. (1392). شناسایی بدفهمیهای رایج دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی در حوزه محتوایی ریاضی. وزارت آموزشوپرورش سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش.
بدریان، ع.، و صفری، پ. (1395). بررسی تصورات و کجفهمیهای دانشآموزان پایه ششم ابتدایی درباره مفهوم انرژی. فصلنامه خانواده و پژوهش، 13(30)، 117-137.
بدریان، ع.، و همکاران (1391). کجاندیشیهای دانشآموزان پایه چهارم درباره پدیدههای نجومی. بررسی دیدگاههای آموزگاران. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، (44)11، 99-118.
جعفری، م. کیامنش، ع و کریمی، ع. (1396). روند تغییرات و نقش عوامل نگرش، علاقه و خودپندارۀ علوم دانشآموزان پایۀ هشتم بر پیشبینی عملکرد علوم بر مبنای مطالعات تیمز. نشریه پژوهش در نظامهای آموزشی، 11(36)، 89-120.
صالحینژاد، ن. درتاج، ف. سیف، ع. ا و فرخی، ن. ع. (1396). اثربخشی بستة آموزشی مبتنی بر نرمافزار چندرسانهای ساخت نقشة ذهنی بر مهارتهای شناختیِ درسِ علوم در دانشآموزان دختر پایة هشتم). نشریه پژوهش در نظامهای آموزشی، 11(38) 7-37.
میرزائی، ر.، و کوهی فائق، ا.، و ارشدی، ن. (1387). کجفهمیهای دانشآموزان در یادگیری مفاهیم الکتروشیمی در دبیرستان. پایاننامه ارشد. گروه شیمی. دانشکده علوم. دانشگاه شهید رجایی.
ویژهنامه آموزش علوم. (1380). فلسفه آموزش علوم تجربی، 30(2)، 4-7.
Ahmadi, A., Ansari, M., Arani, S. M. j., Hiseyni, E., Rastegar, T., Moalagh, M. S.,... Niknam, Z. (2013). Teacher's Book (Teaching Guide) Experimental Science Third Elementary. Tehran: Educational Research and Planning Organization of Ministry of Education [In Persian].
Allen, M. (2014). Misconceptions in primary science. McGraw-Hill Education (UK).
Allen, M. (2010). Misconceptions in primary science. McGraw-Hill Education (UK).
Badrian, A., Akbar, N., Ashrafalsadat, S., & Ramin, P. (2012). Fourth-grade students' biases about astronomical phenomena. Investigating teachers' views. Journal of Educational Innovation, 11 (44) 11, 99-118. [In Persian].
Badrian, A., & Safari, P. (2017). An Investigation of the Concepts and Deflections of Elementary Sixth-Grade Students on the Concept of Energy. Journal of Family and Research, (30) 13, 117-137. [In Persian].
BakhshaliZadeh, S. (2013). Identifying common misconceptions of fourth grade elementary students in mathematical content. Ministry of Education Educational Research Planning Organization, Educational Studies Institute. [In Persian].
Davis, B. G. (1997). Misconceptions as barriers to understanding science. Science teaching reconsidered: A hand book. Washington, DC: National Academy, 27-32.
Ebrahimi, Q., & Hosseinzadeh, G. Y. (2007). Theory of Structuralism and its Application to Education. Journal of Effective Schools, 4, 33-24. [In Persian].
Fleer, M., & Hardy, T. (1996). Science for children: Developing a personal approach to teaching. Sydney, N.S.W: Prentice Hall.
Fries, Gaither, J. (2009). Common Misconceptions about Heat and Insulation. Submitted by Kimberly Lightle on Thu.
Gönen, S., & Kocakaya, S. (2010). A cross-age study on the understanding of heat and temperature. Eurasian Journal of Physics and Chemistry Education, 2(1), 1-15.
Hamza, K. M., & Wickman, P. O. (2008). Describing and analyzing learning in action: An empirical study of the importance of misconceptions in learning science. Science Education, 92(1), 141-164.
Jafari, N., Kiamanesh, A., & Karimi, A. (2018). The Impact of Changes and the Role of Interests, Alcohol and Personal Self-Concepts on the Scientific Knowledge-Based Assessment of Scientific Personnel Based on these Studies. Journal of Research in Educational Systems, 11(36), 89-120 [In Persian]
Journal of Science Education. (2001).His philosophy of experiential education (2) 30, 7-4. [In Persian].
Abraham, M. R. (1997). The learning cycle approach to science instruction. Research matters-to the science teacher, 9701.
Küçüközer, H., & Bostan, A. (2010). Ideas of Kindergarten Students on the Day-Night Cycles, the Seasons and the Moon Phases. Online Submission, 6(2), 267-280.
Lucariello, J., & Naff, D. (2012). How do my students think: Diagnosing student thinking. Understanding misperceptions is key early step, online available from www. apa. org/education/k12/student-thinking. aspx.
Mirzaei, R., Mountain, A. F., & Arshadi, N. (2008). Students' perceptions of learning electrochemical concepts in high school. (Master thesis), College of Science Shahid Rajaee University, Department of Chemistry. [In Persian].
Novak, J. D. (2002). Meaningful learning: The essential factor for conceptual change in limited or inappropriate propositional hierarchies leading to empowerment of learners. Science education, 86(4), 548-571.
Salehinezhad, N., Dortaj, F., Seif, A., & Farokhi, N. (2018). The Effectiveness of a Multimedia Software-Based Learning Platform on Cognitive Skills in Eighth Grade Female Students. Journal of Research in Educational Systems, 11(38) 7-37. doi: 10.22034/jiera.2017.59725. [In Persian].
Sözen, M., & Bolat, M. (2011). Determining the misconceptions of primary school students related to sound transmission through drawing. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 1060-1066.
Taber, K. S. (2000). Chemistry lessons for universities?: A review of constructivist ideas. University chemistry education, 4(2).
Uzuntiryaki, E. (2003). Effectiveness of constructivist approach on students' understanding of chemical bonding concepts(Doctoral dissertation, METU).
Wainwright, C. L. (2007). Toward learning and understanding electricity: Challenging persistent misconceptions. In The Annual Meeting of the Association for Science Teacher Education (ASTE), Clearwater, Florida. Retrieved from http://fg.ed.pacificu.edu/wainwright/Publications/ MisconceptionsArticle (Vol. 6).