تاری، ف.؛ شمس، غ. ر؛ و زینالیزاده، م. (1396). شناسایی و مدلسازی مهمترین چالشهای بهکارگیری آموزش الکترونیکی با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری در شرکت ملی گاز ایران. فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، 4 (14)، 1-27.
پورآتشی، م.؛ و مختاریان، م. (1386). بررسی دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاهها درباره موانع استفاده از تکنولوژی در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی. فصلنامه علوم کشاورزی، 39 (2)، 197-205.
جعفریفر، ح. (1388). بررسیمیزاناستفادهدانشجویان،اساتیدوآموزشیارانازابزارهای تعاملیموجوددرسیستمیادگیریدانشگاهعلومحدیث. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی.
خداداد حسینی، ح.؛ نوری، ع؛ و ذبیحی، م. (1392). پذیرش آموزش الکترونیکی در آموزش عالی ایران، کاربرد نظریه جریان، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی ایران، 5 (67)، 111-136.
رستگارپور، ح.؛ و گرجیزاده، س. (1391). ارزیابی کارآمدی دورههای یادگیری الکترونیکی در دانشگاه تربیت مدرس از دیدگاه کاربران، فصلنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 2 (3)، 5-30.
رضاییان، م.؛ کوثری، م. ع؛ و نوه ابراهیم، ع. (1396). تحلیل چالشهای فراروی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی ایران، فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، 6 (1)، 72-91.
سیّدنقوی، م. (1386). مطالعه دیدگاه اساتید و دانشجویان درباره آموزش الکترونیکی، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 13 (1)، 157-176.
شاهحسینی، م. ع.؛ نارنجی ثانی، ف.، عبادی، ر؛ و رودباری، ح. (1394). ارزیابی کیفیت خدمات نظام یاددهی- یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی ایران، تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 49 (2)، 277-303.
فرجالهی، م.؛ سرمدی، م. ر؛ و نعمتی، س. ه. (1388). مطالعه نیازسنجی آموزشی نظام آموزش از دور دانشگاه پیام نور از دیدگاه اعضای هیات علمی و دانشجویان. مجله اندیشههای نوین تربیتی، 5(3)، 145- 187.
کرمی، م.؛ ایراننژاد، م؛ و جعفری کرفستانی، ز. (1392). وضعیت موجود و چشمانداز مطلوب کاربرد فنآوری اطلاعات در آموزش عالی، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 5 (68)، 23-48.
مومنیراد، ا. (1388). بررسی کیفیت رشته فناوری اطلاعات دوره آموزش الکترونیکی دانشگاه خواجهنصیرالدین طوسی بر اساس استانداردهای آموزش الکترونیکی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
نادریفر، م.؛ قلجایی، ف.؛ جلالالدینی، ع؛ و سالار، ع. (1395). چالشهای آموزش الکترونیکی در آموزش پزشکی: مروری بر متون، مجله توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9 (23)، 102-111.
Arkorful, V., & Abaidoo, N. (2015). The role of e-learning, advantages and disadvantages of its adoption in higher education. Instructional Technology, 12(1), 29-77.
Eisenstadt, M., & Vincent, T. (2012). The knowledge web: Learning and collaborating on the net: Routledge.
Lemercier, C., & Tricot, A. (2005). Multimedia, Comprehension and the psychology of learning: a review of four cognitive models, Retrived 14 July 2009 from:
www.aace.ir.
Manu, G., Marsden, S., Oluka, T., Sharma, R., & Lucas, H. (2017). Lessons Learned From Implementing E-Learning for the Education of Health Professionals in Resource-Constrained Countries. The Electronic Journal of e-Learning, 15(2), 144-155.
Nieto, A. L; Guijarro, E., & Berjano, E. (2006). Critical assessment of the worldwide web as an information resource in higher education: Benefits, Threats and recommendations, Journal Of Onlin Learning and Teaching, 2(1) 51-76.
Nneka Eke, H. (2011). Modeling LIS students intention to adopt e-learning: A case from University of Nigeria Nsukka, Nigeria: Library Philosophy and Practice.
Pooratashi, M., & Movahed, H. (2006). Barriers to use of ICT by agricultural graduate students erspective, Iranian Agricultural Extension and Education Sciences, 3(2), 107-119 (in Persian).
Rahmanpour, M., Liaghatdar, M. J., & Afshar, E. (2009). A comparative study of the development of information technology in higher education worldwide with an emphasis on Iranian higher education system, Pazhouhesh-Namaye Tarbiati, 5(18), 17-54.
Russo, T., & Benson, S. (2005). Learning with Invisible Others: Perceptions of Online Presence and their Relationship to Cognitive and Affective Learning, Educational Technology & Society, 8(1), 54-62.
Sun, H. (2003). an integrative analysis of TAM: Toward a deeper understanding of technology acceptance model, Proceeding of the Americas Conference on Information Systems (AMCIS), 03: Tampa, FL.
Traxler, J. (2018). Distance learning- predictions and possibilities, education Science, Educ. Sci. 8(35) 59-76. DOI:10.3390/educeci8010033.
Venkataraman, S., & Sivakumar, S. (2015). Engaging students in Group based Learning through e-learning techniques in Higher Education System. International Journal of Emerging Trends in Science and Technology, 2(01), 112-119.
Zolghadri, S., & Mallahi, K. (2013). A Study on Barriers of E-learning from Viewpoint of University Staff and Students; Iranian Case Study, Islamic Azad University’s Branches, Region I (Fars). Research Journal of Applied Sciences, Engineering and Technology, 6(10) 64-83.