قرآن کریم
نهجالبلاغه
ابن شعبه، ح. ب. ع. (1404). تحف العقول عن آل الرسول صلىاللهعلیهم. قم: نشر اسلامی
ابن منظور، م. (1414). لسان العرب. بیروت: دارصادر.
اربلی، ع. ب. ع. (1381). کشف الغمة فی معرفة الأئمة. تبریز: بنی هاشمی.
احسانی، م. (1379). تربیت سیاسی کارگزاران در سیره و کلام امام علی (ع). فصلنامه تربیت اسلامی، 1(4)، 480-461.
الفراهیدی، ا. ب. أ. د. ت. (1400). کتاب العین. تحقیق مهدی مخزومی و ابراهیم سامرائی. قم: دارالهجره.
النحلاوی، ع. ر. (1420). اصول التربیه الاسلامیه و اسالیبها فی البیت و المدرسه و المجتمع. دمشق: دارالفکر.
امینی، ا. (1396). اسلام و تعلیم و تربیت. تهران: انجمن اولیاء و مربیان.
بن جبار، س. س. (1422). الإقناع فی التربیة الإسلامیة. جدة: دار الأندلس الخضراء.
باقری، خ. (1401). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی. تهران: مدرسه.
جر، خ. (1393). فرهنگ لاروس، (عربی-فارسی). ترجمه سیدحمید طبیبیان. تهران: امیرکبیر.
حاجی دهآبادی، م. ع. (1398). درآمدی بر نظام تربیتی اسلام. قم: مرکز المصطفی (ص).
حجتی، س. م. ب. (1387). اسلام و تعلیم و تربیت. قم: بوستان کتاب.
حسینی، د. (1381). جایگاه تشویق و تنبیه در اسلام. قم: مرکز پژوهشهای اسلامی صدا وسیما.
حسینی، د. (1385). اصول حاکم بر روش تشویق و تنبیه در تربیت اخلاقی. راه تربیت (مطالعات فقه تربیتی)، 2(1)، 119-134.
داوودی راد، د.، عباسپور، ع. میگونپوری، م. ر. (1400). طراحی و اعتباریابی الگوی کارآفرینی اجتماعی نظام آموزش عالی ایران. پژوهش در نظامهای آموزشی، 15(54)، 33-50.
سیدباقری، س. ک.، شاکرین، ح. ر.، محمدی، ع.، ایزدهی، س. س. (1388). درآمدی بر نظام سیاسی اسلام. تهران: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره).
طباطبائی، م. ح. (1400). شیعه در اسلام. تهران: ادباء.
طریحی، ف. (1417). مجمعالبحرین. قم: نشر اسلامی.
عمید، ح. (1393). فرهنگ فارسی عمید. تهران: امیرکبیر.
عمید زنجانی، ع. ع. (1384). فقه سیاسی. تهران: امیرکبیر.
غفوری چرخابی، ح.، زارعی، ا. ر. (1396). معیارهای تشویق و تنبیه کارگزاران در سیره حکومتی امام علی (ع). تهران: دومین همایش بینالمللی انسجام مدیریت و اقتصاد در توسعه.
فاضلی، ح.، عباسپور، ع.، رحیمیان، ح.، دلاور، ع. (1400). شناسایی ابعاد و مؤلفههای تصمیمگیری مدیران آموزشی سازمان آموزش و پرورش. پژوهش در نظامهای آموزشی، 15(53)، 23-41.
فیضالاسلام، س. ع. ن. (1368). ترجمه و شرح نهج البلاغه، نامهها، خطبهها و سخنان کوتاه امیرالمومنین علیهالسلام. تهران: سازمان چاپ و انتشارات فقیه.
کدخدایی، ع. ع.، فلاح سلوکلایی، م. (1390). نظام تشویق و تنبیه کارگزاران حکومتی در اسلام. حکومت اسلامی، 16(3)، 79-102.
متقی، ع. ب. ح. (1419). کنز العمال فی سنن الأقوال و الأفعال. بیروت: دار الکتب العلمیه.
مجتبیزاده، م.، عباسپور، ع.، ملکی، ح.، فراستخواه، م. (1397). الگوی اعتبارسنجی و تضمین کیفیت نظام آموزش عالی ایران از دیدگاه خبرگان. پژوهش در نظامهای آموزشی، 12(42)، 7-24.
مطهری، م. (1399). تعلیم و تربیت در اسلام. تهران: صدرا.
معادیخواه، ع. م. (1386). فرهنگ آفتاب. تهران: ذره.
معارف، م (1383). روشهای ابن ابیالحدید در اثبات اصالت نهج البلاغه. مقالات و بررسیها، 37(4)، 156-135.
معین، م. (1391). فرهنگ فارسی معین. تهران: امیرکبیر.
مکارم شیرازی، ن. (1400). تفسیر نمونه. تهران: دار الکتب الاسلامیه.
موسوی، ا. م. (1385). نهج البلاغه. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
موسوی یزدی، ع. ا.، محمدی گیلانی، م.، یزدی، م.، مظاهری، ح.، مصباح یزدی، م. ت. (1362). پرتوی از امامت و ولایت در قرآن کریم. تهران: میقات.
نعمتی، م.، فلاح، و.، عنایتی. ت. شناسایی و اولویتبندی چالشهای برنامه درسی دوره پزشکی عمومی با رویکرد اخلاق حرفهای. مجله توسعه آموزش در علوم پزشکی، ۱۳(۴۰)، ۱-13.
The Holy Quran
NahjolbalAqe
Al-Farahidi, A. K. B. A. (1980). Al-Ain. Investigation: Mahdi Makhzoumi & Ibrahim Sameraei. Qom: Dar Hijrah. [In Arabic].
al-Irbili, A. (1961). Kashf al-ghumma fi ma'rifat al-a'imma. Tabriz: Publication of Bani Hashemi. [In Arabic].
Al-Nahlawi, A. R. (1999). In'Usūl Al-Tarbiyah Al-Islămiyyah wa Asălībuha Fi Al Bayt wa Al Madrasah wa Al Mujtama. Damascus: Dar al-Fekr. [In Arabic]
Amid, H. (2014). Amid Persian Dictionary. Tehran: Amirkabir. [In Persian].
Amid Zanjani, A. A. (2005). Political Jurisprudence. Tehran: Amirkabir. [In Persian].
Amini, A. (2016). Islam and education. Tehran: Parents and Teachers Association. [In Persian].
Bagheri, Kh. (1401). A new look at Islamic education. Tehran: School. [In Persian].
Ben Jabbar, S. S. (2001). Persuasion in Islamic education. Jeddah: Dar al-Andalus al-Khadera. [In Arabic].
Davoudirad, D., Abbaspour, A., Meigounpoory, M. (2021). Designing and Validation of Social Entrepreneurship Model for Higher Education in Iran. Journal of Research in Educational Science, 15(54), 33-50. [In Persian].
Dictionary, O. (2020). Oxford Learner's Dictionaries. Website: https://www. Oxford learner's dictionaries. com/definition/english/conflict_1.
Ehsani, M. (2000). Political training of agents in the life and words of Imam Ali (peace be upon him). Islamic Education Quarterly, 1(4), 480-461. [In Persian].
Faizul Islam, S. A. N. (1989). Translation and description of Nahj al-Balagheh, letters, sermons and short speeches of Amir al-Mu'minin, peace be upon him. Tehran: Faqih Printing and Publishing Organization. [In Persian].
Fazeli, H., Abbaspour, A., Rahimian, H., Delavar, A. (2021). Identifying the Dimensions and Components of Educational Administrators' Decision-Making in Educational Organization. Journal of Research in Educational Science, 15(53), 23-41. [In Persian].
Ghafouri Charkhabi, H., Zarei, A. R. (2017). The criteria of encouragement and punishment of agents in the government method of Imam Ali (peace be upon him). Tehran: The second international conference on the integration of management and economics in development. [In Persian].
Haji Dehabadi, M. A. (2019). An introduction to the Islamic educational system. Qom: Al-Mustafa Center (PBUH). [In Persian].
Hojjati, S. M. B. (1387). Islam and education. Qom: Bostan Kitab. [In Persian].
Hosseini, D. (2002). The position of encouragement and punishment in Islam. Qom: Broadcasting Islamic Research Center. [In Persian].
Hosseini, D. (2006). Principles governing the method of encouragement and punishment in moral education. The Way of Education (Studies of educational jurisprudence), 2(1), 119-134. [In Persian].
Ibn Manzoor, M. (1993). lisan al-Arab (Arabic language). Beirut: Dar Sader. [In Arabic].
Ibn Shu'ba, H. B. A. (1983). Tahf al-Aqool from the family of the Prophet, peace be upon them. Qom: Islamic publishing. [In Arabic].
Jar, Kh. (2014). Laros Dictionary (Arabic-Persian). Translated by Seyyed Hamid Tabibian. Tehran: Amirkabir.
Kadkhodaei, A. A., Falah Seluklai, M. (2011). The system of encouragement and punishment of government officials in Islam. Islamic Government, 16(3), 79-102. [In Persian].
Maadikhah, A. M. (2007). Sun Culture. Tehran: Zareh. [In Persian].
Makarem Shirazi, N. (2021). Tafsir Nemooneh. Tehran: Dar al-Kitab al-Islamiya. [In Persian].
Ma'raf, M. (2004). Ibn Abi al-Hadid's methods in proving the authenticity of Nahj al-Balagha. Maqalat wa Barrasiha, 37(4), 156-135. [In Persian].
Moin, M. (2012). Moin Encyclopedic Dictionary. Tehran: Amirkabir. [In Persian].
Mojtabazadeh, M., abbaspour, A., makeki, H., farasatkhah, M. (2018). Accreditation and Quality Assurance Model of Iran's Higher Education System from the Perspective of the Experts. Journal of Research in Educational Science, 12(42), 7-24. [In Persian].
Mousavi Yazdi, A. A., Mohammadi Gilani, M., Yazdi, M., Mazaheri, H., Misbah Yazdi, M. T. (1983). A ray of imamate and guardianship in the Holy Qur'an. Tehran: Miqat. [In Persian].
Motaghi, A. B. H. (1998). Kanz al-Amal in the traditions of sayings and actions. Beirut: Dar al-Kotob Al-Almiya. [In Arabic].
Motahari, M. (2020). Education in Islam. Tehran: Sadra. [In Persian].
Mousavi, A. M. (2006). Nahj al-Balagha. Tehran: Islamic Culture Publishing Office. [In Persian].
Nemati, M., Fallah, V., Enayati, T. (2021). Identify And Prioritize Of The General Medicine Curriculum Challenges with Medical Ethics Approach. Journal of Medical Education Development, 13(40), 1-13. [In Persian].
Seyed Bagheri, S. K., Shakrin, H. R., Mohammadi, A., Izdehi, S. s. (1388). An introduction to the political system of Islam. Tehran: Institute for editing and publishing the works of Imam Khomeini (RA). [In Persian].
Tabatabai, M. H. (1400). Shia in Islam. Tehran: Adaba. [In Persian].
Tarihi, F. (1996). Assembly of Al-Bahrain. Qom: Islamic Publishing. [In Arabic].