درگاهی، ح.، علیپور فلاح پسند، م. ح.، حیدری قرهبلاغ، ه. (1389). ارائه مدل شایستگی در توسعه منابع انسانی، مطالعه موردی شایستگی مدیران فرهنگسراهای سازمان فرهنگی شهرداری تهران. راهبرد، 23، 91-113.
رضائیان، ع. (1388). مبانی سازمان و مدیریت. تهران: سمت.
سیاح، م. (1395). بررسی اثر شایستگی مدیران بر چابک سازی سازمانی در بانک سپه، کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
سلیمانی، ا.، امین بیدختی، ع. ا.، نجفی، م.، کرمی، م. (1398). تدوین الگوی شکلگیری انتقال یادگیری به محیط کار در برنامههای توسعه منابع انسانی. فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، 13(44)، 38-43.
طاهرپور کلانتری، ح. ا.، زاهدی، س.م. و دیناروند، ح. (1389). بررسی تأثیر شایستگی مدیران مدارس شهرستان درود بر عملکرد آنان. پژوهش در نظامهای آموزشی، 114(11)، 115-136.
عاشقی، ح.، قهرمانی، م. (1395). تدوین برنامه توسعه حرفهای مدیران و کارکنان حوزه پولی و بانکی. فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، 3(11)، 1-20.
عباسی، ع.، علی محمدلو، م.، کریمی، ز. (1397). طراحی مدلی برای سنجش میزان مهارت مدیران در سطوح مختلف سازمانی، مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، 27(87)، 45-73.
کرمی، م. (1386). کاربست الگوی شایستگی جهت طراحی برنامههای آموزش مدیران تجربه ایرانخودرو خراسان، مجموعه مقالات اولین همایش مدیران آموزش سازمانهای تولیدی و خدماتی، تهران: خرداد 1386.
لطیفی، م. (1383). شناسایی و وزندهی معیارهای انتخاب و انتصاب مدیران منابع انسانی در بخش دولتی، پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه امام صادق.
محمدی، م. نیک پور، ا. (1393). بررسی رابطه آموزشهای ضمن خدمت با مهارتهای مدیران، (مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی، مناطق هشت و دوازده). فصلنامه مدیریت، 11(3)، 77-90.
Bayarystanova, E., Arenova, A., & Nurmuhametova, R. (2014). Education system management and professional competence of managers. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 140, 427-431.
Becker, B. E., Huselid, M. A., Huselid, M. A., & Ulrich, D. (2001). The HR scorecard: Linking people, strategy, and performance. Harvard Business Press.
Cochran, G. (2009). Bank leadership competencies for the “new normal”. Illinois Banker, 94(10), 7.
Cochran, G. (2009). Developing a competency model for a 21th century Extension Organization [Unpublished doctoral dissertation],.Ohio state university.
Dubois, D. D., & Rothwell, W. J. (2004). Competency-based human resource management: Discover a new system for unleashing the productive power of exemplary performers. Nicholas Brealey.
Fang, C. H., Chang, S. T., & Chen, G. L. (2010). Competency development among Taiwanese healthcare middle manager: A test of the AHP approach. African journal of business management, 4(13), 2845-2855.
Hoffman, R. C., Shipper, F. M., Davy, J. A., & Rotondo, D. M. (2014). A cross-cultural study of managerial skills and effectiveness: New insights or back to basics?. International Journal of Organizational Analysis, 22 (2): 372-398.
Jeffrey, L., & Brunton, M. (2010). Identifying competencies for communication practice: A needs assessment for curriculum development and selection in New Zealand. Public Relations Review, 36(2), 202-205.
Oni, E. O., Ijaiya, M. A., & Musa, M. (2013). Assessing the Impact of Training and Management Development in the Nigerian Banking Industry. International Journal of Business and Social Science, 4(5)., 191-207.
Rappe, C., & Zwick, T. (2007). Developing leadership competence of production unit managers. Journal of Management Development, 26(4), 312-330
Tenenhaus, M., Amato, S., & Esposito Vinzi, V. (2004, June). A global goodness-of-fit index for PLS structural equation modelling. In Proceedings of the XLII SIS scientific meeting, 1(2), 739-742.
Yang, B. C., Wu, B. E., Shu, P. G., & Yang, M. H. (2006). On establishing the core competency identifying model: A value‐activity and process oriented approach. Industrial Management & Data Systems, 106(1), 60-80.