اکبری، س. و رجب بلوکات، م. (1396). اثربخشی آموزش لگو روی خلاقیت و مهارت اجتماعی کودکان کاشت حلزون شدۀ شهر تهران. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 7(1)، 101-126.
برزگربفرویی، ک. و عموقدیری، م. (1396). تأثیر بازی با لگو بر مهارتهای اجتماعی کودکان پیشدبستانی. سلامت روان کودک (روان کودک)، 4 (3)، 130 - 142.
پوراعتماد، ح.، شهپر توسلی، ت.، شیری، ا. و بنی جمال، ش. (1396). اثربخشی لگو درمانی در بهبود مهارتهای اجتماعی و کاهش علائم کودکان دچار اختلال اُتیسم با عملکرد بالا. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 11 (42)، 591-754.
جعفری، ع. (1393). تأثیر بازیهای آموزشی بر رشد اجتماعی کودکان پیشدبستانی. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 9 (33)، 71-85.
حجازی، ا.، باباخانی، ن.، و احمدی، ن. (1397). اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بینفردی بر میزان پرخاشگری و رفتارهای تکانشی در میان دانشآموزان دبیرستانی. نشریه پژوهش در نظامهای آموزشی، 12 (40)، 25-38.
خاکپور، م. و مهرآفرید، م. (1391). قضاوت اخلاقی کودکان پیشدبستانی (پنج و ششساله). تفکر و کودک، 3 (5)، 1-14.
رنجدوست، ش. و علیزاده، ل. (1397). تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت اجتماعی و خلاقیت پرستاران. آموزش پرستاری، ۷ (۳)، ۴۹-۵۶.
شجاعی، م. (1387). بازی کودک در اسلام: بررسی پی آمدهای تربیتی اسباببازی کودکان. تهران: بوستان کتاب قم.
شبیری، م.، میبودی، ح.، سرادی پور، ع. و رشیدی، س. (1395). تأثیر بازیهای آموزشی بر یادگیری مفاهیم بازیافت و استفاده مجدد در کودکان پسر پیشدبستانی. تعلیم و تربیت، 32 (126)، 69-87.
صدری، م.، زارع بهرامآبادی، م. و غیاثی، م. (1395). اثربخشی درمان مبتنی بر دلبستگی بر کیفیت دلبستگی و مهارتهای اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابلهای. فصلنامه سلامت روان کودک، ۳ (۲)، ۲۱-۳۰.
قدمپور، ع.، کلانتر، ج. و حیدریانی، ل. (1397). تأثیر آموزش هوش اخلاقی به شیوه قصهگویی بر بخشودگی بینفردی دانشآموزان. نشریه پژوهش در نظامهای آموزشی، 12(41)، 73-89.
کرمی، ا. (۱۳۷۹). ترجمه آزمون قضاوت اخلاقی MJT. تهران: روانسنجی
کیگان، ج، ماسن، پ.ه، هوستون، آ.ک و کانجر، ج.ج.و. (1390). رشد و شخصیت کودک. ترجمه مهشید یاسایی. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
گال، م. بورگ و. گال، ج. (2006). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی. ترجمه احمدرضا نصر. (1396). تهران: سمت.
مامی، ش. و امیریان، ک. (1395). تأثیر نمایش خلاق بر سازگاری اجتماعی، قضاوت اخلاقی و خلاقیت دانشآموزان دختر پایهی چهارم مقطع ابتدایی شهرستان ایلام. آموزش و ارزشیابی، 9 (36)، 75-92.
مختاری، ی. (1398). اثربخشی آموزش نظریة ذهن بر مهارتهای اجتماعی کودکان آسپرگر. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
Akbari, S., & Rajab Blukaat, M. (1396). Effectiveness of Lego training on creativity and social skills of children with cochlear implant of Tehran. Innovation and Creativity in Human Sciences, 7)1(, 101-126. [In Persian]
Barzegar Befroiy, K., & Amoghadiri, M. (1396). The effect of The Lego game on social skills of children in pre-school. Child Mental Health (Child Mental) 4(3), 130-142. [In Persian]
Beelmann, A., & Lösel, F. (2006). Child social skills training in developmental crime prevention: Effects on antisocial behavior and social competence. Psicothema, 18(3), 603-610.
Bulmer, L., & Smith, H. (2011). The use of Lego serious play in the Engineering Design Classroom, Availableat: http://library. queensu. ca/ojs /index.php/ pceea/article/download/3699/3693.
Denault, A. S., & Déry, M. (2015). Participation in organized activities and conduct problems in elementary school: The mediating effect of social skills. Journal of Emotional and Behavioral Disorders, 23(3), 167-179.
Frey, J. R., Elliott, S. N., & Gresham, F. M. (2011). Preschoolers’ social skills: Advances in assessment for intervention using social behavior ratings. School mental health, 3(4), 179-190.
Gal, M., Borg,V., & Gal, c. (2006). Quantitative and qualitative research methods in educational sciences and psychology. Translated by Ahmadreza nasr. (1396). Tehran: Samat. [In Persian]
Gresham, F. M., & Elliot, S N. (1990). Manual Social Skills Rating System. Circle Press M.A American Guidance Services.
Gresham, F. M. (2006). Social skills for teaching replacement behaviors: Remediating acquisition deficits in at risk student. Behav disord, 3(4), 363-377.
Gresham, F. M., Elliott, S. N., Vance, M. J., & Cook, C. R. (2011). “Compatibility of the social skills Rating system to the social skills improvement system. Content and psychometric components across elementary and secondary age levels”. Sch Psychol Q, 26(1), 27-44.
Hussain, S., Lindh, J., & Shukur, G. (2006). The effect of LEGO Training on Pupils’ School Performance in Mathematics, Problem Solving Ability and Attitude: Swedish Data. Educational Technology & Society, 9 (3), 182-194.
Jafari, A. (1393). The effect of Educational Games on Social Growth of Pre-school Children. Quarterly of Educational Psychology, 9(33), 71-85. [In Persian]
Chambers, J. M., & Carbonaro, M. (2003). Designing, developing, and implementing a course on LEGO robotics for technology teacher education. Journal of Technology and Teacher Education, 11(2), 209-241.
Khakpour M., & Mehrafarid M. (1391). Moral Judgment of Pre-school Children (5 and 6-year-old). Tafakor va Kodak, 3(5), 1-14. [In Persian]
Liu, S., Yuen, M., & Rao, N. (2015). A play-based programme (Pillars of Society) to foster social skills of highability and average ability primary-onestudents in Hong Kong. Gifted Education International, 1-22.
Mccusker, S. (2014). Lego Serious Play: Thinking about Teaching and Learning, International Journal of Knowledge. Innovation and Entrepreneurship, 2 (1), 27-37
Meyers, L. S., Gamst, G., & Guarino, A. (2006). Applied multivariate research: Design and interpretation. Thousand Oaks, CA: Sage.
Maami, S. H., & Amirian, K. (1395). The Effect of Creative Theater on Social Adaptation, Moral Judgment and Creativity of Female Fourth-Grade Primary School Students of Ilam city. Journal of Instruction and Evaluation, 9(36), 75-92. [In Persian]
Mokhtari, Y. (1398). The effectiveness of mind theory training on the social skills of Asperger's children. Master's thesis. Allameh Tabatabaei University. [In Persian]
Mussen, P. H., Conger J. J., Kagan, J., & Huston, A.C. (1390). Child Development and Personality. Translated by: Yasaiy. IUP, Tehran. [In Persian]
Pour-Etemad, H., Shahir Tavasoli, T., Shiri, A., &Banijamal, S. H. (1396). Effectiveness of Lego treatment in improvement of social skills and reduction of symptoms in high-functioning children with Autism. Quarterly Journal of Applied Psychology, 11(42), 591-754.
Ratcliffe, B., Wong, M., Dossetor, & Hayes S. (2014). Teaching social–emotional skills to school-aged children with Autism Spectrum Disorder: A treatment versus control trial in 41 mainstream schools. Research in Autism Res Treat, 8(12), 1722-1736.
Ranjdoost, S. H., & Alizadeh, L. (1397). The effect if teaching life skills on social health and creativity of nurses. Journal of Nursing Education, 7 (3), 49-56. [In Persian]
Sadri, M., Zare Bahram Abadi, M., & Qiasi, M. (1395). The Effectiveness of Attachment Based Treatments on the Attachment Quality and Social Skills of Children with Oppositional Defiant Disorder. Quarterly Journal OF Child Mental Health, 3 (2), 21-30. [In Persian]
Shobeiri, M., Meybodi, H., Seradipour, A., & Rashisi, S. (1395). The Effects of Educational Games on Learning The Concept of Recyling and Reusing in Male Pre-school Children. Quarterly Journal of Education, 32(126), 69-87. [In Persian]
Shojaie, M. (1387). Children’s Game in Islam: Investigating Educational Outcomes of Children’s Toy. Bustaneketab publication of Qom. Tehran. [In Persian]
Tekina, M., & Güllüb, M. (2010). Examined of creativity level of primary school students who make sports and do not make sports. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 3351–3357.
Yanhui, P. (2010). Lego Games Help Young Children with Autism Develop Social Skills, International Journal of Education, 2(2), 1-9.