امین بیدختی، ع.، محمدی، ر. و رحیمی، م. (1397). طراحی الگوی تضمین کیفیت دانشگاه کارآفرین در نظام دانشگاهی ایران. فصلنامه مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، ۸(۲۲)، 227-263.
بوذری، س. (1395). آمایش آموزش عالی در پهنه جغرافیایی کشور. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 22(2)، ۴۹-۷۵.
بهزادی، ن.، رضوی، س. م. و حسینی، س. ر. (1393). طراحی الگوی مفهومی دانشگاه کارآفرین با رویکرد کارآفرینی سازمانی. مجله توسعه کارآفرینی، 7(2).۶۹۷-۷۱۳.
حسنی، ز.، ابوالقاسمی، م. و مشبکی اصفهانی، ا. (1397). ارائه الگوی کارآفرینی دانشگاهی برای دانشگاه فنی و حرفهای، نشریه پژوهش در نظامهای آموزشی، ۱۲ (ویژهنامه)، ۱۲۱۳-1234.
خسروی، م. (1397). طراحی و اعتباریابی الگوی کیفیت خدمات آموزشی در موسسهها و دانشگاههای مجازی ایران، نشریه پژوهش در نظامهای آموزشی، 12(42)، 173-191.
صالحی، ک. و مرادی پردنجانی، ح. (1394). نقش آموزشهای دانشگاهی در توسعه قابلیتها و فعالیتهای کارآفرینی دانشجویان، نشریه پژوهشهای مدیریت راهبردی، 21 (57)، 57-81.
صمدی، ح؛ و صمدی، ح. (139۵). تبیین وضعیت شاخصهای دانشگاه کارآفرین در آموزش عالی با طرح پژوهشی تجربی، مجله مهندسی فرهنگی، ۱۰ (۸۶)، 127-149.
عنایتی، ت.، صالحی، م. و جلالی، ط. (1397). بررسی تأثیر هوشهای رقابتی و تجاری بر تجاریسازی ایدهها با تأکید بر مزیت رقابتی در دانشگاههای نسل سوم بهمنظور ارائه مدل، فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی ۱۲، (ویژهنامه) ۳۶۱-۳۷۸.
فاضل، ا.، کمالیان، ا؛ و روشن، ع. (۱۳۹۶). شناسایی ابعاد و مؤلفههای مؤثر بر توانمندسازی منابع انسانی دانشگاهی با تأکید بر دانشگاههای نسل سوم و چهارم با استفاده از رویکرد دلفی فازی: ارائه یک الگوی مفهومی، دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، ۱۰ (۶)، ۴۶۸-۴۵۵.
فریدی، م. (1396). ارائه مدلی برای سنجش آمادگی مؤسسات آموزش عالی برای تبدیلشدن به دانشگاه نسل سوم (نوآور و کارآفرین) موردمطالعه: دانشگاه شاهد. پایاننامه دکتری. دانشکده ادبیات و علوم انسانی. دانشگاه ارومیه.
موسوی، س.ح. (1397). ارائه مدلی برای توسعه دانشگاه کارآفرین در دانشگاههای دولتی ایران. پایاننامه دکتری. دانشگاه مازندران.
مهدی، ر. (139۴). جایگاه مهارتآموزی در دانشگاههای نسل سوم، فصلنامه مهارتآموزی، 4(14)، 103-117.
نعمتی، م.، کرمی پور، م. و محمدی چمناری، ح. (1394). رابطه مهارتهای ارتباطی و مهارتهای کارآفرینی در میان دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی و خوارزمی. فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، 9(31)، 285-325.
نهاردانی، ح.، معقول، ع.، زندهدل، ا. و نودهی، ح. (1397). طراحی مدل مدیریت دانش در دانشگاه فنی و حرفهای با راهبرد آموزش تربیت کارآفرین. فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، ۱۲ (ویژهنامه)، ۶۲۹-۶۵۱.
Abreu, M. & Grinevich, V. (2014). Academic entrepreneurship in the creative arts. Environment and Planning C: Government and Policy, 32(3), 451 – 470
Adams, R., Martin,S. & Boom, K. (2018). University culture and sustainability: Designing and implementing an enabling framework. Journal of Cleaner Production, 171, 434-445
Adomako, S., Opuko, R. & Frimpong, K. (2018). Entrepreneurs' improisational behavior and new venture performance: Firm-level and institutional contingencies. Journal of Business Research, 83 (2018) 10–18
Aminbeidokhti, A., Mohammadi, R. & Rahimi, M. (2018). Designing a Quality Assurance Model for Entrepreneurial University in the Academic System of Iran. Educational Measurement and Evaluation Studies, 8(22), 227-263. [In Persian]
Antony, E. P. J. (2017). Total Quality Management elements and results in higher education institutions: the Greek case. Quality Assurance in Education, 25(2), 1-34.
Behzadi, N., Razavi, S., & Hosseini, S. (2014). Designing A Conceptual Model for an Entrepreneurial University; Using Corporate Entrepreneurship Approach. Journal of Entrepreneurship Development, 7(4), 697-713. [In Persian]
Blackwood, T., Round, A., Pugalis, L. & Hatt, L. (2015). Insights from an experientially-based undergraduate entrepreneurship programme. Industry & higher education, 29 (6), 445–457
Bouzari, S. (2016) Higher education spatial planning in the geographical area of the country. Research & Planning in Higher Education, 22 (2):49-75. [In Persian]
Brownhilder, N. (2019). From entrepreneurial alertness to entrepreneurial behavior: The role of trait competitiveness and proactive personality. Personality and Individual Differences, 138(1 February)273-279
Davey, T., Hannon, P. & Penaluna, A. (2016). Entrepreneurship education and the role of universities in entrepreneurship: Introduction to the special issue. Industry and Higher Education, 30(3), 171–182
Elliot, E., Jamal, A. & Chrian, J. (2018). Artrepreneurship and learning in ethnic markets. Journal of Business Research, 82 (C), 391–399
Enayati, T., Salehi, M. & Jalali, T. (2018). Investigating the Effect of Competitive and Commercial Awareness on Commercialization of Ideas with Emphasis on Competitive Advantage in Third Generation Universities in order to present a model. Journal of Research in Educational Systems, 12(Special Issue), 361-378. [In Persian]
Eryılmaza, M. E., Karaa, E., Aydogana, E., Bektaşa, O. & Erdura, D. A. (2016). Quality Management in the Turkish Higher Education Institutions: Preliminary Findings. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 229, 60 – 69
Etzkowitz, H. (2004). The evolution of the entrepreneurial university. International Journal of Technology and Globalization, 1, 64-77.
Fazel, A. Kamalian, A, & Rowshan, A. (2017). Identification of Effective Dimensions and Components on Academic Human Resources Empowerment, Emphasizing the Third and Fourth Generation of Universities With Fuzzy Delphi Approach: Presenting a Conceptual Model. Education Strategy Med Sci, 10 (6), 455-468. [In Persian]
Gaspar, R. E. (2017). Large firm dominance on country’s entrepreneurship potentials. Journal of Global Entrepreneurship Research, 7 (1), 1-16
Haliem, N., Amara, N., Olmos-Penuela, J. & Mohiuddin, M. (2017). To Own, or not to Own? A multilevel analysis of intellectual property right policies' on academic entrepreneurship. Research Policy, 46: 1479–1489
Hamshirea, C., Forsythb, R., Bellc, A., Bentonc, M., Kelly-Laubscherd, R., Paxtone, M. & Wolfgramm-Foliakif, E. (2017). The potential of student narratives to enhance quality in higher education. Quality in Higher Education, 1-16
Hassani, Z., Abolghasemi, M. & Moshabaki Esgahani, A. (2018). Provide a university entrepreneurship model for the technical and vocational college. Journal of Research in Educational Systems, 12(Special Issue), 1213-1234. [In Persian]
Hattab, H.W. (2014). Impact of Entrepreneurship Education on Entrepreneurial Intentions of University Students in Egypt. The Journal of Entrepreneurshi, 23(1), 1–18
Jackson, T. (2015). Entrepreneurship training in tertiary education: Its development and transfer. Local Economy, 30(5), 484–502
Jayawarna, D., Jones, O. & Macpherson, A. (2014). Entrepreneurial potential: The role of human and cultural capitals. International Small Business Journal, 32(8), 918-943
Johansen, V. & Schankee, T. (2014). ntrepreneurship Projects and Pupils’ Academic Performance: a study of Norwegian secondary schools. European Educational Research Journal, 13 (2), 155-166.
Khosravi, M. (2018). Design and Validation the Model of Educational Services Quality in Iranian Virtual Institutes and Universities. Journal of Research in Educational Systems, 12(42), 173-191. [In Persian]
Laguía, A., Moriano, J. A. & Gorgievski, M. J. (2019). A Psychosocial Study of Self-Perceived Creativity and Entrepreneurial Intentions in a sample of University Students. Thinking Skills and Creativity, 31, 44-57
Leydesdorff, L., Etzkowitz, H. & Kushnir, D. (2016). Globalization and growth of US university patenting (2009–2014). Industry and Higher Education, 30(4), 257–266.
Li, W., Du, W. & Yin, J. (2017). Digital entrepreneurship ecosystem as a new form of organizing: the case of Zhongguancun. Frontiers of Business Research in China, 11 (5), 1-21
Mehdi, R. (2016). The Place of Skill Training in Third Generation Universities. Learning skills, 4 (14), 103-117. [In Persian]
Miranda, F., Chamorro-Meraa, A. & Rubio, S. (2018). Academic entrepreneurship in Spanish universities: An analysis of thedeterminants of entrepreneurial intention. European Research on Management and Business Economics, 23 (2018), 113–122
Miranda,F., Chamorro-Mera, A. Sergio Rubio. & Pérez-Mayo, J. (2017). Academic entrepreneurial intention: the role of gender. International Journal of Gender and Entrepreneurship, 9 ) 1(, 66-86
Moussavi, S. H. (2018). Providing a model for development of entrepreneurial university in Iran. Ph.D. Thesis. Mazandaran University. [In Persian]
Nahardani, H., Maghool, A., Zendedel, A. & Nodehi, H. (2018). Designing a Knowledge Management Model in Technical and Vocational University with Entrepreneurial Training Education Strategy. Journal of Research in Educational Systems, 12 (Special Edition), 629-651. [In Persian]
Nemati, M., Karamipour, M. & Mohammadi Chamnari, H. (2016). The Relationship between Communication Skills and Entrepreneurship Skills among Allameh Tabatabai University and Kharazmi. Journal of Research in Educational Systems, 9(31), 285-325. [In Persian]
Nuscheler, D., Engelen, A. & Zahra, S.A. (2019) The role of top management teams in transforming technologybased new ventures' product introductions into growth, Journal of Business Venturing, 32(1), 122-140
Pedro, M., Rodrigo-Alarcón, J., Parra-Requenaa, G. & José Ruiz-Ortegaa, M. (2018). Technological dynamism and entrepreneurial orientation: The heterogeneous effects of social capital. Journal of Business Research, 83 (2018), 51–64
salehi, K., Moradi Pordanjani, H. (2015). Roles of University Educations on the Development of Students' Abilities and Entrepreneurial Activities. Strategic Management Research , 21(57), 57-81. [In Persian]
Samadi Miarkolaei, H.,
Samadi Miarkolaei, H. (2016). Explaining of Indexes of the Entrepreneurial University Status in Higher Education with Empirical Research Design.
Journal of Cultural Engineering, 10(86), 127. [In Persian]
Schulte, P. (2004). The entrepreneurial university: A strategy for institutional development’. Higher Education in Europe, 29(2), 187-91.
Simeonea, L., Secundob, G. Schiumac, G. (2017). Adopting a design approach to translate needs and interests of stakeholders in academic entrepreneurship: The MIT Senseable City Lab case. Technovation 64–65 (2017) 58–67
Soini, K., Jurgilevich, A., Pietikainen, J. & Korhonen-Kurk, K. (2018). Universities responding to the call for sustainability: A typology of sustainability centres. Journal of Cleaner Production, 170 (2018), 1423-1432
Strauss, A. & Corbin, J. (2008). Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory. (3rd ed). Thousand Oaks, CA:Sage
Swute, P. & Silem, S. (2018). The quality of the post academic course ‘management of safety, health and environment (MoSHE) of Delft University of Technology. Safety Science, 102: 26–37
Tang, Y. (2017). Study Framework on Integration Method of Entrepreneurship Education and Mechanical Specialty Education for College Student. Teacher Education and Curriculum Studies, 2(2): 15-19
Villani, E., Linder, C. & Grimaldi, R. (2018). Effectuation and causation in science-based new venture creation: A configurational approach. Journal of Business Research, 83, 173–185
Yirdaw, A. (2016). Quality of Education in Private Higher Institutions in Ethiopia: The Role of Governance. SAGE Open January-March: 1–12
Zahra, S. A. Wright, M. & Abdelgawad, S. G. (2014). Contextualization and the advancement of entrepreneurship research. International Small Business Journal, 32(5), 479–500.