ایمانی پور، م. (1391). اصول اخلاق حرفهای در آموزش. مجله اخلاق و تاریخ پزشکی. 5(6): 38-25.
تولایی، ر. (1389). عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در سازمان، دوماهنامه علمی-ترویجی توسعه انسانی پلیس. 25: 55-46
جهانیان، ر. (1389). صلاحیتهای موردنیاز مدیران آموزشی، فصلنامۀ تحقیقات مدیریت آموزشی. 3(2): 142-121.
حسینیان، م. (1385). اخلاق در مشاوره و روانشناسی. تهران: کمال تربیت.
خورشیدی، ع. (1386). مدیریت و رهبری آموزشی. تهران: یسطرون
خورشیدی، ع. (1395). مدیریت تعالی با رویکرد منابع انسانی. تهران: نورعلم
خیاط مقدم، س و طباطبایی نسب، م. (1395). مؤلفههای اخلاق حرفهای در مدیریت، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری. 10(3): 136-127.
داکوبرت، د. (1380). فرهنگ مکتبهای فلسفی. ترجمه احمد اردوبادی. تهران: خوشبخت.
رضالو، م. (1391). عوامل مؤثر بر ایجاد مدرسه برتر در مدارس متوسطه شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیزیت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی اسلامشهر.
سندتحول بنیادین آموزش و پرورش. (1390). تهران: شورای عالی وزارت آموزش و پرورش
صافی، ا. (1388). آموزش و پرورش ابتدایی، راهنمایی تحصیلی و متوسطه. تهران: سمت.
طالب نیا، ق و رجب دری، ح. (1396). بررسی تأثیر اخلاق حرفهای بر انگیزش کارکنان. فصلنامه اخلاق. 12(47): 101-77.
عبدالحسینی، ب. (1397). شناسایی ابعاد و نشانگرهای رفتاری مدیران مدارس در بستر پارادایم کوانتمی. مجله مدیریت مدرسه. 13(68): 97-85.
فرامرز قراملکی، ا. (1386). تعریف امانت داری و ابعاد آن در حرفه. مجموعه مقالات همایش اخلاق حرفهای در تمدن ایران و اسلام. تهران: پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
فرامرز قراملکی، ا. (1393). اخلاق حرفهای. قم: مجنون.
فرزانه، س. (1393). بررسی مؤلفههای اخلاق حرفهای اساتید. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیزیت آموزشی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهزان مرکز.
فرمهینی فراهانی، م. (1390). تربیت در نهج البلاغه. تهران: آییژ.
فرمهینی فراهانی، م و اشرفی، ف. (1393). اصول اخلاق حرفهای در نهج البلاغه. فصلنامه پژوهشنامه علوی. 17(4): 86-67.
کاظمی، م. (1390). بررسی رابطه بین اخلاق حرفهای و احساس موفقیت در عملکرد مدیران آموزشی دبیرستانهای شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیزیت آموزشی. دانشگاه پیام نور.
محمدی، م. (1392). فلسفه اخلاق. قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
مظاهری، ح. (1382). اخلاق در اداره، تهران: نشر بوستان کتاب.
مظاهری، ح. (1386). اخلاق. قم: مؤسسه فرهنگی مطالعاتی الزهرا (س)
ملکی، ح. (1390). مبانی برنامه ریزی درسی آموزش متوسطه. تهران: سمت.
میرزاخانی، م. (1394). بررسی مولفههای اخلاق حرفهای معاونین تربیتی و دیدگاه مدیران ومعاونین تربیتی دبیرستانهای منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیزیت آموزشی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
یاری، م. (1392). شناسایی مؤلفههای اخلاق حرفهای مدیران منابع انسانی در صنعت. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیزیت آموزشی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود.
هندی، چالرز. (1387). عصر سنتگریزی: مدیریت و سازمان در قرن بیست و یکم، ترجمة عباس مخبر، چاپ چهارم، تهران: طرح نو.
Alston W. (2007). Internalism & Externalism in Epistemology, Routledge Encyclopedia of Philosophy.
Burchell b & Armstrong Tumawu k. (2014). Employee Motivation and Work Ethic in the State and Private sector in Ghana: A Survey of Teaching and Banking Professions, Available Online at
http://www.onlineresearchjournals.org/JAA.
Idris M. (2016). the Impact of Supervision, Motivation and Work Ethic on Teachers’ Professional Competence: A Case Study of Private Islamic High School Teachers. International Journal of Human Resource Studies. (1): 2162-3058.
Keow Ngang t & Chan Chan t. (2015). The Importance of Ethics, Moral and Professional Skills of Novice Teachers, Procedia. Social and Behavioral Sciences. 2(3): 8 – 12.