هدف اصلی نشریه «پژوهش در نظام های آموزشی» فراهم نمودن محیط فکری برای پژوهشگران ایرانی و خارجی به منظور به بحث گذاشتن آخرین یافته‌های خود در ارتباط با آموزش و نظام‌های آموزشی است. از این‌رو، امید است که این نشریه وضعیت این رشته را در ایران و جهان بهبود بخشیده و راه‌حل‌هایی برای مسائل نظری و عملی پیش روی این رشته ارائه دهد. به منظور نیل به این هدف، ما پژوهشگران را تشویق می‌کنیم که مقالات اصیل و چاپ نشده خود را برای چاپ به این نشریه ارسال نمایند. این نشریه مقالات پژوهشی اصیل و مروری در حوزه‌های زیر را بررسی و در صورت پذیرش توسط داوران منتشر می‌کند:

  • سیاستگذاری، برنامه­‌ریزی و مدیریت آموزشی
  • روان‌شناسی آموزشی و یادگیری
  • سنجش و ارزیابی، اعتبارسنجی، ممیزی و تضمین کیفیت آموزش­
  • مطالعات تطبیقی در نظام‌های آموزشی
  • نوآوری‏‌های آموزشی و درسی در نظام های آموزشی
  • آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری آموزش
  • شیوه‌های آموزش مناسب
  • انگیزش و یادگیری
  • جنبه‌های اخلاقی، ارزشی و اجتماعی مرتبط با آموزش
  • آموزش از دور، آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی
  • آموزش مبتنی بر نیاز های جامعه
  • ارزشیابی برنامه‌­های آموزشی و روش‌­های مناسب آزمون و اندازه‌گیری آموزش
  • آموزش مداوم ، مدیریت آموزشی، تکنولوژی آموزشی و برنامه­‌ریزی درسی
  • فنون و روش‌های نوین آموزش و یادگیری