TY - JOUR ID - 109753 TI - شناسایی عوامل و شاخص های اخلاق حرفه ای مدیران مدارس دوره متوسطه شهرتهران براساس آموزه های دینی JO - پژوهش در نظام‌های آموزشی JA - JIERA LA - fa SN - 2383-1324 AU - رضالو, مهدی AU - فضل الهی, سیف الله AU - بختیاری, ابولفضل AD - دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد قم.ایران. AD - - استاد یار گروه علوم تربیتی دانشگاه ازاد اسلامی واحد قم، قم، ایران AD - استادیار مدیریت آموزشی ، دانشگاه فرهنگیان Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 14 IS - ویژه نامه SP - 547 EP - 565 KW - اخلاق KW - اخلاق حرفه ای KW - مدیریت KW - مدارس متوسطه KW - آموزه های دینی DO - N2 - هدف پژوهش شناسایی عوامل وشاخص‌های اخلاق حرفه ای مدیران مدارس دوره متوسطه شهر تهران براساس آموزه های دینی بوده و روش پژوهش بصورت آمیخته و با توجه به مصاحبه با خبرگان بوده است. نمونه پژوهش شامل16 نفر از خبرگان بوده که با روش نمونه‌گیری هدفمند و گلوله برفی انتخاب شدند و از ابزار گردآوری داده‌ها مصاحبه نیمه ساختار استفاده شده است. در این پژوهش ابتدا بر اساس ادبیات نظری و پژوهشی عوامل و شاخص‌ها شناسایی شده و خبرگان آنها را بر اساس مقیاس 5 درجه ای لیکرت از نظر اهمیت درجه بندی نمودند و همچنین مواردی در پاسخ به سوال باز مطرح نمودند. تحلیل داده ها با استفاده از میانگین، انحراف معیار و آزمون tتک نمونه ای انجام و نتایج سوال باز با نرم افزار MAXQDA تحلیل شد. با عنایت به یافته‌های پژوهش حاضر از منظر خبرگان و افراد صاحبنظر عوامل مؤثر بر اخلاق حرفه ای مدیران مدارس در قالب 7 عامل و 66 شاخص شناسایی گردید. این عوامل عبارتند از: 1.عامل فردی 2. عامل اجتماعی 3. عامل اخلاقی4. عامل فنی-تخصصی 5.عامل پژوهشی6. عامل اقتصادی7.عامل حقوقی. UR - https://www.jiera.ir/article_109753.html L1 - https://www.jiera.ir/article_109753_fb0800950f764302070c8020a0e44148.pdf ER -