اکبری، ا. (1393). آموزش تفکر به کودکان (نگاه انتگرال به p4c)، کاشمر: انتشارات کشمر.
رضایی شریف، علی (1394). تحلیل عاملی تأییدی مقیاس گرایش به تفکر نقادانه در دانشآموزان. تفکر و کودک، 6(1)، 45-60.
شیخالاسلامی، ع. (1395). تأثیر آموزش مهارتهای تفکر انتقادی بر خودنظم دهی دانشآموزان پایۀ اول دورة متوسطۀ دوم، پژوهش در نظامهای آموزشی، 10(35)، 149-162.
فتحی آذر، ا؛ و همکاران (1392). اثربخشی آموزش راهبردی تفکر بر تفکر انتقادی دانشآموزان، پژوهشهای نوین روانشناختی روانشناسی، 8(29)، 195-216.
فرمهینی فراهانی، م.؛ میرزامحمدی، م. ح؛ و خارستانی، ا. (1388). تبیین تطبیقی اهداف آموزش فلسفه به کودکان در کشورهای مختلف. حکمت و فلسفه، 4(4).45 -70.
فیشر، ر. (1391). آموزش تفکر به کودکان، (ترجمۀ: مسعود صفایی مقدم و افسانه نجاریان). اهواز: رسش.
قادری، ب.؛ محمدخانی، ش؛ و حسنآبادی، ح. ر. (1394). پیشبینی کنندههای شناختی و فراشناختی اضطراب در نوجوانان. روانشناسی بالینی، 7(4)، 13-27.
محبوبی، ط.؛ عبداله زاده، ا؛ و محبوبی، ک. (1394). بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی با تفکر انتقادی و باورهای غیرمنطقی در بین مدیران ابتدایی و متوسطه شهرستان بوکان، فصلنامه روانشناسی تحلیلی – شناختی، 6(23)، 57-64.
ناجی، س. (1389). کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان، گفتوگو با پیشگامان انقلابی نو در تعلیم و تربیت، ج 1، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی مطالعات فرهنگی.
هاشمی، س.؛ ابراهیم صالحی، ع؛ و کرمخانی، ز. (1393). تفکر انتقادی حلقه مفقوده نظام آموزش عالی بررسی مهارت تفکر انتقادی دانشجویان و چگونگی آموزش آن از سوی اساتید. پژوهش در نظامهای آموزشی، 8(27)، 99-122.
American Philosophical Association (1990). Critical thinking: a statement of expert consensus for purposes of educational assessment and instruction. Executive summary. Facione, P.A. (Project Director) Millbrae, CA: The California Academic press.
Cartwright-Hatton, S., Mather, A., Illingworth, V., Brocki,J., Harrington, R., & Wells, A. (2004). Development and preliminary validation of the Metacognitions Questionnaire- Adolescent version. J Anxiety Disord, 18, 411–22.
Chan Yoke, K., & Khatijah, B., & Mohamad, I. (2007), Philosophy for Children. Proceeding of the Redesinging Pedagogy: Culture, Knowledge and Understanding conference, Singapore.
Funston, J, & Sager, A. (2017). Toward a Critical Philosophy for Children. PSU McNair Scholars Online Journal, 11(1), 41-59.
Gallagher, B., & Cartwright-Hatton, S. (2008). The relationship between parenting factors and trait anxiety: Mediating role of cognitive errors and metacognition. J Anxiety Disord, 22, 722–733.
Jared, O., Giancarlo, D., Raffaele, P, Kelly. B, Kelly, A. & et al. (2016). Metacognition moderates the relationship of disturbances in attachment with severity of borderline personality disorder among persons in treatment of substance use disorders. Comp Psychiatry, 64, 22-28.
Lee, A., & Boyle, P. (2012). Quality Assurance for learning and teaching: A systemic perspective. Ideas on Teaching,, URL: http:// www. cdtl. nus. edu.g/Ideas/iot536.htm.
Lipman, M. (ed). (1993). Thinking children and education, Dubuque, lowa: kendall/ hunt.
Lizarraga, S. A. et al. (2009). “Enhancement of thinking skills: Effects of two intervention methods”. Thinking Skills and Creativity, 4 (1), 30–43.
Masi, D., & Santi, M. (2016). Learning democratic thinking: a curriculum to philosophy for children as citizens. Journal of Curriculum Studies, 48(1), 136-150.
Montes, M, Maria, L. (2001). Juchitan de los Ninos. Abstract in IAPC.Montclair state university.
Murris, K. (2016). The Philosophy for Children curriculum: Resisting ‘teacher proof’texts and the formation of the ideal philosopher child. Studies in Philosophy and Education, 35(1), 63-78.
Topping, K. J. & Trickey, S. (2007). Collaborative Philosophical Enquiry for School Children: Cognitive Effects at 10-12 Years. British Journal of Educational Psychology, 77(2), 271–288.
Pieterse, T., Lawrence, H., & Friedrich-NeL, H. (2016). Critical thinking ability of 3rd year radiography students. Health SA Gesondheid, 21, 381-390.
Stapleton, P. (2011). A survey of attitudes towards critical thinking among Hong Kong secondary school teachers: Implications for policy change. Think Skills Creat, 6(1), 14-23.
Vohs, J. L., Lysaker, P. G., Francis, M. M., Hamm, J., Buck, K. D. & et al. (2014). Metacognition, social cognition, and symptoms in patients with first episode and prolonged psychoses. Schizophr Res, 153, 54-59.
Wahat, A., & Zaremohzzabieh, Z. (2016). Deepening critical thinking skills through civic engagement in Malaysian higher education. Thinking, Skills and Creativity, 22, 121-128.
Wells, A. (2009). Metacognitive Therapy for Anxiety and Depression. 1th ed.Tehran: varayedanesh.
Worley, P. (2016). Philosophy and children. The Philosophers' Magazine,72, 119-120.