اولیچ، رابرت (1390). مربیان بزرگ (تاریخ اندیشههای تربیتی). ترجمه علی شریعتمداری. تهران: سمت.
ساهاکیان، ویلیام، اس. و ساهاکیان، میبل، آل (1380). افکار فلاسفه بزرگ. ترجمه گل بابا سعیدی. تهران: بحر دانش.
سیف، علی اکبر (1395). روانشناسی پرورشی نوین. تهران: آگاه.
شریعتمداری، علی (1386). اصول و فلسفه آموزشوپرورش. تهران: امیرکبیر.
کدیور، پروین (1394). روانشناسی تربیتی. تهران: سمت.
گوتک، جرالد، آل (1390). مکاتب فلسفی و آراء تربیتی. ترجمه محمدجعفر پاکسرشت. تهران: سمت.
نقیبزاده، میر عبدالحسین (1390). فلسفه آموزشوپرورش. تهران: طهوری.
Festco, T., & McClure, J. (2005). Educational Psychology: An integrated approach to classroom decisions. New York: Pearson.
Flanag, O. (1991). The science of the mind (2th ed). Massachusetts: MIT Press.
Given, L. M., (2008). The Sage encyclopedia of qualitative research methods, Vol 1&2. USA: Sage Publication.
Heyting, F. (2002). Methods in philosophy of education. London & New York: Rutledge.
Leontieve, A. N. (2005). Study of the environment in the pedagogical work of L. S. Vygotsky. Journal of Russian and East European Psychology, 43(4), 8-28
Light, G., & Cox, R. (2002). Learning and teaching in higher education. UK: Paul Chapman Publishing.
Olson, M. H., & Hergenhahn, B. R. (2016). Introduction to theories of learning (9th ed). New York: Psychology Press.
Schunk, D. H. (2016). Learning theories: An educational perspective (7th ed). Boston: Pearson Press.
Slavin, R. E. (2006). Educational Psychology: Theory and practice (8th ed). New York: Pearson.
Winch, C. (1996). Rousseau on learning: A re- evaluation. Educational Theory, 46(4), 415- 430.
Winch, C. (1998). The philosophy of Human Learning. London: Routledge.
Winch, C. (2002). The philosophy of Human Learning (2th ed). New York: Routledge.
Winch, C. (2008). Learning how to learn: A critique. Journal of Philosophy of Education, 42 (3, 4), 649 – 665.
Woolfolk, A. E. (2013). Educational Psychology (12th ed). Boston: Pearson Press