اکبرزاده، ن. (1391). گذر از نوجوانی به پیری. تهران، آوای نور.
بهروزیان نژاد, ع و کرمی، ز. (۱۳۹۴). بازتاب شاخصهای هویت ملی در کتاب ادبیات فارسی پایه هشتم دوره اول متوسطه، اولین کنگره علمی پژوهشی سراسری توسعه و ترویج علوم تربیتی و روانشناسی، جامعه شناسی و علوم فرهنگی اجتماعی ایران، تهران، انجمن علمی توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین.
گودرزی، مرتضی. (1394). جستجوی هویت در نقاشی معاصر ایران. تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
لطف آبادی، ح. (1396). روان شناسی تربیتی. تهران: انتشارات سمت.
ماسن، پ هنری؛ کیگان، ج؛ هوستون، آ. کارول و کانجر، ج. (1392). تاریخ چاپ به زبان اصلی 1997).. رشد و شخصیت کودک. ترجمه مهشید یاسایی. تهران: ماد (وابسته به نشر مرکز).
یارمحمدیان، م.ح. (1393). اصول برنامهریزی درسی. تهران: یادواره کتاب.
Anderson, P. (1991). Nation-states and national identity. London Review of Books, 13(9), 5-8.
Berzonsky, M. D. (2010). Identity processing style, self-construction, and personal epistemic assumptions: A social-cognitive perspective. European Journal of Developmental Psychology, 1(4), 303-315.
Hayward C R. (2012). Democracy's Identity Problem: Is “Constitutional Patriotism” the Answer? Constellations, 14(2), 182-196.
Hogg, M. A. (2017). Social identity theory. In Understanding peace and conflict through social identity theory (pp. 3-17). Springer, Cham.
Koross, R. (2018). National identity and unity in Kiswahili textbooks for secondary school students in Kenya: a content analysis. Journal of Emerging Trends in Educational Research and Policy Studies, 3(4), 544-550.
Liu, Y. S. (2018). Schooling and politics: textbooks and national identity in the Tibetan schools in India. Contemporary South Asia, 23(4), 456-478.
Markstrom-Adams, C., Hofstra, G., & Dougher, K. (1994). The ego-virtue of fidelity: A case for the study of religion and identity formation in adolescence. Journal of Youth and Adolescence, 23(4), 453-469.
Rowlands, L. Salas, C. E., Casassus, M., Pimm, S., & Flanagan, D. A. (2018). “Relating through sameness”: a qualitative study of friendship and social isolation in chronic traumatic brain injury. Neuropsychological rehabilitation, 28(7), 1161-1178.
Schlesinger, A. M. (2018). The Disuniting of America: What We All Stand to Lose If Multicultural Education Takes the Wrong Approach.... American Educator: The Professional Journal of the American Federation of Teachers, 15(3).
Toman, N. (2010). Diverse students? Diverse identities? Can conceptions of habitus and identity facilitate an understanding of learner experience within contemporary higher education. In Conference proceedings of the ‘Academic identifies for the 21st century.