اکبرزاده، ف. (1391). تبیین مبانی فلسفی نظریههای مناسبات بین دولت و نظام آموزشوپرورش و تحلیل انتقادی روند تحولات آموزشوپرورش در سه دهه گذشته با تأکید بر مقوله تمرکز و عدم تمرکز، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس.
بزرگ نژاد، ع. و شریفزاده، ف. (1395). مطالعه و بررسی تأثیر اجرای خطمشیهای آموزش عالی کشور با توجه به ارزیابی برنامههای سوم و چهارم و پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران بر عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. نشریه پژوهش در نظامهای آموزشی، 10(33)، 119-170.
جعفری، م.، حبیبی، الف. و شریفی، س. (1392). برنامه درسی جدید مبتنی بر تربیت شهروندی، همایش ملی تغییر برنامه درسی دورههای تحصیلی آموزشوپرورش.
حسینی مهر، ع.، سیف نراقی، م.، نادری، ع. و شریعتمداری، ع. (1390). مهارتهای شهروندی موردنیاز دانشآموزان در برنامه درسی دوره راهنمایی تحصیلی. رهبری و مدیریت آموزشی، 5(4)، 45-65.
شورای عالی انقلاب فرهنگی. (1390). سند تحول بنیادین آموزشوپرورش. تهران: دبیرخانه شورای عالی.
کلدی، ع. و پوردهناد، ن. (1391). بررسی میزان آگاهی و نگرش دانشجویان نسبت به حقوق شهروندی در تهران، فصلنامه مطالعات شهری، 2(4)، 29-58.
ملکی، ح. (1390). برنامهریزی درسی (راهنمای عمل). تهران: موسسه فرهنگی مدرسه برهان.
هاشمی، ش. (1389). تربیت شهروندی در کشور ژاپن، پژوهشهای مدیریتی. 9(2)، 28-30.
یزدانی، ف.، شریفی، الف. و ایمانی، م. (1397). شناسایی و سنجش وضعیت پیشایندها و پسایندهای تربیت شهروند حرفهای در نظام آموزشی کشور: ارائه یک مدل سیستمی. نشریه پژوهش در نظامهای آموزشی، 12(ویژهنامه)، 593-613.
References
Akbarzadeh, F. (2012). Explaining the philosophical foundations of theories of the relationship between government and the education system and critical analysis of the evolution of education in the last three decades with an emphasis on concentration and decentralization, Master's thesis, Faculty of Humanities, Tarbiat Modares University. [In Persian]
Andersone, R. (2007). Citizenship Education in Integrated Curriculum. Citizenship Education in Society Proceedings of the ninth Conference of the Children’s Identity and Citizenship in Europe Thematic Network.
Bozorgnejad, A., & Sharifzadeh, F. (2016). Study of the impact of the implementation of the country's higher education policies on the performance of the third, fourth and fifth development plans of the Islamic Republic of Iran on the performance of the Ministry of Science, Research and Technology. Journal of Research in Educational Systems, 10 (33), 119-170. [In Persian]
Fathi Vajargah, K. (2015). Principles and Concepts of Curriculum Planning. Tehran: Bal. [In Persian]
Gilbert, G. E., & Prion, S. (2016). Making sense of methods and measurement: Lawshe's Content Validity Index. Clinical Simulation in Nursing, 12(12), 530-531.
Hashemi, Sh. (2010). Citizenship Education in Japan. Management Research, 9(2), 28-30. [In Persian]
Holm, T., Sammalisto, K., Grindsted, T. S., & Vuorisalo, T. (2015). Process framework for identifying sustainability aspects in university curricula and integrating education for sustainable development. Journal of Cleaner Production, 106, 164-174.
Hosseini Mehr, A., Seif Naraghi, M., Naderi, A. & Shariatmadari, A. (2011). Citizenship skills required by students in the curriculum of the secondary school. Leadership and Educational Management, 5 (4), 45-65. [In Persian]
Hume, T., & Barry, J. (2015). Environmental education and education for sustainable development. International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences.
Jafari, M., Habibi, A., & Sharifi, S. (2013). New Curriculum Based on Citizenship Education, National Conference on Curriculum Change Educational Courses. [In Persian]
Koldi, A. & Purdenhad, N. (2012). Investigating the level of students' awareness and attitude towards citizenship rights in Tehran, Quarterly Journal of Urban Studies, 2 (4), 29-58. [In Persian]
Kopnina, H. (2014). Education for sustainable development (ESD) as if environment really mattered. Environmental Development, 12, 37-46.
Maleki, H. (2011). Curriculum (Practice Guide). Tehran: Borhan School Cultural Institute. [In Persian]
Nasibulina, A. (2015). Education for sustainable development and environmental ethics. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 214, 1077-1082.
Navarro-Medina, E., & de-Alba-Fernandez, N. (2015). Citizenship Education in the European Curricula. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 197, 45-49.
Ramos, T. B., Caeiro, S., Van Hoof, B., Lozano, R., Huisingh, D., & Ceulemans, K. (2015). Experiences from the implementation of sustainable development in higher education institutions: Environmental management for sustainable universities. Journal of Cleaner Production, 106, 3-10.
Supreme Council of the Cultural Revolution. (2011). Fundamental Transformation Document of Education. Tehran: High Council Secretariat. [In Persian]
Tyler, R. (1949) Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chi-cago, IL: University of Chicago Press.
Yazdani, F., Sharifi, A. & Imani, M. (1397). Identifying and measuring the status of the prerequisites and backgrounds of training a professional citizen in the country's educational system: Presenting a systemic model. Journal of Research in Educational Systems, 12 (Special Issue), 593-613. [In Persian]