سیاستگذاری، برنامه ریزی و مدیریت آموزشی
نقش رهبری دیجیتال در تصمیم گیری هوشمند با میانجی گری تیم پذیری

محسن احمدی؛ محمد رضا اردلان؛ سیروس قنبری؛ افشین افضلی

دوره 17، شماره 60 ، فروردین 1402، ، صفحه 18-32

https://doi.org/10.22034/jiera.2023.391188.2946

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی نقش رهبری دیجیتال در تصمیم گیری هوشمند با میانجیگری تیم پذیری بود. روش پژوهش توصیفی و از نوع مطالعات همبستگی بود. جامعه آماری، مدیران مدارس ابتدایی استان کرمانشاه در سال 1401 به تعداد 1902 نفر بودند، از این جامعه بر مبنای فرمول کوکران نمونه ای به حجم 320 نفر با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای با توجه به جامعه طبقات پژوهش ...  بیشتر

نقش رهبری زهرآگین در ایجاد ترومای سازمانی با میانجی گری رفتار منافقانه

اسماعیل رحمانی؛ سیروس قنبری

دوره 16، شماره 58 ، مهر 1401، ، صفحه 20-34

https://doi.org/10.22034/jiera.2022.167788

چکیده
  هدف پژوهش بررسی نقش رهبری زهرآگین مدیران در ایجاد ترومای سازمانی با میانجی‏گری رفتار منافقانه معلمان بود. روش توصیفی و از نوع مطالعات همبستگی بود. جامعه پژوهش دبیران مدارس متوسطه استان خوزستان در سال 1399 به تعداد 16750 نفر بودند، از این جامعه بر مبنای فرمول کوکران نمونه‏ای به حجم 407 نفر با روش نمونه‏گیری تصادفی طبقه‏ای انتخاب شد. ...  بیشتر

تأثیر رهبری اخلاقی در اثربخشی سازمانی مدارس با نقش میانجی توانمندسازی روان‌شناختی و خلاقیّت معلّمان

سیروس قنبری؛ حسین معجونی

دوره 15، شماره 53 ، تیر 1400، ، صفحه 163-178

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر رهبری اخلاقی در اثربخشی سازمانی مدارس با نقش میانجی خلاقیّت و توانمندسازی روان‌شناختی معلّمان بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه پژوهش شامل معلّمان ناحیه 1 شیراز در سال تحصیلی 1400-1399 به تعداد 2209 نفر بودند، که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و بر مبنای فرمول کوکران نمونه‌ای به حجم 327 ...  بیشتر