اژهای، ج.؛ منظری توکلی، و. و حسینی، س. ر. (1391). بررسی مقایسه تأثیر درمان شناختی-رفتاری گروهی، معنادرمانی گروهی و تلفیق آنها بر سازگاری اجتماعی دانشآموزان ناسازگار. مجله پژوهش در سلامت روانشناختی، 6(3)، 30-40.
اسفندیاری، ش. (1395). پیشبینی سازگاری تحصیلی بر اساس راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، خودکارآمدی تحصیلی و خودپنداره تحصیلی در دانشآموزان پسر مقطع سوم متوسطه کرمانشاه. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه رازی.
تیرگری، ب.؛ عزیز زاده فروزی، م.؛ حیدرزاده، ا. و عباس زاده، ح. (1394). بررسی ارتباط بین خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت با سازگاری تحصیلی در دانشجویان کارشناسی سال اول دانشگاه علوم پزشکی کرمان. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 10(3)، 157-164.
جمالی، م.؛ نوروزی، آ. و طهماسبی، ر. (1392). عوامل مؤثر بر خودکارآمدی تحصیلی و ارتباط آن با موفقیت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر. مجله آموزش در علوم پزشکی، 13(8)، 629-641.
حیاتی، م. (1392). بررسی تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری، خودتنظیمی و خودکارآمدی بر خودکارآمدی تحصیلی و پیشرفت تحصیلی ریاضی، پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران.
خانجانی، ز.؛ فرجی، ر. و فاروقی، پ. (1394). اثربخشی آموزش خودتنظیمی بر کنشهای اجرایی و سازگاری تحصیلی دانشآموزان با ناتواناییهای یادگیری. مجله روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 12(45)، 49-63.
دانش، ع.؛ سلیمی نیا، ن.؛ فلاحتی، ح. و سابقی، ل. (1393). اثربخشی آموزش گروهی مهارت حل مسئله بر سازگاری دختران نوجوان ناسازگار. مجله علوم رفتاری، 8(30)، 24-41.
سپهوندی، م. ع. و منصوری، ل. (1396). بررسی رابطه بین نگرش مذهبی و خودکارآمدی با سازگاری تحصیلی دانشجویان. پژوهشنامه تربیتی، 52، 121-140.
سعادت س.، کلانتری، م. و کجباف، م. ب. (۱۳۹۶). رابطه مؤلفههای سبک زندگی ارتقاءدهنده سلامت با خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان ساکن خوابگاه. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 9(4)، 30-38.
صنوبر، ع. (1397). رابطه شادکامی، تابآوری و خودکارآمدی تحصیلی با سازگاری تحصیلی دانشآموزان پسر پایه دهم. مجله جامه شناسی آموزشوپرورش، 8، 1-15.
عجم، ع. (1395). پیشبینی خودکارآمدی تحصیلی از طریق سلامت اجتماعی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی. مجله راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 9(1)، 71-78.
محمدزاده، ج.؛ هواسی، ز. و کاظمی، ن. (1395). بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراکشده و باورهای خودکارآمدی با سازگاری تحصیلی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه شهر ایلام. فصلنامه تحقیقات روانسنجی کودک و نوجوان، 3، 108-126.
Ajam, A. (2014). Prediction of academic self-efficacy through social health of students of medical university. Journal of Educational Strategies in Medical Sciences, 9, 1, 78-71. [Persian]
Azhaei, J.; Manzari Tavakkoli, V., Hosseini, S. (2012). A Study on the Comparison of the Effect of Cognitive-Behavioral Group Therapy, Group Therapy and Their Combination on Social Adjustment of Students. Journal of Research in Psychological Health, 6, 3, 30-40. [Persian]
Bachem, R., & Casey, P. (2018). Adjustment disorder: a diagnosis whose time has come. Journal of Affective Disorders, 227, 243-253.
Bart, O., Hajami, D., & Bar Haim, Y. (2007). Predicting school adjustment from motor abilities in kindergarten. Journal of Infant and Child Development, 16, 597-615.
Bedel, E. F. (2016). Exploring academic motivation, academic self-efficacy and attitudes toward teaching in pre-service early childhood education teachers. Journal of Education and Training Studies. 4(1), 142-149.
Caliskan, S., Selcuk, G. S., & Erol, M. (2010). Effects of the problem solving strategies instruction on the students’ physics problem solving performances and strategy usage. Social and Behavioral Sciences, 2(2), 2239–2243.
Chen, K. C., & Jang, S. J. (2010). Motivation in online learning: Testing a model of self-determination theory. Journal of Computers in Human Behavior, 26,741–752.
Cole, j., Logan, T. K., & Walker, R. (2011). Social exclusion, personal control, self-regulation, and stress among substance abuse treatment clients. Drug and Alcohol Dependence, 113, 13-20.
Danesh, E.; Saliminia, N.; Falahati, E. & Sabaghi, L. (2012). The Effectiveness of Problem-Solving Problem Skills Training on Adolescent Adolescent Girls, Journal of Behavioral Sciences, 8, 30, 24-41. [Persian]
Dividsoon, B. W. (2013). The development of the classroom social climate during the first months of the school, contemporary educational psychology, 34,185-194.
Driwer, A. (2012). Achievement Motivation and Self-Efficacy in Relation to Adjustment among University Students. Journal of Social Sciences, 6 (3), 333-339.
Esfandiari, S. (2014). The prediction of educational adaptability based on self-regulation learning strategies, academic self-efficacy and self-concept in male secondary school students in Kermanshah. Master's thesis for psychology, Razi University. [Persian]
Hayati, M. (2011). The effect of training on self-regulation, self-regulation and self-efficacy strategies on academic self-efficacy and academic achievement in mathematics, Master's degree in psychology, Shahid Rajaee Tarbiat Modarres University, Tehran. [Persian]
Jamali, M.; Nowroozi, A.; Tahmasebi, R. (2011). Factors Affecting Academic Self-Efficacy and its Relationship with Academic Achievement in Students of Bushehr University of Medical Sciences. Journal of Medical Education, 13, 8, 629-641. [Persian]
Khanjani, Z., Faraji, R. & Farooqi, P. (2016). The Effectiveness of Self-Regulatory Education on Performance and Educational Adjustment of Students with Learning Disabilities, Journal of Evolutionary Psychology: Iranian Psychoanalysts, 12, 45, 49-63. [Persian]
Liran, B. H., & Miller, P. (2017). The role of psychological capital in academic adjustment among university students. Journal of Happiness Studies, 8, 1-15
Malmberg, J. (2014). Tracing the process of self-regulated learning students’ strategic activity in g/n Study learning environment. Faculty of Education Act Univ. 142, 7-96.
Meltzer, L. (2004). Executive function in the classroom: Meta-cognitive strategies for fostering academic success and resilience, paper presented at the learning differences conference, Cambridge, MA.
Mohammadzadeh, J.; Hafez, Z. & Kazemi, N. (2015). The study of the relationship between perceived social support and self-efficacy beliefs with educational adjustment of high school female students in Ilam. Quarterly Journal of Psychometrics in Children and Adolescents, 3, 126-108. [Persian]
Pettus, K. R. (2006). The relationship of parental monitoring to community college student adjustment and achievement: Differences by gender, ethnicity, parental education level, and student residence. Unpublished Ph.D. thesis, Carolina University.
Pintrich, P. R. (2004). A conceptual framework for assessing motivation and self-regulating learning in college students.. Educational Psychology Review, 16(4), 385-407.
Sa'adat, S., Kalantari, Mehrdad, K., Mohammad B. (2016). The relationship between health promotion lifestyle components and academic self-efficacy in dormitory students. Research in medical education, 9, 4, 38-30. [Persian]
Sanobar, A. (2018). Happiness, Resilience, and Academic Self-Esteem with Adolescence Adolescence of 10th-grade male students. Magazine Education Department, 8, 15-1. [Persian]
Schlechty, P. C. (2005). Creating create schools: Six critical systems at the heart of educational innovation. Sanfrancisco: John Wiley & Sons.
Schunk, H. (2005). Attributions and development of self-regulatory competence paper presented at the annual conference of the American Educational research association. NEW YORK, NY, USA. 13, 8-12.
Sepahvandi, M. A. & Mansouri, L. (2017). The Relationship between Religious Attitude and Self-Efficacy with Students' Academic Adaptability. Educational Research, 52, 140-121. [Persian]
Sharp. C. R, (2011). Self-Regulation in High School Students, Educational Research. 208, l94.173.
Stainberg. S. E. (2013). Use of logo therapy’s mountain range exercise with male adolescents with mental retardation- developmental disabilities and sexual behavior problems. Journal of contemporary psychotherapy, 33, No.3, 219-234.
Tani, L. J., Reid, G. J., Shupak, N., Cribbie, R., (2011). Social support, self-esteem, and stress as predictors of academic adjustment to university among first-year undergraduates. Journal of College Student Development, 48, N. 3.
Thirgari, B.; Azizadeh Forouzi, M.; Heidarzadeh, A.; Abbaszadeh, H. (2013). The Relationship between Self-Efficacy and Progressive Motivation with Academic Adjustment in First-Year Graduate Students of Kerman University of Medical Sciences. Educational Strategies in Medical Sciences, 10, 3, 164-157. [Persian]
Zimmerman, B. J, Martinez-Pons, M. (1990). Student differences in self-regulated learning: Relating grade, sex and giftedness to self-efficacy and strategy use. Journal of Educational Psychology, 80, 51-59.