• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
نشریه پژوهش در نظام های آموزشی
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 12 (1397)
شماره شماره 42
شماره شماره 41
شماره شماره 40
شماره ویژه‌نامه
دوره دوره 11 (1396)
دوره دوره 10 (1395)
دوره دوره 9 (1394)
دوره دوره 8 (1393)
دوره دوره 7 (1392)
دوره دوره 6 (1391)
دوره دوره 5 (1390)
دوره دوره 4 (1389)
قدم پور, عزت اله, کلانتر, جهانگیر, حیدریانی, لیلا. (1397). تاثیر آموزش هوش اخلاقی به شیوه‌ی قصه‌گویی بر بخشودگی بین‌فردی دانش-آموزان پایه ششم ابتدایی. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 12(41), 1-1.
عزت اله قدم پور; جهانگیر کلانتر; لیلا حیدریانی. "تاثیر آموزش هوش اخلاقی به شیوه‌ی قصه‌گویی بر بخشودگی بین‌فردی دانش-آموزان پایه ششم ابتدایی". نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 12, 41, 1397, 1-1.
قدم پور, عزت اله, کلانتر, جهانگیر, حیدریانی, لیلا. (1397). 'تاثیر آموزش هوش اخلاقی به شیوه‌ی قصه‌گویی بر بخشودگی بین‌فردی دانش-آموزان پایه ششم ابتدایی', نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 12(41), pp. 1-1.
قدم پور, عزت اله, کلانتر, جهانگیر, حیدریانی, لیلا. تاثیر آموزش هوش اخلاقی به شیوه‌ی قصه‌گویی بر بخشودگی بین‌فردی دانش-آموزان پایه ششم ابتدایی. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 1397; 12(41): 1-1.

تاثیر آموزش هوش اخلاقی به شیوه‌ی قصه‌گویی بر بخشودگی بین‌فردی دانش-آموزان پایه ششم ابتدایی

مقاله 4، دوره 12، شماره 41، تابستان 1397، صفحه 1-1  XML
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
عزت اله قدم پور email 1؛ جهانگیر کلانتر2؛ لیلا حیدریانی3
1گروه روانشناسی- دانشکده ادبیات و علوم انسانی- دانشگاه لرستان- خرم آباد- ایران
2دانشگاه لرستان
3دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه لرستان
چکیده
هدف مطالعه‌ی حاضر بررسی تأثیر آموزش هوش اخلاقی به شیوه‌ی قصه‌گویی بر بخشودگی بین‌فردی دانش‌آموزان پسر پایه ششم ابتدایی بود. این پژوهش یک مطالعه نیمه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون– پس‌آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان پسر پایه ششم ابتدایی شهر اهواز در سال تحصیلی 97- 1396 بود که با روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چندمرحله‌ای ابتدا از بین چهار ناحیه آموزش و پرورش شهر اهواز یک ناحیه به‌صورت تصادفی انتخاب و سپس از بین دوازده مدرسه دوره ششم ابتدایی ناحیه یک، یک مدرسه و سرانجام از بین چهارکلاس دو کلاس به‌صورت تصادفی انتخاب گردید و در دو گروه (20 نفر گروه آزمایش و 20 نفر گروه گواه) گمارده شدند. آموزش هوش اخلاقی به شیوه قصه‌گویی برای گروه آزمایش اجرا شد، در حالی که گروه گواه هیچ آموزشی دریافت ننمود. پس از اتمام جلسات، پس‌آزمون روی دو گروه آزمایش و گواه انجام شد. ابزار گرد‌آوری داده‌ها، پرسشنامه بخشودگی بین فردی احتشام‌زاده و همکاران (1389) بود. یافته‌ها نشان داد پس از‌ آموزش هوش اخلاقی، در گروه آزمایش افزایش معناداری در بخشودگی بین‌فردی نسبت به گروه گواه ملاحظه شد .(p<0/001) در نتیجه می‌توان گفت که آموزش هوش اخلاقی به شیوه قصه‌گویی بر بخشودگی بین‌فردی دانش‌آموزان موثر است.
کلیدواژه‌ها
آموزش هوش اخلاقی؛ قصه‌گویی؛ بخشودگی بین‌فردی
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 119
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.