امین پور، فرزانه (1384). بررسی ساختار و مزایای آموزش الکترونیکی، مجموعه مقالات همایش از آموزش الکترونیکی تا دانشگاه مجازی، تهران: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب.
بدریان، مرضیه (1387). ارزشیابی برنامۀ درسی الکترونیکی رشتۀ مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بر اساس الگوی رودریگ سیمز. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبائی تهران.
رزاقی، سمیرا (1384). بررسی عوامل مؤثر بر توسعه دانشگاه مجازی در ایران و تعیین وضعیت راهبردک آن، جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت فنّاوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران.
صفا، لیلا، شعبانعلی حسین (1385). زنجیره افراد- فرایند- برون داد در آموزش الکترونیک، مجموعه مقالات همایش یادگیری الکترونیکی، زنجان: دانشگاه زنجان.
صفوی، سید علی اکبر (1386)، محمدی مهدیاعتبار دهی و نظارت بر دورههای یادگیری الکترونیکی در ایران، دومین کنفرانس یادگیری الکترونیکی.
سهرابی، منیره (1384). برسی تطبیقی سیر تحولات آموزش از راه دور و توسعه کمی و کیفی آموزش عالی به ویژه دانشگاههای مجازی در کشور های انگلستان، امریکا و ایران. پایاننامۀ کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی.
گریسون، دی آر و اندرسون تری (1384)، یادگیری الکترونیکی در قرن 21 ( مبانی نظری و عملی) ، ترجمه اسماعیل زارعی زوارکی و سعید صفایی موحد. تهران: علوم و فنون.
مربوطی، فرشید، صیدی مجید، (1386)، یک چارچوب بومیشده برای مقایسه سیستمهای آموزش الکترونیکی ، دومین کنفرانس یادگیری الکترونیکی.
Svetcov). 2000(The Virtual Classroom VS.The realon. Forbes, 166, 50-54. Education. In M. Wallace, A. Ellis& Newton) Eds ( Proceeding Of moving Online 11conference)PP 222-231(Lismore : Southern Cross University.
Light, grey . Cox, roy )2002 . (Lerning & Teaching in Higher Education . London: Paul Champan publishing.