ابویی اردکان، محمد(1380). طراحی فرایند دورههای آموزشی کوتاه مدت، تهران. وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری. مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران.
فلوید، کریس(1378). فنّاوری در خدمت بنگاه. فصل اول. ترجمه نصیرزاده. تهران. انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
معاونت برنامهریزی و امور اقتصادی(1383). مطالعه امکانسنجی تجارت الکترونیکی در ایران: مقایسه کشورها در توسعه تجارت الکترونیکی. تهران. دفتر توسعه تجارت الکترونیکی. شرکت راهبر.
Choi, Soon-yong, Dale O. Stahl and Andrew B., Whinston(1999). the Economics of Electronic Commerce, Macmillan. Technical Publishing.
Durnbush, R., Fischer, S., Startz, R( 2004). The Principle of Macroeconomics, 9th edition.
McCarthy William E(2005). Presentation of the REA (Open-edi) Ontology. The REA Accounting and Economic Ontology and Its Use in E-commerce Standards. ISO FDIS 15944-1 – Operational Aspects of Open-edi for implementation– Michigan State University.
Myung Jong Mong (2005). World Class E-Commerce Strategies. California State University. California Research Bureau Organization of Economic Cooperation and Development (2003). Defining and Measuring Internet Commerce. Retrieved from
www.oecd.org/ measuing.
Porter, Michael E(1985). Competitive Advantage. Ch. 1. pp 11-15. The Free Press. New York.
Turban Efraim, et al(2006). Electronic Commerce; A Managerial Perspective, Ch. 1, p 17. Pearson Prentice Hall, 4th Edition, ISBN: 0131854615.
UNCTAD (2002). E-Commerce Development Report for 2002. Retrieved from www.UNCTAD.org/reports.pdf.
United Nation Conference on Trade and Development (2005). E-Commerce and Development report; Ch 1. p 5. Retrieved from
www.unctad.org.
United Nation Conference on Trade and Development (2005). Information Economy report; Ch 1. p 5. Retrieved from
www.unctad.org.