حاتمی، جواد. طراحی الگویی برای آموزش نگـرش هـای اجتمـاعی و ارزیـابی برنامـه ی درسـی تعلیمـات اجتمـاعی دوره ی راهنمایی بر اساس آن. رساله ی دکتری. دانشگاه تربیت مدرس. 1384.
خالقی، حسن. گزارش در مورد تغییر برنامه های درسی از سوی دانشگاه ها. دومین همایش ملی توسعه آموزش و برنامـه ریـزی درسی دانشگاه ها. تهران. دانشگاه تربیت مدرس. 21-20 تیرماه 1386.
سعیدی رضوانی، محمود و پرتو عین الدین، مسلم. بررسی عوامل مؤثر بر جذب دانش آموزان دبیرستان هـای شـهر تهـران بـه زندگانی و شخصیت امام علی (ع). در علیرضا صادق زاده قمصری (گردآورنده). مجموعـه مقـالات همـایش تربیـت در سیره و کلام امام علی (ع) (صص 672 – 662). تهران: نشر تربیت اسلامی. 1379.
فردانش، هاشم و حاتمی، جواد. تأملی بر مقوله ی نگرش، در حیطه ی عاطفی برنامه های درسی. فصلنامه ی علمـی - پژوهشـی پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت. شماره 1 و 2. 1383.
فردانش، هاشم. طراحی آموزشی از منظر رویکردهای رفتارگرایی، شناخت گرایی و ساخت گرایی. فصلنامه علمی- پژوهشـی علوم انسانی دانشگاه الزهراء. ش 25-24. 1377.
قاضی طباطبایی، محمود و ودادهیر، ابوعلی. سوگیری هنجاری در علم و تحقیقات دانشگاهی ایران. نشریه دانشکدة ادبیـات و علوم انسانی دانشگاه تبریز. 1380.
قاضی طباطبایی، محمود و ودادهیر، ابوعلی. سوگیری هنجاری در علم و تحقیقات دانشگاهی ایران. نشریه دانشکدة ادبیـات و علوم انسانی دانشگاه تبریز. 1380.
کاظمی، یحیی. مقایسه تأثیر روش های تدریس سخنرانی، بحث گروهی، و ایفای نقش بر تغییر نگرش دانش آموزان نسبت بـه معلم خود و هدف های ارزشی درس دینی سال اول راهنمایی تحصیلی. (پروژه تحقیقـاتی ). وزارت آمـوزش و پـرورش :
پژوهشکده ی تعلیم و تربیت. 1381.
معروفی، یحیی و کیامنش، علیرضا و مهر محمدی، محمود و علی عسگری، مجید. ارزش یابی کیفیت تدریس در آموزش عالی. فصل نامه مطالعات برنامه درسی، سال دوم،شماره ی 5، صص 112 – 81،1386.
ستاره، آزیتا. بررسی وضعیت تحقیقات در میان اعضای هیئت علمی دانشکده های علوم تربیتی. تهران: فصل نامه تعلیم و تربیت، سال چهارم شماره 3 و 1374.4.
امیر هوشنگی، احمد. بررسی میزان آشنایی اعضای هیئت علمی جدید الاستخدام دانشگاه تبریز با روش ها و فنون تدریس: یک مطالعه کیفی. پایان نامه کارشناسی ارشد،1387.