استراس، آ؛ و کوربین، ج. (1390)، اصول روش تحقیق کیفی: نظریه مبنایی، رویهها و روشها، ترجمه بیوک محمدی، تهران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، چاپ سوم.
بازرگان هرندی، ع. (1397)، مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته: رویکردهای متداول در علوم رفتاری. تهران: دیدار.
بیگلر، م. (1392). چالشهای تولیت در نظام آموزش پزشکی کشور: رویکرد کیفی، مجله دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران (پیاورد سلامت)، 70(4)، 299-311.
تابان، م. (1391). طراحی الگوی مرجعیت علمی در آموزش عالی ایران با رویکرد آمیخته اکتشافی. پایاننامه دکتری مدیریت دانشگاه تهران.
حسینیمقدم، م.، بشیری، ح.، حیدرزاده، آ.، خوشرنگ، ح.، دادگران، ا. (1398). ارائه الگوی پیشنهادی آیندهنگاری مرجعیت علمی با تأکید بر مطالعه موردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان. دو فصلنامه آیندهپژوهی ایران، 4(1)، 171-205.
حقانی، ف؛ و صحت، م. (1394) چالشهای آموزش بالینی در نظام سلامت. نشریه آموزش و اخلاق پرستاری، 2(3)، 9-19.
حقگویان، ز.، زارعیمتین، ح.، جندقی غ؛ و رحمتی، م. (1394)، فهم فرآیند شکلگیری نشاط با استفاده ازنظریه داده بنیاد. فصلنامه مطالعات رفتار سازمانی، 4(2)، 119-141.
داناییفرد، ح؛ و اسلامی، آ. (1390)، ساخت نظریه بیتفاوتی سازمانی: کاربرد استراتژی پژوهشی نظریه داده بنیاد در عمل، چاپ اول. تهران: دانشگاه امام صادق.
دهقانی، م.، عزیزی، ف.، حقدوست، ع.، نخعی، ن.، خزائلی، پ؛ و روانگرد، ز. (1392). تحلیل وضعیت آموزش پزشکی پاسخگو و دیدگاههای نوآورانه اعضای هیئتعلمی بالینی دانشکده پزشکی کرمان در ارتقای وضعیت موجود بر اساس نقاط قوت و ضعف و فرصت و تهدیدها. نشریه گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 10(4)، 403-412.
دهنویه، ر. (1395) تولید علم و مرجعیت علمی، کمیت یا کیفیت، گامهای توسعه در آموزش پزشکی. مجله مرکز مطالعات و توسعه پزشکی، 13(6)، 651-652.
سیدجوادین، ر.، حسنقلی پور، ط.، رهنورد، ف؛ و تاب، م. (1391). مفهومپردازی مرجعیت علمی در نظام آموزش عالی. نشریه پژوهش در نظامهای آموزشی، 6(16)، 21-27.
عزیزی، ف. (1394). چالشها در چشماندازهای آموزش پزشکی در ایران. فصلنامه علمی پژوهشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی، 39(1)، 1-3.
Abdalla, M. E., Boelen, C., & Osman, W. N. (2019). Development and evaluation of an online course about the social accountability of medical schools. Journal of Taibah University Medical Sciences, 14(3), 241-245.
Araújo, L. S., Cruz, J. F. A., & Almeida, L. S. (2017). Achieving scientific excellence: An exploratory study of the role of emotional and motivational factors. High Ability Studies, 28(2), 249-264.
Azizi F. (2015). Challenges and perspectives of medical education in Iran. The Quarterly Journal of School of Medicine, Shahid Beheshti University of Medical Sciences, Research in Medicine. 39(1), 1-3. [In Persian]
Bazargan, A. (2008). Introduction to qualitative and mixed research methods; Common approaches in behavioral sciences. Tehran: Didar Publishing. [In Persian]
Boelen, C. (2018). Coordinating medical education and health care systems: the power of the social accountability approach. Medical education, 52(1), 96-102.
Boelen, C., Pearson, D., Kaufman, A., Rourke, J., Woollard, R., Marsh, D. C., & Gibbs, T. (2016). Producing a socially accountable medical school: AMEE Guide No. 109. Medical Teacher, 38(11), 1078-1091.
Danaeefard, H. & Eslami, A. (2011). Application of the grounded theory strategy in practice: Discovering the Theory of Organizational Indifference. Tehran: Imam Sadiq University. [In Persian]
Dehghani, M., Azizi, F., Haghdoust, A., Nakhaee, N., Khazaeli, P., & Ravangard, Z. (2013). Situation analysis of social accountability medical education and Innovative perspectives of clinical faculty members of Kerman University of Medical Sciences towards its promotion using strengths, weaknesses, opportunities, and threats. Strides in Development of Medical Education, 10(4), 403-412. [In Persian]
Dehnavie, R. (2016). Science production and scientific authority: quantity or quality. Strides in the Development of Medical Education. 13(6), 651-652. [In Persian]
González Ramos, A. M., & Benavente, B. R. (2017). Excelencia en la ciencia: uma reflexión crítica afirmativa1. Cadernos de Pesquisa, 47, 1372-1394.
Guerrero, M., Urbano, D., Fayolle, A., Klofsten, M., & Mian, S. (2016). Entrepreneurial universities: emerging models in the new social and economic landscape. Small business economics, 47(3), 551-563.
Haghani, F., & Hojat, M. (2013). Challenges of clinical education in the health system. Journal of Education and Ethics of Nursing. 2(3) 9-19. [In Persian]
Haghgooyan, Z., Zarei-Matin, H., Jandaghi, G., & Rahmati, M. (2015). Understanding of vigor process by grounded theory. Organizational Behaviour Studies Quarterly, 4(2), 141-119. [In Persian]
Lindhult, E. (2019). Scientific excellence in participatory and action research: Part II. Rethinking objectivity and reliability. Technology Innovation Management Review, 9(5), 22-33.
Mahmoud, B., & Peivand, B. (2013). The Challenges Of Stewardship In Medical Education System: A Qualitative Approach. Payavard Salamat, 7(4), 38-50
Olszewski, M., & Bednarska, M. A. (2018). Is Scientific Excellence a Good Predictor of Academic Engagement in Knowledge Transfer? Empirical Evidence from Tourism Academia. Business And Non-Profit Organizations Facing Increased Competition And Growing Customers’demands, 7, 83-94.
Reeve, C., Woolley, T., Ross, S. J., Mohammadi, L., Halili Jr, S. B., Cristobal, F., ... & Neusy, A. J. (2017). The impact of socially-accountable health professional education: A systematic review of the literature. Medical teacher, 39(1), 67-73.
Seyed Javadin, S. R., Hasangholi-Pouryasouri, T., Rahnavard, F., & Tab, M. (2012). Conceptualization of scientific authority in higher education, Journal of Research in Educational Systems, 6(16), 27-21. [In Persian]
Strauss, A, & Corbin, J. (2011). Basics of Qualitative Research: Grounded Theory Procedures and Techniques. Translated by Buick Mohammadi, Tehran: Institute for Humanities and Cultural Studies, Third Edition. [In Persian]