آموزش از دور، آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی
مدل‏یابی معادلات ساختاری تاب‌آوری تحصیلی از طریق تفکر نوآورانه و سواد رسانه‌ای با نقش میانجی تنظیم هیجان‌های تحصیلی

بهنوش آتش زر؛ عبدالله شفیع آبادی؛ رحیم حمیدی پور

دوره 17، شماره 63 ، دی 1402، ، صفحه 5-18

https://doi.org/10.22034/jiera.2024.417028.3048

چکیده
  زمینه: تاب‌آوری به‌عنوان ظرفیت انسان برای فائق آمدن یا سازگاری با موقعیت‌های معکوس زندگی به‌طور گسترده در سال‌های اخیر موردتوجه ویژه‌ای قرارگرفته است.هدف: هدف اصلی این پژوهش بررسی الگوی برازش مدل تاب‌آوری تحصیلی بر اساس سواد رسانه‌ای و تفکر نوآورانه با نقش میانجی تنظیم هیجان‌های تحصیلی بود.روش: روش پژوهش حاضر ازنظر راهبرد کمی ...  بیشتر

آموزش از دور، آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی
ارائه الگوی مدیریت استراتژیک آموزش مجازی مبتنی بر انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان (مورد مطالعه: دانشگاه تهران)

ولی محمد درینی؛ روشنک اردلانی فرسا

دوره 17، شماره 62 ، مهر 1402، ، صفحه 50-63

https://doi.org/10.22034/jiera.2023.418529.3050

چکیده
  هدف: مطالعه حاضر با هدف ارائه الگوی مدیریت استراتژیک آموزش مجازی مبتنی بر انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان انجام شده است.روش: این پژوهش از منظر هدف، کاربردی-توسعه‌ای و از منظر روش گردآوری داده‌ها، توصیفی-پیمایشی است. همچنین از طرح پژوهش آمیخته اکتشافی استفاده شده است. جامعه مشارکت‌کنندگان بخش کیفی شامل خبرگان نظری (اساتید مدیریت ...  بیشتر

آموزش از دور، آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی
ارزیابی تکوینی کلاس‌های مجازی دانشگاه‌ها در زمان همه‌گیری کرونا با تحلیل اهمیت-عملکرد

مرضیه منیری؛ مسعود گرامی پور؛ حسن رستگارپور

دوره 17، شماره 60 ، فروردین 1402، ، صفحه 49-61

https://doi.org/10.22034/jiera.2023.396091.2970

چکیده
  اگرچه کلاس‌های درس مجازی در زمان همه‌گیری کرونا با سرعت بسیار زیادی در دانشگاه‌های کشور بکار گرفته شد اما کیفیت و اثربخشی این کلاس‌ها مورد بررسی دقیق قرار نگرفته است. در همین راستا پژوهش حاضر به ارزیابی تکوینی کلاس‌های مجازی دانشگاه‌ها در زمان همه‌گیری کرونا پرداخت. روش پژوهش کیفی و کمی بود. از بین اعضای هیأت علمی رشته مدیریت ...  بیشتر