خرم آبادی، یدالله .(1387) .تأثیر بکارگیری روشهای سنجش جایگزین و سنتی بر انگیزش پیشرفت ،نگرش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پیش دانشگاهی رشته علوم تجربی در درس شیمی .
سیف،علی اکبر.(1384). سنجش فرآیند و فرآورده یادگیری :روشهای قدیم و جدید. تهران:دوران.
صفوی ،امان الله .(1378).کلیات روشها و فنون تدریس .انتشارات مؤثر.
علی آبادی ،خدیجه .(1374) .مقدمات تکنولوژی آموزشی . انتشارات دانشگاه پیام نور.
غلام نتاج و فیروزفرد(1385) .چگونه توانستیم با استفاده از رویکرد نوین ارزشیابی (فرآیند مدار و تکوینی ) فرآیند یاددهی – یادگیری را بهبود ببخشیم ؟واحد تحقیقات آموزش وپرورش.
کدیور ،پروین (1379).روانشناسی تربیتی .تهران :انتشارات سمت.
کوثری ،رضا. (1379).بررسی میزان آشنایی و بکار گیری شیوه های ارزشیابی از آموخته های دانشآموزان توسط دبیران متوسطه .پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده .
کیامنش، علیرضا.(1379).روشهای ارزشیابی آموزشی (رشته علوم تربیتی). تهران: پیام نور..
محسنی ،نیک چهره .(1375) .ادراک از کودکی تا بزرگسالی .تهران :نشر بعثت .
Ackerman ,T.A. and SMITH .P.L(1980).A comparison of the information provided by essay ,multiple- choice ,and free-response writing test .Applied psychological measurement.12(2),117-128.
Baker, E.L.O’Neil,H.F.Ir.& Linn,R.(1993). Policy and validity prospect for performance-based assessment.American Psychologist,48(12).
Brookhart,S.M.,&Durkin,D.T.(2003).Classroom Assessment,student motivation and achievement in high school social studies classes.Applied measurement and science Education,16(1),27-54.
Crystal,D.(1986).listen to your child.Harmondsworth:penguin.
Hopkins,D.(1987).Improving the quality of schooling.London:Falmer Press.
Lee.S.(1994).The effect of assessment approach on reported study strategy use.unpublished doctorial dissertation.pensylvania state university,university park. http://www.eduplace.com/rdg/res/litass/auth.html
Stefanou,C.&parkes,J.(2003).Effects of classroom achievement. Perceptual and motor skills,62,859-862.
Wang,Y.H,& Lin,C.H.(2004).A multimedia database supports Engilish distance learning .information sciences ,158,189-208