Document Type : Original Article

Author

ایزدی، ص.،و صفارحیدری، ح. (1381). بررسی وضعیت اشتغال کارآموزان آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازنداران طی برنامه دوم توسعۀ اقتصادی. پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران، 2(4)، 67-83.
پرند، ک.، و همکاران. (1391). نگاهی به نظام آموزش مهارت و فنّاوری، تهران: سازمان آموزش فنی و حرفه‏ای کشور.
 
خواجه شاهکویی، ع.، یغمایی، ف.، خوش فر، غ.، و وطنی، ع. (1384). بررسی تأثیرآموزش‏های فنی و حرفه‏ای بر صنعت کشاورزی استان گلستان(از دیدگاه کار آموزان و کارفرمایان)، همایش نقش آموزش‏های فنی و حرفه‏ای در تحولات اقتصادی و اجتماعی، انتشارات اداره کل آموزش فنی و حرفه‏ای مازندران.
 
صالحی، ا. (1384). ضرورت توجه به شکل گیری آموزش‏های فنی و حرفه‏ای، همایش نقش آموزش‏های فنی و حرفه‏ای در تحولات اقتصادی و اجتماعی، انتشارات اداره کل آموزش فنی و حرفه‏ای مازندران.
 
عزیزی، ن. ا. (1382). آموزش و پرورش و بازار کار، آماده سازی جوانان با صلاحیت‌های و مهارت‏های اساسی.مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 20(39)، 58-70.
 
Cutshall, S. (2003). Building 21stcentury schools: Designing smarter, sleeker high-tech facilities, Techniques, 78(3), Association for Career and Technical Education, Virginia.
 
Demirel, M. (2009). Lifelong learning and schools in the twenty-first century. Procedia Soc Behav Sci, 3(1),1709-16.
 
Grubb, W.N. (2006). Vocational education and training: Issues for a thematic review, OECD European center for the development of vocational training (CEDEFOP). Background information concerning funding arrangements for training, Thematic Overviews: Financing investment in human resources, http://www.cedefop.europa.eu/
 
 
Kenneth, K. (2008). A Technical and vocational education and training strategy for UNESCO. A background paper.UNESCO, Gaitskell Lecture, 22 May 2008,University of Nottingham.
 
Ostroff, T. (2005). Changing the image of technical education through design: Connecticut; Antinozzi Associates gives schools new self-respect, AIArchitect, the American Institute of Architects, Washington, DC.
 
Soliman, F.,& Spooner, K. (2003). Multinational labor management and the process of reverse diffusion. International Journal of Human Source Management, 34(1), 710-697.
 
UNESCO (1974).Revised recommendation concerning technical &vocational education, UNESCO, Preamble.
UNESCO (1998). Life-long learning and training: a bridge to the future. UNESCO’s strategies on technical and vocational education and training for the first decade of the 21st century. UNESCO, Paris.
 
 
UNESCO (2009). UNESCO’s historical roles in TVET provision, background paper to the International Expert Consultation Meeting on Technical and Vocational Education, 12-13 January 2009, UNESCO-UNEVOC, Bonn.
 
Vermont Department of Buildings and General Services (2001). Vermont school construction: Planning guide and standards for technical education centers, department of education, Montpelier.
 
Wright, S. (2003). Advancing the concept of technology education, Techniques: Association for Career and Technical Education, 78(3), 26-29.