Document Type : Original Article

Authors

1 Assistant Professor,Department of Computer Engineering and Information Technology, Payame Noor University, Tehran, IRAN A_rezaee@pnu.ac.ir

2 Assistant professor at Faculty of Computer Engineering K.N. Toosi University of Technology Tehran, Iran

Abstract

ICT had greatly affected the various dimensions of human life in recent years, and its use in various areas of life can help improve the quality of life. By employing information technology and the influence of telecommunications, the tools and methods of education had also been transformed. The evolution of these tools was that a person can study using available facilities. As a result, e-learning has grown rapidly and has become one of the most popular educational methods, and its use has improved the quality of education. In this article mention the development and advancement of new technologies such as cloud computing, Internet of Things, big data, responsive design and wearable technology, and their unparalleled role in e-learning. In addition, the challenges ahead in e-learning have been studied. Education in the world today is considered as an influential and influential industry; in 2016, the world's income from inhuman and web-based education was $ 51.5 billion, with Asia's share of $ 11.5 billion and the share of Western Asian countries $ 560 million. Therefore, attention and utilization of new concepts and new technologies in this field is indispensable and inevitable.

Keywords

ملک محمدی فرادنبه، م.؛ شیروانی، ز.؛ خالوزاده مبارکه، س. و ملک محمدی، م. (۱۳۹۳). چالش­های پیاده‌سازی آموزش الکترونیکی در کشورهای درحال‌توسعه، دومین کنفرانس بین‌المللی مدیریت چالش‌ها و راهکارها، شیراز، مرکز همایش‌های علمی همایش نگار.
زاهدبابلان، ع.؛ معینی کیا، م. و درخشانفرد، س. (۱۳۹۵). نقش آموزش الکترونیکی در نظام آموزش عالی و چالش‌های پیش روی آن، اولین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نوین در حوزه علوم تربیتی و روان‌شناسی و مطالعات اجتماعی ایران، قم، دبیرخانه دائمی کنفرانس، موسسه بین‌المللی مطالعات و توسعه علم خاورمیانه.
رضائی، ب. (۱۳۹۵). آموزش الکترونیکی در دانشگاه فرهنگیان، شناسایی عوامل پیاده‌سازی و چالش‌های آن، دومین همایش ملی تربیت‌بدنی، اصفهان، دانشگاه فرهنگیان،  دانشگاه اصفهان.
تقوا، م.؛ رجب پور، ا. و بابا احمدی، س. (1392). عوامل مؤثر بر پذیرش سیستم‌های آموزش الکترونیکی مبتنی بر وب در آموزش ضمن خدمت، مجله مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات، 1(3)، 165-188.
زارعی، ب. و جعفری نویمی پور، ن. (۱۳۹۳). آموزش الکترونیکی: روش‌های موجود و چالش‌های پیش رو، اولین کنفرانس ملی چالش‌های مدیریت فن‌آوری اطلاعات در سازمان‌ها و صنایع، تهران، دانشگاه پیام نور.
ربیعی، ف. و فریادی، م. (۱۳۹۵). آموزش الکترونیکی؛ ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای ارتقا و بهبود فرایند آموزش و یادگیری، دومین کنفرانس بین‌المللی یافته‌های نوین علوم و فن‌آوری، قم، مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضوی.
گروه پژوهش‌های آماری و فناوری اطلاعات. (1391). آمار آموزش عالی ایران سال‌های تحصیلی، موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی
Chu, S. L., Angello, G., Quek, F., & Suarez, M. (2016, July). A Systemic Analysis of Making in Elementary Schools: Understanding Making for Children through Activity Theory. In 2016 IEEE 16th International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT) (pp. 478-482). IEEE.
Diwakar, S., Kumar, D., Radhamani, R., Nizar, N., Nair, B., Sasidharakurup, H., & Achuthan, K. (2015, September). Role of ICT-enabled Virtual Laboratories in Biotechnology Education: Case studies on blended and remote learning. In Interactive Collaborative Learning (ICL), 2015 International Conference on (pp. 915-921). IEEE.
Herrero, P., Greenhalgh, C., & De Antonio, A. (2005). Being on guard: intelligent virtual agents reporting information from collaborative virtual environments. Presence, 14(4), 423-433.
Jeong, H. Y., Choi, C. R., & Song, Y. J. (2012). Personalized Learning Course Planner with E-learning DSS using user profile. Expert Systems with Applications. 39(3), 2567-2577.
Johnson, S. M. (2001). Teaching Introductory International Relations in an Entirely Web-based Environment: Comparing Student Performance across and Within Groups. ED, Education at a Distance, 15(10), n10.
Kermek, D., Strmečki, D., Novak, M., & Kaniški, M. (2016, May). Preparation of a hybrid e-learning course for gamification. In Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics (MIPRO), 2016 39th International Convention on (pp. 829-834). IEEE.
Landeros, J. R., & Fuentes, M. D. L. M. (2016). Development of a Framework for the Use of a Tool for Machine Learning and Data Mining. Research in Computing Science, 122, 127-139.
Nakajima, A., & Ono, Y. (2015, July). The Prospect of Open Online e-Learning System Based on the Free Culture Movement-Development of YouTutors as an Auto-Assignment Generator by Utilizing Creative Commons Contents Online. In Advanced Applied Informatics (IIAI-AAI), 2015 IIAI 4th International Congress on (pp. 397-402). IEEE.
Prihartini, N., Soemitro, H. L., & Hendradjaya, B. (2016, October). Identifying aspects of web e-learning in LMS-based for requirement engineering process modeling. In Data and Software Engineering (ICoDSE), 2016 International Conference on (pp. 1-6). IEEE.
Roosta, F., Taghiyareh, F., & Mosharraf, M. (2016, September). Personalization of gamification-elements in an e-learning environment based on learners' motivation. In Telecommunications (IST), 2016 8th International Symposium on (pp. 637-642). IEEE.
Sangodiah, A., & Heng, L. E. (2012, June). Integration of data quality component in an ontology based knowledge management approach for e-learning system. In Computer & Information Science (ICCIS), 2012 International Conference on (Vol. 1, pp. 105-108). IEEE.
Scott, E., Soria, A., & Campo, M. (2017). Adaptive 3D Virtual Learning Environments—A Review of the Literature. IEEE Transactions on Learning Technologies, 10(3), 262-276.
Trikha, N., & Godbole, A. (2016, August). Adaptive e-learning system using hybrid approach. In Inventive Computation Technologies (ICICT), International Conference on (Vol. 2, pp. 1-4). IEEE.
Xu, D., Huang, W. W., Wang, H., & Heales, J. (2014). Enhancing e-learning effectiveness using an intelligent agent-supported personalized virtual learning environment: An empirical investigation. Information & Management, 51(4), 430-440.