Document Type : Original Article

Authors

1 Allameh tabataba'i University

2 Azad islamic University

جریحی، فردانش و گرامی پور (1394) تأثیر طراحی آموزشی مبتنی بر تقویـت کنجکـاوی بـرمیزان یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی. فصلنامه روان شناسـی تربیتـی، سـال یـازدهم،شماره 35. 
زارعی زوارکی، اسماعیل. (1391). طراحی آموزشی و محیط های یادگیری با رویکرد تلفیقـی : نقدی بر مدل های پیشین و ارائه مدلی نوین در این زمینه. فصلنامه روان شناسـی تربیتـی، سال هشتم، شماره 24. 
سرمدی، محمدرضا، ویسی تبار، سلام (1391). طراحی یادگیری مبتنـی بـر وب بـا تأکیـد بـرمعرفت شناسی سازنده گرایی.  فصلنامه پـژوهش هـای آمـوزش و یـادگیری، 21 (4)، ص 147-129. 
شاهعلی زاده، محمد. دهقانی، سجاد. بنی هاشم، سید کاظم. رحیمی، علی. (1394).  طراحی و اجرای تلفیق آموزش الگوی حل مسئله با اصول سـازنده گرایـی و بررسـی تـأثیر آن بـریادگیری و تفکر خلاق. فصلنامه علمی پژوهشی ابتکار و خلاقیـت در علـوم انسـانی، 5(3)، صص 117-83. 
صادقی دیزج، الناز. حسینی نسب، سید داوود. عسگریان، فریبا. شیرعلی پور، اصغر. مقصـودی،محمدرضا.(1394). فراتحلیل اثربخشی روش های تدریس فعـال در عملکـرد تحصـیلی دانش آموزان ایرانی: یک مطالعه مروری ساختار یافته. فصلنامه روان شناسی تربیتـی ، سـالیازدهم، شماره 35. 
عسگری، صدیقه. رستمی مالخلیفـه، محسـن. شـاهورانی، احمـد. کریمـی، یوسـف.(1390).
اثربخشی نظریه ی سازنده گرایی در تدریس ریاضی دوره ی راهنمایی- تحصـیلی . مجلـهریاضیات کاربردی واحد لاهیجان، سال هشتم، شماره 2، صص 93-81. 
قاضی طباطبایی، محمود. حاتمی، جواد. فردانش، هاشم. مجدانیان، آذر. اسلامی، زهرا (1388). مقایسه اثربخشی طراحی آموزشـی ملهـم از سـه نظریـه رفتـارگرایی، شـناخت گرایـی وساخت گرایی در تغییر نگرشهای اجتماعی. فصلنامه روانشناسی دانشگاه تبریز. 4 (13). 
 کرمی، مرتضی. فردانش، هاشـم . عباسـپور، عبـاس. معلـم، مهنـاز (1388). مقایسـه اثربخشـی الگوهای طراحی آموزشی سیستمی و سازنده گرا در آموزش مدیران. دو فصلنامه مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 2 (3).  نوروزی، داریوش. رضوی، سیدعباس. (1390). مبـانی طراحـی آموزشـی. تهـران : انتشـارات سمت. 
 نوری، علی (1387). ساختن گرایی در کلاس من. رشد آموزش راهنمایی تحصیلی؛ 3: ص 7 -6. 
Karaduman, H., Gultekin, M. (2007).The Effect of Constructivist Learning Principles based Learning Materials to Student’s Attitudes, Success and Retention in Social Studies. Educational Technology, 6, 3, 98- 112.
Lai, K. (1999). Teaching, Learning, and Professional Development: The Teacher Matters Most. In Lai, K. (Ed.). NetWorking: Teaching, Learning & Professional Development with the Internet. (pp. 7-24). New Zealand: Univ. of Otago Press.
Jonassen, D.H., Peck, K.L. & Wilson, B.G. (1999). Learning with Technology: A Constructivist Perspective. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall Inc.