Document Type : Original Article

Author

بخشی، محمود و آهنچیان، محمدرضا( .1392). الگوی پیش بینی پیشرفت تحصیلی: نقـش تفکـر انتقـادی و راهبردهـای یـادگیریخودتنظیمی .مجله ی ایرانی آموزش در علوم پزشکی، (2)13، 163-153. 
بدری گرگری، رحیم و قناعت پیشه، عترت الزهرا( .1394). تأثیر روش آموزشی افسانه زدایی علمی بر تفکر انتقادی دانش آمـوزان.
فصلنامه ی نوآوری های آموزشی، (55)14، 21-7. 
جاویدی کلات جعفرآبادی، طاهره و عبدلی، افسانه( .1389). روند تحول تفکر انتقادی در دانشـجویان دانشـگاه فردوسـی مشـهد.
مطالعات تربیتی و روانشناسی، (2)11، 120-103. 
جعفرطباطبایی، سمانه سادات؛ بنی جمال، شکوه سادات؛ احدی، حسن و خامسان، احمد( .1394). تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر پیشرفت تحصیلی و اضطراب دانشجویان روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند .فصلنامه ی مراقبت های نوین،
   .292-300 ،9(4)
شیردل، خیرالنسا؛ میرزائیان، بهرام و حسن زاده، رمضان( .1392). رابطـه ی راهبردهـای یـادگیری خـودتنظیم و انگیـزش پیشـرفتدانش آموزان دوره متوسطه .پژوهش در برنامه ریزی درسی، (36)9، 112-99.  
قدم پور، عزت اله؛ کامکار، پیمان؛ گراوند، هوشنگ و جمشیدی کیا، سـجاد ( .1393). رابطـه ی راهبردهـای یـادگیری خـودتنظیمی و گرایش به تفکر انتقادی با میزان آمادگی دانشجویان بـرای حضـور در دوره هـا ی آمـوزش الکترونیکـی.فنـآوری اطلاعـات وارتباطات در علوم تربیتی، (17)5، 42-21. 
کدیور ،پروین (1388). روانشناسی یادگیری. تهران: سمت.
کیانی، محمدیوسف و باقری، رضا( .1394). رابطه ی خودتنظیمی با نمره ی درس فیزیـک در دانشـجویان.کنگـره ی ملّـی انجمـنفیزیک معلمان آموزش و پرورش. 
محمودعلیلو، مجید؛ موحدی، یزدان و علیزاده گوردال، جابر( .1392). تعیین رابطه ی حالت های فراشناختی، سودمندی ادارک شـدهو تأکیدات هدفی والدین با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری .فصلنامه ی ناتوانی های یادگیری، (1)3، 91-109.
محمودی، محمدهادی و دهقان نژاد، ملیحه( .1394). بررسی تأثیر آموزش مهارت هـای تفکـر انتقـادی بـر اسـتفاده از راهبردهـاییادگیری .دو فصلنامه ی مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی، (16)7، 84-55. 
مرادی، مینا و اقدسی ،علی نقی. (1394). بررسـی اثربخشـی آمـوزش تفکـر انتقـادی و مهـارت هـای حـل مسـئله  بـر راهبردهـایخودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه ناحیه 1 تبریز .زن و مطالعات خانواده، (7)28، 144-129. 
Abdul Wahat, A., & Zaremohzzabieh, Z. (2016). Deepening critical thinking skills through civic engagement in Malaysian higher education. Thinking Skills and Creativity, 22, 121-.821
Ao Man-Chih. (2006). The effect of the use of self regulation learning strategies on college student's performance and satisfaction in physical education. [PhD thesis] Australian Catholic University.
Cole J, Logan TK, Walker R. (2011). Social exclusion, personal control, self-regulation, and stress among substance abuse treatment clients. Drug Alcohol Depend. 113(1), 13-.02
Gloudmens, H. A., Schalk, R. M., & Reynaert, W. (2012). The relationship between Critical Thinking Skills and Self-efficacy of Beliefs in Mental Health nurses. Journal of Applied Science, 33(3), 275.092
Lee, A., & Boyle, P. (2012). Quality Assurance for learning and teaching: A systemic perspective. Ideas on Teaching, Accessed 12/09/2012, URL: http:// www. cdtl. nus. edu. sg/Ideas/iot536.htm.
Martincová, J. Lukešová, M. (2015) Critical thinking as a tool for managing intercultural conflicts. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 171, 1255-1264.
Matuga, J.M. (2009). Self-regulation, Goal Orientation, and Academic Achievement of Secondary Students in Online University Courses. Educ Technol Soc, 12(3), 4-11.
Nicol, D., Thompson, A., & Bresil, C. (2014). Rethinking feedback practices in higher education: a peer review perspective. Assessment & Evaluation in Higher Education, 39(1), 102-122.
Phan, H.P. (2010). Critical thinking as a self-regulatory process component in teaching and learning. Psicothema, 22(2), 284-92
Pieterse, T., Lawrence, H., & Friedrich-NeL, H. (2016). Critical thinking ability of 3rd year radiography students. Health SA Gesondheid, 21, 381-390. 
Stapleton, P. (2011) A survey of attitudes towards critical thinking among Hong Kong secondary school teachers : Implications for policy change. Think SkillsCreat, 6(1), 14-.32