Document Type : Original Article

Authors

1 Allameh Tabataba'i Univrsity

2 Allameh Tabataba'i University

3 Payame-h Noor University

Keywords

آبیارجو، سمیه. رضوی ابراهیمی، علی و فراهی، احمد.(1390).ارزیابی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش از راه دور با استفاده از کارت امتیازی متوازن،اولین همایش ملی آموزش در ایران
1404، تهران، پژوهشکده،سیاستگذاری علم، فناوری و صنعت، 
آخوندی، لیلا.(1382). ارزشیابی از نظام آموزش از راه دور دانشگاه پیام نور از دیدگاه دانشجویان و اساتید، پایان نامه تحصیلی کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی. 
اسلامی، سمیه. مهاجران، بهناز و نامی، کلثوم.(1393). "بررسی رابطه بین استفاده دانشجویان از فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجویان با عملکرد تحصیلی آنان در دانشکده های علوم رفتاری و اجتماعی دانشگاه تهران"، مجله مدیا، دوره 5، شماره 4، 27- 19. 
اعتضادی، مریم؛ عارفی، مژگان و آقا کثیری، زهره.(1388). "مشکلات مراکز آموزش از دور از دیدگاه دبیران و دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان،" دانش و پژوهش در علوم تربیتی و برنامه ریزی درسی دانشگاه ازاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان، شماره 23. 
پاکزاد کوهساره، فریبا. (1390). مطالعه میزان آگاهی دانشجویان و اعضای هیئتعلمی دانشگاه پیام نور مرکز تهران از نظام آموزش باز و از راه دور و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه مرکز پیام نور تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. 
تقی زاده، محمد احسان. (1390). "تأثیر آموزش الکترونیکی و غیرالکترونیکی بر خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور"، نامه آموزش عالی، دوره جدید، سال چهارم، شماره پانزدهم ،146-135. 
حسینی، زهرا سادات. (1390). مقایسه ارتباطات بین فردی و پیشرفت تحصیلی در بین دانش آموزان دختر متوسطه مدارس شبانه و آموزش از راه دور شهرستان نیشابور، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور تهران، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
دانشور، میترا.(1392). طراحی الگوی برنامه آموزش و پشتیبانی مدرسان آموزش از راه دور(شیوه مجازی)، پایان نامه دکتری، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه پیام نور. 
دلاور، علی و کوشکی، شیرین.(1392). روش تحقیق آمیخته، تهران: ویرایش. 
سیف، علی اکبر.(1392). روانشناسی پرورشی نوین، تهران: دوران. 
شاهرضایی، سید رسول.(1389). بررسی وضعیت ارزیابی در آموزش عالی کشور به منظور ارائه یک چهارچوب ادراکی ،فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی؛ 16(2( پیاپی 56))، 60-41. 
فرج اللهی، مهران؛ سرمدی، محمد رضا و نعمتی، هاشم.(1388). "مطالعه نیازسنجی آموزشی نظام اموزش از دور دانشگاه پیام نور در راستای فرصت های یکسان اموزشی از دیدگاه اعضای هیات علمی و دانشجویان"، مجله اندیشه های نوین تربیتی، دوره پنجم، شماره 3. 
کشاورز، محسن. رحیمی، محسن و اسماعیلی، زهره. (1392). "بررسی میزان تأثیر یادگیری الکترونیکی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان"، فصلنامه علمی دانشگاه علوم پزشکی  تربتحیدریه، دوره اول، شماره 2، 21- 13. 
محمدی، محمود. (1393). "آموزش از راه دور و مسائل مرتبط با آن". ماهنامه رشد تکنولوژی آموزشی،242،70-65. 
موسی رمضانی ،سونیا. (1389). تاثیر استفاده از روش آموزش چندرسانهای و سخنرانی بر یادگیری،یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی درس عربی دانش آموزان مراکز آموزش از راه دور تهران،پایان نامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکدهی روانشناسی و علوم تربیتی. 
یاری، علی محمد. (1390). بررسی روند تأثیر همانندی شیوه های فرزند پروری و روابط بین فردی از طریق ایجاد رضایت در زندگی والدین بر عملکرد تحصیلی فرزندان و دانش آموزان، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مشاوره شغلی. 
Brewer, A. W. (2003). The online learning (translated by Farideh Mashayekh. And Abbas Bazargan. Tehran: Agah. (in Persian).
Clark, D. (1999). Getting results with distance education. The American Journal of Distance Education, 12(1), 38-51.
Diaz, D. P. (2002). Online drop rates revisited. Online drop rates revisited. The Technology Source Archives.
Dierov, D., & Hilden, P. (2016). Leveraging Technology and Education Improves Acute Graft-Versus-Host Disease Assessment and Data Capture. Biology of Blood and Marrow Transplantation, 22, 105-106.
Dorbin, J. (1999). Who’s teaching online? ITPE News, 2(12), 6-7.
Dutton, J., Dutton, M. and Perry, J. (2002), “How Do Online Students Differ From Lecture Students?” Journal of Asynchronous Learning Networks [Online], 6(1). www.sloan-c.org/publications/jaln/v6n1/v6n1_dutton.asp.
Garrison, J. A., Schardt, C., & Kochi, J. K. (2000). web – baseddistance countinuing education: a new way of thinking for studentsand instructors. Bulletin of the Medical Library Association, .712-112,)3(88
Haynes, K. J. M., & Dillon, C. (1992). Distance education: Learning outcomes, interaction and attitudes. Journal of Education for Library and Information Studies, 33, 32-42.
Holley, D. (2002). "Which room is the virtual seminar in please?" Education and Training, 44(3), 112-121.
Iverson, K. M., Colky, D. L., & Cyboran, V. (2005). E-learning takes the lead: An empirical investigation of learner differences in online and classroom delivery. Performance Improvement Quarterly, 18(4), 5-18.
Lowery, B., & Spector, N. (2014). Regulatory Implications and Recommendations for Distance Education in Prelicensure Nursing Programs. Journal of Nursing Regulation, 5(8), 24-33.
Lewin, Tamar (20 February 2013). "Universities Abroad Join Partnerships on the Web". New York Times. Retrieved 6 March 2013.
Luaran, J. E., Mohamed, Z., & Sharif, S. (2012). Using WEDPI Learning Package in Facilitating the Mastering of Information Technology. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 67, 208-215.
Larijani B, Zahedi F, Malek-Afzali H.(2005). Medicalethics in the Islamic Republic of Iran. East Mediterr Health J.11(5-6):1061-72.
Martin, E.E., & Rainey, L. (1993). Student achievement and attitude in a satellite delivered high school science course. The American Journal of Distance Education, 7(1), 54-61.
McDonnell, J., Jameson, J. M., Riesen, T., Polychronis, S., Crocket, M. A., & Brown, B. E. (2011). Comparison of on-campus and distance teacher education programs in severe disabilities. Teacher Education and Special Education, 34, 106–118.
Misut, M., & Pokorny, M. (2015). Does ICT improve the efficiency of learning? Procedia - Social and Behavioral Sciences, 177, 306-311.
Moore, M. G., & Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning. Belmont, CA: Wadsworth Cengage Learning.
Navarro, P., & Shoemaker J. (2000). Performance and perception of distance learners in cyberspace. The American Journal of Distance Education, 14(2), .53-51
Pourasghar1,N. Rezakiamanesh, A. Sarmadi, M, Zare,H. (2016). The predictive model of academic performance of students of distance education based on individual variables self-regulation strategies and motivational beliefs, International journal of humanities and culture studies, ISSN2356-5926, page 2568-5282.
Raja Irfan Sabir, Naeem Akhtar, Waseem Bahadur,Muhammad Shoaib Sajjad and Abbas.(2014). Impact of Distance Education on Student Performance: A Case of Allama Iqbal Open University, Middle-East Journal of Scientific Research .674-274 :)3( 12
Rouhollah Khodabandelou&Siti Akmar Abu Samah.(2012). Instructional Design Models for Online Instruction: From the Perspective of Iranian Higher Education, Procedia - Social and Behavioral Sciences 67, 545 – 552.
Souder, W.E. (1994). The effectiveness of traditional versus satellite delivery in three management of technology master’s degree programs. The American Journal of Distance Education, 7(1), 37-53.
Trinkle, D.A. (1999). Distance Education:A means to an end, no more, no less. The Chronicle of Higher Education, A60, 6 August.275-284.
Tuncay Sevindik, & Zafer Cö mert, (2010). Using algorithms for evaluation in web based distance education. Procedia Social and Behavioral Sciences.9 (2010) .0871-7771
Urtel, M. G. (2015). Assessing academic performance between traditional and distance education course formats. Educational Technology & Society, 11(1), 322-330.
Verduin, J. R., & Clark, T. (1991). The foundations of effective practice, San Francisco: Jossey-Bass.
Williams, S. M. (2006). The Effectiveness of Distance Education in Allied Health Science Programs: A Meta-Analysis of Outcomes.American Journal of Distance Education,20(3), 178-194.
Woo, M. A., & Kimmick, J. (2000), Comparison of Internet versus lecture instructional methods for teaching nursing research. Journal of Professional Nursing, 16.132-139.
Woods, C. B., & Nelson, N. M. (2014). An evaluation of distance estimation accuracy and its relationship to transport mode for the home-to-school journey by adolescents. Journal of Transport & Health,.872-472 ,)4(1
Yang, C. (2016). Learning methodologies for wireless big data networks: A Markovian game-theoretic perspective. Neurocomputing, 174, .834-134