TY - JOUR ID - 85804 TI - ارتباط سبک یادگیری با خودکارآمدی در دانشجویان کشاورزی JO - پژوهش در نظام‌های آموزشی JA - JIERA LA - fa SN - 2383-1324 AU - علی بیگی, امیرحسین AU - اطهری, زهرا AD - Y1 - 2007 PY - 2007 VL - 1 IS - 2.3 SP - 77 EP - 89 KW - سبک یادگیری خودکارآمدی وابسته به محیط دانشجوی کشاورزی DO - N2 - هدف کلی این تحقیق توصیفی- همبستگی بررسی ارتباط سبک یادگیری با خودکارآمدی در دانشجویان کشاورزی بود. جامعه آماری این پژوهش، دانشجویان کارشناسی سال آخر دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی بودند (N=200) که تعداد 130 نفر از آنان براساس جدول «کرجسی» و «مورگان» با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از آزمون گروهی بازیافت تصاویر پنهان و مقیاس خودکارآمدی عمومی «شوارزر» استفاده شد. براساس یافته ها، سبک یادگیری دانشجویان کشاورزی به طور میانگین وابسته به محیط و میزان خودکارآمدی آنها کمتر از حد متوسط است. بین سبک یادگیری با خودکارآمدی دانشجویان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد؛ همچنین تفاوت میان دانشجویان دختر و پسر در هر یک از زمینه های باور به خودکارآمدی و سبک های یادگیری معنادار است، اما بین باور به خودکارآمدی دانشجویان رشته های مختلف دانشکده کشاورزی، تفاوت معناداری وجود ندارد. UR - https://www.jiera.ir/article_85804.html L1 - ER -