TY - JOUR ID - 65025 TI - شناسایی مولفه های اثر گذار بر معماری سازمانی در آموزش عالی JO - پژوهش در نظام‌های آموزشی JA - JIERA LA - fa SN - 2383-1324 AU - پورمنصف, صدف AU - چناری, علیرضا AU - شیرزاد کبریا, بهارک AD - دانش آموخته دکتری گروه علوم تربیتی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران AD - استادیارگروه علوم تربیتی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران AD - استادیارگروه علوم تربیتی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن،ایران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 12 IS - ویژه‌نامه SP - 767 EP - 784 KW - معماری سازمانی KW - آموزش و پژوهش KW - دانشگاه آزاد DO - N2 - پیشرفت‌ها بر فناوری‌های سازمان‌ یا فناوری‌های مرتبط بر ساختار یک سازمان تأثیر می‌گذارد. از این رو هدف این پژوهش شناسایی مؤلفه­های اثرگذار بر معماری سازمانی در آموزش عالی است. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع داده کیفی بود. جامعه آماری پژوهش شامل مسئولان آموزش عالی و اساتید دانشگاه بودند که با استفاده از روش نمونه­گیری هدفمند و اصل اشباع 14نفر به­عنوان حجم نمونه انتخاب شد. در این پژوهش به منظور گردآوری داده‌ها از روش کتابخانه­ای و مصاحبه نیمه ساختار یافته (بخش کیفی) استفاده شد. مصاحبه با خبرگان بیانگر روا بودن مصاحبه بود و به­منظور محاسبه پایایی از روش پایایی بین دو کدگذار استفاده شد که نتایج بیانگر پایا و روا بودن مصاحبه بود. نتایج نشان داد  که عوامل موثر بر معماری سازمانی عبارتند از عامل آموزشی و پژوهشی(78/0)، حمایت و مشارکت سازمانی (71/0)، عامل فیزیکی سازمان (68/0)، اندازه سازمان (78/0)، عامل روانشناختی (74/0). UR - https://www.jiera.ir/article_65025.html L1 - https://www.jiera.ir/article_65025_fca57eaaa9de3f00a3d2799322e3b194.pdf ER -