TY - JOUR ID - 51092 TI - طراحی مدل تصویرسازی سازمانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با رویکرد ساختاری ـ تفسیری JO - پژوهش در نظام‌های آموزشی JA - JIERA LA - fa SN - 2383-1324 AU - هاشمی, سید محمود AU - افجه‌ای, سید علی اکبر AU - دهقانان, حامد AU - خاشعی, وحید AD - دانشجوی دکتری دانشگاه علامه طباطبائی و مربی، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد واحد تهران AD - استاد، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران AD - استادیار، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران AD - وحید خاشعی استادیار، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 11 IS - 36 SP - 231 EP - 260 KW - تصویر سازمانی KW - تصویر دانشگاه KW - ساختاری ـ تفسیری DO - 10.22034/jiera.2017.51092 N2 - تصویرسازی موضوع جدیدی است که توجه بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را به خود جلب کرده است؛ به‌طوری‌که افزایش رقابت میان دانشگاه­ها بر سر جذب دانشجو آن‌ها را وادار کرده تا از ویژگی‌های منحصربه‌فرد برای خودشان تصویر مطلوبی ایجاد کنند. این مقاله با هدف طراحی مدل تصویرسازی سازمانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با رویکرد ساختاری – تفسیری در دانشگاه علامه طباطبائی تهیه شده است. روش پژوهش روش مدل‌سازی ساختاری – تفسیری است. روش گردآوری داده‌ها پرسشنامه ماتریس خودتعاملی بوده و نمونه‌گیری به روش تصادفی ساده انجام شده است. در مرحله نخست محقق با استفاده از روش تحلیل مضمونی به شبکه مضامین تصویرسازی سازمانی دانشگاه دست یافت و در مرحله دوم با بهره‌گیری از روش ISM و تحلیل MICMAC روابط میان مضامین را که شامل فعالیت‌های آموزشی، خلاقیت و نوآوری، عوامل محیطی، هویت، ارتباطات، فعالیت‌های پژوهشی، جوّ سازمانی، امکانات و خدمات، فناوری، شهرت، محیط فیزیکی و سرمایه انسانی است، یافته و آن‌ها را سطح‌بندی کرده و درنهایت مدل نهایی تحقیق ترسیم شد. UR - https://www.jiera.ir/article_51092.html L1 - https://www.jiera.ir/article_51092_386ab578740580407814b8df278d15b2.pdf ER -