TY - JOUR ID - 50107 TI - تبیین مدل بومی مدیریت مدارس متوسطه استان کرمان (مطالعه موردی شهر کرمان) JO - پژوهش در نظام‌های آموزشی JA - JIERA LA - fa SN - 2383-1324 AU - حاجی پور عبایی, نجمه AU - ابوالقاسمی, محمود AU - قهرمانی, محمد AU - ساکی, رضا AD - دکترای مدیریت آموزشی،عضو هیات علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائ AD - دکترای مدیریت آموزشی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی AD - دکترای مدیریت آموزشی،عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی AD - دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 9 IS - 30 SP - 27 EP - 62 KW - مدل KW - بومی KW - مدیریت مدارس DO - N2 - با توجه به جایگاه و اهمیت مدیریت مدارس و نقش آن در مسیر توسعه هر کشور، تحقیق حاضر تلاشی است برایتبیین مدل بومی مدیریت مدارس استان کرمان.در این تحقیق، مولفه های مدل مورد نظر از پیشینه و مبانی نظریموجود استخراج و سپس به تایید 20 نفر از اساتید رشته مدیریت آموزشی رسید.سپس پرسشنامه ای مبتنی بر اینالگوطراحی و نسبت به تعیین روایی سازه )از طریق تحلیل عاملی( و پایایی آن اقدام گردید و در ادامه این پرسشنامه دراختیار 325 نفر از دبیران مدارس متوسطه دولتی )دوره دوم – نظری( شهر کرمان قرار گرفت تا نظر شان را در خصوصوضعیت مدیریت مدارس مشخص نماید.نتایج نشان م یدهد که مدیریت مدارس از نظر 5 مولفه اصلی این مدل شاملکارکردها،دانش،مهارتها،اخلاق حرفه ای و ویژگی های شخصیتی و اخلاقی، تنها در دو بعد اخلاق حرفه ای و ویژگی هایشخصیتی و اخلاقی نمره ای بالاتر از متوسط کسب کرده و در سه بعد دیگر نمره کسب شده پایین تر از میانگین می باشد UR - https://www.jiera.ir/article_50107.html L1 - https://www.jiera.ir/article_50107_1dd3729649984717e0fa261e132cdf6f.pdf ER -