%0 Journal Article %T خستگی ذهنی، هوش هیجانی و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی %J پژوهش در نظام‌های آموزشی %I انجمن پژوهش‌های آموزشی ایران %Z 2383-1324 %A طباطبایی نسب, سید محمد %A طباطبایی نسب, سیدمیثم %A خاصی, محمد علی %A سروش محمدآبادی, علیرضا %D 2013 %\ 02/19/2013 %V 6 %N 19 %P 229-246 %! خستگی ذهنی، هوش هیجانی و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی %K هوش هیجانی %K خستگی ذهنی %K عملکرد تحصیلی %R %X چکیده هدف از تحقیق حاضر، بررسی رابط ۀ بین خستگی ذهنی و هوش هیجانی با عملکرد تحصـیلی در بـین دانشآموزان دبیرستانهای پسرانه شهر یزد است. ٔ جامعه آماری این تحقیق، هیکل ٔ دانشآموزان دبیرستان- های پسران ۀ شهر یزد است. از این جامعه نمونه ای به حجم 154 دانشآموز انتخاب شدند و با اسـتفاده از ٔ پرسشنامه هوش هیجانی بار-ان، مقیاس خستگی فیسک و همکاران و معدل دانشآموزان بـه عنـوان شاخص عملکرد تحصیلی، اطلاعات مربوط به متغیرهای مورد مطالعه جمعآوری دش . سپس چارچوب مفهومی تحقیق بر اساس مدل یابی معادلات ساختاری، آزمون شد و مـدل پـژوهش مـورد ت أییـد قـرار گرفت. نتایج حاصل از تحقیق حاکی از آن است که بین ابعاد هوش هیجانی، مهارت هـای اجتمـاعی و هشیاری اجتماعی با خستگی ذهنی رابط ۀ معنادار و معکوس وجود دارد %U https://www.jiera.ir/article_53120_7142bad4de7ab67d055f3f66fe2de333.pdf