%0 Journal Article %T رابطهٔ میان فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش در دانشگاه تربیت مدرس %J پژوهش در نظام‌های آموزشی %I انجمن پژوهش‌های آموزشی ایران %Z 2383-1324 %A حسینی شاوون, امین %A جاهد, حسینعلی %A مختاریان, فرانک %D 2013 %\ 08/23/2013 %V 7 %N 21 %P 101-131 %! رابطهٔ میان فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش در دانشگاه تربیت مدرس %K فرهنگ سازمانی %K استقرار مدیریت دانش %K دانشگاه تربیت مدرس %K آموزش عالی %R %X هدف از این مطالعه، بررسی رابطۀ بین فرهنگ سازمانی و استقرار مد یریت دانش دردانشگاه تربیت مدرس می باشد. کارکنان ستادی و اعضای هیئت علم ی، جامعۀ آمار یاین پژوهش را تشکیل می دهند. به منظور گردآوری داده های مورد نیاز از پرسشنامهفرهنگ سازمانی و مدیریت دانش استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد کهفرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش از نسبتاً مطلوبی برخوردار هستند . همچنینمیان فرهنگ سازمانی و مؤلفه های آن شامل حمایت مدیریت، تعلق سازما نی، خلاقی تفردی و سبک رهبری با استقرار مدیریت دانش رابطۀ معن یداری وجود دارد . اما بینسازش با پدیدة تعارض و استقرار مدیریت دانش رابط ۀ معن یداری نیست . می توانچنین نتیجه گرفت که برای استقرار مدیریت دانش، فرهنگ سازمانی نسبت بهتکنولوژی و امثال آن جایگاه مهم تر ی دارد. بنابراین حفظ و تقویت شاخصه هایفرهنگی مؤثر بر مدیریت دانش باید از اولویت های دانشگاه تربیت مدرس باشد. %U https://www.jiera.ir/article_52129_ac264afb586b3b9ff07a9a73ac60f66b.pdf