%0 Journal Article %T بررسی نقش واسطه‌ای اعتماد و خودکار آمدی جمعی بر رابطۀ بین رهبری تحول‌ آفرین و عملکرد تیمی (مطالعه موردی: اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان) %J پژوهش در نظام‌های آموزشی %I انجمن پژوهش‌های آموزشی ایران %Z 2383-1324 %A باقری, مهدی %A رنجبر, محمد حسین %A تب, سمیه %D 2016 %\ 02/20/2016 %V 9 %N 31 %P 127-162 %! بررسی نقش واسطه‌ای اعتماد و خودکار آمدی جمعی بر رابطۀ بین رهبری تحول‌ آفرین و عملکرد تیمی (مطالعه موردی: اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان) %K اعتماد سازمانی %K کارآمدی جمعی %K رهبری تحول‌آفرین %K عملکرد تیمی %R %X تحقیق حاضر باهدف بررسی نقش واسطه‌ای اعتماد و کارآمدی جمعی بر رابطه بین رهبری تحول‌آفرین و عملکرد تیمی انجام شده است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از منظر روش، توصیفی همبستگی است. جامعه آماری، شامل کلیه کارکنان ستادی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان است که بر اساس فرمول کوکران 176 نفر و از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای و در قالب 10 تیم کاری به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌های تحقیق از پرسشنامه‌های سبک رهبری تحول‌آفرین باس و آوالیو، پرسشنامه عملکرد تیمی مایکل وست، پرسشنامه اعتماد سازمانی زارعی و همکاران و پرسشنامه خودکارآمدی فردی و جمعی چن و برای تجزیه و تحلیل داده‌ها  از روش معادلات ساختاری با نرم‌افزار PLS  استفاده گردید. نتایج حاکی از آن است که خودکارآمدی جمعی بر رابطه‌ی بین رهبری تحول‌آفرین و عملکرد تیمی نقش تعدیلی دارد در صورتی که برای  اعتماد سازمانی چنین نقشی مشاهده نگردید %U https://www.jiera.ir/article_49447_6165d6242b210228a88675af9b7b1eea.pdf