%0 Journal Article %T اثر آگاهی از برند محوطه‏ها و بناهای ثبت میراث جهانی بر یادگیری تجربی کودکان از برند مقصدهای گردشگری %J پژوهش در نظام‌های آموزشی %I انجمن پژوهش‌های آموزشی ایران %Z 2383-1324 %A شیرمحمدی, یزدان %A درینی, ولی محمد %A زاهدی, بدری سادات %D 2020 %\ 12/21/2020 %V 14 %N 51 %P 159-174 %! اثر آگاهی از برند محوطه‏ها و بناهای ثبت میراث جهانی بر یادگیری تجربی کودکان از برند مقصدهای گردشگری %K آگاهی از برند %K سایت‏های میراث فرهنگی %K سفرهای خانوادگی %K گردشگری کودک %K یادگیری تجربی %R %X هدفِ از پژوهش حاضر بررسی تأثیر سفرهای آموزشی کودکان بر یادگیری تجربی آن‏ها بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی والدین کودکانِ (4 تا 7 سال) که با تور تفریحی از محوطه میراث فرهنگی باغ فین کاشان به مدت یک هفته بازدید داشته‏اند، بود. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش جزو تحقیقات توصیفی پیمایشی بوده است. روش نمونه‏گیری این پژوهش در دسترس و تعداد آن 384 نفر بود. ابزار سنجش در این پژوهش پرسشنامه محقق‏ساخته بود. تحلیل‏های آماری نیز با استفاده روش معادلات ساختاری انجام شده است. برای تعیین ارتباط علی بین متغیرها از روش مدل معادلات ساختاری و سطوح معناداری به‏منظور آزمودن فرضیه‏ها p_value کوچک‏تر از 0/05 در نظر گرفته شد. یافته‏ها این پژوهش نشان داد یادگیری تجربی کودکان بر مزیت‏های آموزشی کودکان به‏واسطه تعاملات اثرگذار است و همچنین آگاهی از برند محوطه‏های تاریخی بر انگیزه برای یادگیری تجربی کودکان و مزیت‏های آموزشی کودکان تأثیرگذار است، یافته‏ها حاکی از آن است که آگاهی از برند محوطه‏های تاریخی بر انگیزه برای یادگیری تجربی کودکان و مزیت‏های آموزشی کودکان اثر مثبت و معناداری دارد. نتایج پژوهش حاکی از آن بود که سفر آموزشی کودکان نیز بر افزایش توان آموزشی کودکان به‏واسطه افزایش مشارکت در فعالیت‏های اجتماعی، افزایش دانش آشکار و پنهان کودکان و افزایش تعلق ملی تأثیر مثبت و معنادار دارد. %U https://www.jiera.ir/article_121779_1fcf38b20253075e2f9bee7b66b8e18d.pdf