@article { author = {Esmaeelnia, Kambiz and Niazazari, Kyoomars and Taghvaeezadeh, Maryam}, title = {Managers Performance Analysis of Golestan Province Universities by Synergistic Leadership Approach}, journal = {Journal of Research in Educational Systems}, volume = {12}, number = {ویژه‌نامه}, pages = {853-868}, year = {2018}, publisher = {Iranian Educational Research Association}, issn = {2383-1324}, eissn = {2783-2341}, doi = {}, abstract = {Statistical society in qualities part is 25 members from professors of universities of Golestan state and in quantities part 193members from all of university managers. A sample of this study in qualities part with purposive sampling is 15 members and in quantities part with cluster random sampling is 193 members. For gathering data was used synergetic leadership questionnaire with 95 components and manager’s performance of Golestan universities. composite reliability of questionnaire for all variables showed high level of 0/1.for analyze data in descriptive statistic frequency tables, frequency percent, in frontal statistics from KMO test was used. The results showed synergetic leadership in four dominations affective on manager's performance in universities of Golestan province. The performance is also related to Medical University.}, keywords = {Synergistic leadership,performance,Golestan province,Management}, title_fa = {تحلیل عملکرد آموزشی مدیران دانشگاه‌های استان گلستان بارویکردرهبری هم‌افزایی (سینرژی)}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش رهبری هم افزایی(سینرژی) مبتنی برعملکردآموزشی مدیران در دانشگاههای استان گلستان است.این پژوهش از نظرهدف کاربردی است که با رویکرد آمیخته (کیفی-کمی) انجام شد.جامعه آماری آن را کلیه مدیران سطوح مختلف دانشگاهی به تعداد 395نفر وروش نمونه­گیری تصادفی خوشه­ای و بر اساس فرمول کوکران تعداد 193نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند.جهت جمع­آوری داده­ها از پرسش­نامه­های محقق ساخته رهبری هم افزایی وعملکرد آموزشی مدیران دانشگاههااستفاده شد. پایایی پرسشنامه ها برای  همه متغیرها تایید گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده­ها در بخش کمی از آزمون­tمستقل استفاده شد.یافته­ها نشان داد رهبری هم افزایی در ابعاد چهارگانه خود بر عملکرد مدیران دانشگاههای استان گلستان تاثیر دارد. دراین نوع رهبری بعدرفتاررهبری بیشترین تاثیررادرعملکردمدیران دارد. بعدازآن باورها،ارزشهاودیدگاههااثرقابل توجهی برعملکردآموزشی داشته است. ساختارسازمانی و نیروهای بیرونی درجات سوم وچهارم را از نظر تاثیر برعملکرد دارامیباشند. همچنین بهترین عملکردآموزشی  مربوط به دانشگاه علوم پزشکی گلستان می باشد.}, keywords_fa = {رهبری هم افزایی,عملکردآموزشی مدیران,دانشگاه,استان گلستان,مدیریت,آموزش عالی}, url = {https://www.jiera.ir/article_65030.html}, eprint = {https://www.jiera.ir/article_65030_ae475fcd9292d3322d66a57bebf09461.pdf} }