@article { author = {Heshmati, Ebrahim and Saeednia, Hamid Reza and Badizadeh, Ali}, title = {Training appropriate customer experience management model with emphasis on related indicators in banking education system}, journal = {Journal of Research in Educational Systems}, volume = {12}, number = {ویژه‌نامه}, pages = {379-393}, year = {2018}, publisher = {Iranian Educational Research Association}, issn = {2383-1324}, eissn = {2783-2341}, doi = {}, abstract = {The purpose of this research is to design and train an appropriate customer experience management model with an emphasis on related indicators in banking services. The research method used in this research is qualitative. The technique used to collect information and analyze data was also determined by the method based on the data theory of the foundation. In the framework of the data theory approach, in this research, open source, axial and selective coding was used. Data analysis was carried out based on data from field studies and libraries. In general, information and data were first collected in open source form through expert interviews with university and industry experts, then the research data were categorized and refined through communication between micro and macro categories. And ultimately validated and finalized. The final pattern of research was composed of three main categories: Expected Factors, Perceptual Factors and Care Providers, and the micro categories and related statements in the banking industry were also identified in the model. Finally, the validity of the model is verified quantitatively using the structural equation and PLS software.}, keywords = {customer experience management,Training,customer experience indicators,banking industry}, title_fa = {آموزش مدل مناسب مدیریت تجربه مشتری با تاکید بر شاخص‎های مرتبط در نظام آموزش بانکی}, abstract_fa = {هدف از این پژوهش طراحی و آموزش  مدل مناسب مدیریت تجربه مشتری با تاکید بر شاخص‎های مرتبط در حوزه خدمات بانکی می‎باشد. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش از نوع کیفی می‎باشد. تکنیک مورد استفاده برای گردآوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده­ها نیز، روش مبتنی بر تئوری داده بنیاد تعیین شد. در رویکرد تئوری داده بنیاد در این پژوهش از روش کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شد. تجزیه و تحلیل اطلاعات بر اساس داده­های به دست آمده از مطالعات میدانی و کتابخانه­ای انجام گردید. به طور کلی ابتدا اطلاعات و داده­ها به صورت کدهای باز از طریق مصاحبه­های تخصصی با خبرگان دانشگاه و صنعت جمع­آوری گردید، سپس از طریق برقراری ارتباط بین مقولات خُرد و کلان، داده­های تحقیق طبقه­بندی و پالایش شد و در نهایت اعتبارسنجی و ویرایش نهایی شد. الگوی نهائی پژوهش از سه مقوله اصلی با عنوان عوامل انتظاری، عوامل ادراکی و عوامل مراقبتی متشکل شد و مقولات خرد و گزاره­های مرتبط در صنعت بانکداری نیز در الگو مشخص شد. در نهایت اعتبار مدل از طریق کمی و با استفاده از روش معادلات ساختاری و نرم افزار PLS مورد تایید قرار گرفته است.}, keywords_fa = {مدیریت تجربه مشتری,آموزش,شاخص‌های تجربه مشتری,صنعت بانکداری}, url = {https://www.jiera.ir/article_65005.html}, eprint = {https://www.jiera.ir/article_65005_d2d42b34bc1191df86ce0493eff560d1.pdf} }